כאשר מדברים על מודל הוגן של פרסום יש רק מודל אחד אותו ניתן לסמן כוודאות כמודל פרסום הוגן לשני הצדדים והוא כאמור - פרסום באינטרנט בשיטת ה-PPC. מדובר על שיטת פרסום באינטרנט בין אם דרך מנועי חיפוש ובין אם באמצעות פרסום באנרים באתרים חדשותיים או באתרי תוכן שונים בהם קהל היעד המועדף עליכם נוהג לגלוש. השיטה זו של פרסום באינטרנט על המודל של PPC מבטיחה לכם שאתם תשלמו לא מראש אלא רק בדיעבד ורק עבור ההקלקות של הלקוחות כלומר לא הקליקו (משמע לא הביעו עניין משמע לא קנו) - אתם לא משלמים.
פרסום באינטרנט ייחודיות השיטה לעומת שיטות הפרסום הנהוגות בכל מדיה אחרת:
בכל מדיה אחרת נהוג לרכוש שטח פרסום מבעוד מועד.כמובן שיש הערכות גסות ואף הערכות מאוד מדוייקות לגבי כמות הצופים או המאזינים (כלומר החשיפה עמשוערת) וכמובן שמתוך אבחון אמצעי התקשורת ניתן לדעת מי קהל היעד (ברור שגברים צופים במשחק כדורגל וברור שנשים קוראות עיתון לאישה...) אבל אף מדיה לא מתחייבת בפניכם לתוצאות. אתם יכולים לרכוש שטחי פרסום באלפי דולרים ולהפיק מודעות עיתון, פרסומות לטלוויזיה ותשדירי רדיו בעוד אלפי דולרים אך ללא תוצאות נראות לעין. פרסום בכל המדיות הקיימות הוא לקיחת סיכון וכל מביני העניין בתחום מנסים לצמצם את אלמנט הסיכון ולכוון את הקמפיין לעבר הצלחה. אולם כאשר מדובר על פרסום באינטרנט, אין ממה לחשוש, המודל הזה של תשלום עבור הקלקה מבטיח לכם שלא תשלמו לחינם ואף שלא תשלמו בטרם תראו תוצאות מוכחות בשטח.
פרסום באינטרנט על פי מודל PPC לא רק שהוא מבטיח לכם כי לא תשלמו עבור קמפיינים לא יעילים אלארק עבור הצלחה - פרסום באינטרנט במודל זה מגביר את סיכויי ההצלחה כי כעת, גם מנוע החיפוש וגם האתרים בהם אמורות להתפרסם המודעות - יקדמו את הפרסום שלכם בכדי שהם יוכלו לגבות מכם כספים ולכן הם יעבדו בשבילכם - הצלחה של הקמפיין שלכם משמע שהם מרוויחים וזה מודל הוגן עבור כולם.
פרסום באינטרנט הוא מראש פרסום יעיל יותר משאר המדיות ברוב המקרים ובפרט כאשר מדובר על פניה למגזר צעיר (ילדים ונוער). פרסום באינטרנט מאפשר לכם לפרסם בצורה מפולחת לקהלי יעד שונים, כאשר אתם מסוגלים לכוון את המסרים שלכם כך שיתאימו לכל קהל בנפרד והוא יהיה מדוייק יותר ויענה בדיוק לצרכים הייחודיים של כל קהל וקהל - מה שלא ניתן לעשות כאשר מדובר על תשדיר רדיו, מודעת עיתון או שלט חוצות. פרסום באינטרנט הוא זול יותר מכל שאר המדיות ובמקביל הוא גם אפקטיבי יותר כך שזה השילוב שהופך פרסום באינטרנט לכל כך מבוקש הן בקרב חברות גדולות ומבוססות והן בקרב חברות חדשות וקטנות אשר רק מנסות לפרוץ. המודל של פרסום באינטרנט באמצעות שיטת ה-PPC היא הטריגר שמשכנע מפרסמים חדשים אשר חוששים מפרסום שאין באפשרותם לממן קמפיינים יקרים - לתת צ'אנס למודל החדש, ההגיוני והכי חשוב ההוגן של פרסום באינטרנט ותשלום רק עבור הצלחה.
ההצלחה שלכם באינטרנט מורכבת מתהליך פשוט ומקצועי של פרסום באינטרנט: מתחילים עם עיצוב אתרים אשר מביא עיצוב מיוחד לאתר שלך, לאחר מכן מזינים את האתר בתכני כתיבה שיווקית אשר משמנים את השיווק שלכם באינטרנט ומחזקים אותו, ומקנחים בשירותי קידום אתרים על מנת לשים אתכם על המפה בתוצאות חיפוש רלוונטיות, דירוג גבוה - ואתכם אף גולש לא יכול להפסיד!