האם המודעות לאיכות הסביבה הביאה או תביא לחיסול של עסקי דפוס בארץ?
לא, ממש לא מסתמנת מגמה של פגיעה או אפילו צמצום קל של תעשיית דפוס בארץ על רקע המודעות הסביבתית הגוברת בעולם כולו וגם בארץ לאט לאט. נכון, אנשים החלו לפתח מודעות ביבתית ונכון, התחילו למחזר, לשתות מים מינרלים, להישמר מקרינת השמש וכו' וכו' אבל כשזה מגיע לדפוס - המודעות לא הביאה לצמצום הביקוש.
בארץ יש כל כך הרבה חברה שמייצרות ומייבאות והתחרות בין המותגים, על קהל צרכנים מצומצם, היא תחרות אגרסיבית מתמיד. לכן בארץ עולם הפרסום בפרט ועולם הפרסום באמצעות חומרי דפוס באופן ספציפי הוא כל כך מפותח. אף משווק איננו מוותר על ההזדמנות לשלוח חומרי הסברה (חומרי דפוס) ישירות לבית הלקוח, בין אם זה ישירות לתיבת הדואר, הנחת חומרי דפוס על ידית הדלת הראשית או אף המגמה החדשה בארץ - הנחת חומרי דפוס על האוטו, חלוקת חומרי דפוס בנקודות מכירה ושיווק מרכזיות (קניונים, רחובות מרכזיים, מרכזים מסחריים וכו').
פתרונות דפוס לא רק הופכים מבוקשים יותר ויותר אלא יש דרשה לפתרונות דפוס איכותיים יותר הן מבחינת העיצוב והן מבחינת החומרים (נייר, דיו, איכויות הדפסה וכו'). המשווקים מבקשים פתרונות יצירתיים, חדשניים, שימשכו את העיין ויצרו את אפקט הוואו! אי אפשר לעשות זאת באמצעות תשדירי רדיו ובוודאי שאי אפשר לעשות זאת באמצעות האינטרנט - פרסום דפוס הוא הדרך למשוך את העין, החל ממודעות שילוט במימדים עצומים ועד למציאת פתרונות יצירתיים להניח חומר דפוס ישר בתוך הידיים של הלקוחות באמצעות דיוור ישיר.
אז אולי במדינות מתקדמות בהן יש מודעות לאיכות הסביבה מדפיסים פחות חומרי שיווקיים ופרסומיים ואולי מחלקים פחות וברור שממחזרים כל נייר ונייר אבל בארץ - כל מה שחשוב למפרסמים הוא למכור ולמכור ואיש אינו נותן את הדעת לנושא איכות הסביבה.
מוצרי דפוס איכותיים לא מוצאים בכל מקום. הרבה בתי דפוס קטנים וגדולים מבטיחים ללקוחותיהם הרים וגבעות, כאשר בפועל המוצרים מאכזבים. על כן כאשר אתם נתקלים בצורך לרכוש מוצרי דפוס חדשים, כדאי ואף מומלץ מאוד לבדוק את איכות החברה ומוצריה. בשבי לשלא תהיו מאוכזבים אחר כך והכסף שלכם אכן יחזיר את תמורתו - כדאי לערוך סקר שוק מקיף אודות חברות דפוס ואיכות המוצרים שלהם.