חפש מאמרים:
שלום אורח
21.11.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

CRM: כיצד להימנע מכישלון?

מאת: אביב יועציםשימור לקוחות30/03/20111050 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

CRM משנה את הדרך בה החברה מתקשרת עם לקוחותיה כמו גם את עבודתם היומיומית של עשרות עד אלפי עובדים, ולכן יש לתהליך זה נקודות רבות בהן הוא עלול להכשל. נקודות אלו הנן נקודות אסטרטגיות הקשורות לטבע האדם, לשינוי במדיניות ולמתודה העיסקית של החברה, ודורש מהחברה כולה לעבוד בשיתוף פעולה קרוב בצעידה לקראת מטרות מוגדרות. כמו כל התהליכים המורכבים בעולם העסקים, קיים אלמנט של סיכון גם בתהליך של CRM, ויש ללמוד אותו ולהתנהל מולו בתבונה. כדי שתדעו ממה להזהר, מובאת כאן רשימה של הסיבות הנפוצות ביותר לכישלון בתהליך CRM, ובהמשך אף נרחיב מעט יותר על הראשון מבינהם:

· קביעת מטרות לא מספיקות

· חוסר במנהיגות בכירה

· תכנון הקפי והגדרתי לקוי

· חוסר תכנון מראש לגבי גורמי הסיכון של CRM

· תיאום בין- תפקודי לקוי

· השקעות לא נכונות

· ייצוג לא מספיק של העסק בתוך צוותי ה- CRM

· חוסר תמיכה מהדרג הניהולי

· חוסר שינוי בתהליכים

· חוסר באסטרטגיית CRM

· חסור שינוי בגישה הניהולית

קביעת מטרות לא מספיקות

כשלים אלו מתייחסים למטרות הכלליות של יוזמת ה- CRM. במובנים רבים, אלו הן הסיבות הנפוצות ביותר לכישלונו של תהליך CRM, משום שמטרות אשר לא הוגדרו טוב מספיק מסבכות מאוד את התהליך ומביאות לרמת תוצאות נמוכה. כאשר נכשלים במיזוג היוזמה עם האסטרטגיה העסק כולו עלול להיכשל, לכן חשוב מאוד לקבוע אסטרטגיה טובה להשגת מטרות מוגדרות. למרבה הצער, יוזמות CRM רבות נוטות להיות מבוססות אך ורק על מטרות הקשורות להתייעלות של העסק ואינן מניבות לחברה ייתרונות בתחרות עם חברות אחרות. לרוב, ניתנת תשומת לב מועטה לשאלה- כיצד המטרות של מיזם ה – CRM יעזרו ביצירת יתרון תחרותי ייחודי לחברה בשוק העיסקי. כתוצאה מכך, השקעות יקרות ומאמצים גדולים מסתיימים בהשגת יעדי התייעלות זוטרים בלבד. לעיתים, מתגלה ששינויים אלו אף מאיטים את התקדמותה של החברה בתחרות העיסקית! חברות רבות נכשלות בחיבור המטרות לאסטרטגיה. זה קורה בחברות כה רבות, עד שנדיר למצוא תהליך CRM אשר מתחיל בדיון על יתרונותיה התחרותיים של החברה בשוק העיסקי. במקרה אחד, חברת שירותים ומוצרים פיננסיים ביזבזה יותר מעשרה מיליון דולרים כדי להעביר תהליך CRM על מערך שירות הלקוחות המסועף והמסובך שלה, תהליך אשר כלל התאמות מסובכות בתוכנות מחשב שונות, הדרכת העובדים וכו'. מספר חודשים לאחר סיומו של התהליך, גילו מנהלי החברה כי מכירותיו של העסק צנחו בכמה אחוזים משמעותיים... זה קרה משום שהתהליך התמקד אך ורק בייעול המחלקה, ולא נתן כל מענה לאופי השירות, לדרך ההתייחסות ללקוחות וכו'.

תכנון ויישום יוזמות CRM הנה עבודה קשה הדורשת מנהלי תוכנית מנוסים המסוגלים להנהיג את הקבוצה דרך הנושאים של מדיניות, תהליך, אנשים, והשינוי הטכנולוגי- תוך שמירה על כל ההיבטים השונים של הארגון, על צוותים מרובים ו"כלי נגינה רבים המנגנים בקונצרט אחד". המחקרים מצאו שיוזמה מצליחה היא יוזמה אשר עוגנה היטב אל המטרות אשר בעקבותיהם עקבו אותם מנהיגים. לדוגמה, הם יכולים להיות מכוונים לכיוון המטרות של עשיית שינויים אסטרטגיים, יצירת פלטפורמות חדשות לתהליכים קיימים, או המרת תהליכים קיימים לתהליכים מוצלחים יותר. ישנן מספר תוכניות CRM מוצלחות אשר כוללות את כל המטרות הנ"ל, אך על רובן להיות מפוקסות יותר.

לסיכום, ניתן לאמר שהגדרת מטרות נכונות ונרחבות הינו אחד הדברים הראשונים והחשובים ביותר שיש לעשות לפני שפותחים בתהליך CRM.

 



תגיות המאמר: CRM


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אביב יועצים >> המפתח שלך להצלחה שיווקית !

ייעוץ שיווקי

קידום אתרים בגוגל

 

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אביב יועצים

מאת: אביב יועציםפלילי14/02/162170 צפיות
כתב אישום הינו המסמך שפותח את המשפט כנגד הנאשם והוא כולל מספר סעיפים קבועים ואת כל העובדות שנאספו כנגד המואשם, עדי התביעה והסעיפים בחוק שהופרו, כביכול, על ידו. ביטול המסמך מונע את ההגעה למשפט כך שאין ענישה וכל הטיפול בתיק מופסק. את הביטול ניתן לבצע בנקודות זמן שונות כאשר המוקדמת ביותר היא כאשר התיק עדיין נמצא בידי המשטרה ועדיין לא עבר לבית המשפט. כאן נלמד מעט יותר אודות אפשרויות הביטול השונות בנקודת זמן זו.

מאת: אביב יועציםפלילי02/02/162515 צפיות
מועד מחיקת רישום פלילי ישן נקבע על פי הגדרות תקופת ההתיישנות. תקופת ההתיישנות מתחילה למעשה כבר כאשר בית המשפט נותן את פסק הדין שלו לגבי העבירה שבוצעה. כל תקופה נקבעת על פי קריטריונים שקבועים בחוק. תקופת ההתיישנות תלויה בסוג הרישום הפלילי – האם מדובר בהרשעה בפשע או באי הרשעה. בנוסף, נקבעת התקופה על פי גיל הנאשם ועובדת היותו קטין או אדם בוגר בעת מתן פסק הדין. לבסוף, החוק מתייחס לסוג העונש שהוטל על הנאשם.

מאת: אביב יועציםפלילי02/02/162040 צפיות
תחום המשפט המנהלי בישראל הוא אחד התחומים המעניינים והמגוונים ביותר בעולם המשפט. המשפט המנהלי עוסק בהתמודדות של אזרח מול גופים מנהלתיים וציבוריים, מועדות הבנייה שמאשרות את תוכניות הבתים שאנחנו בונים ועד לזכויותיהם של עובדים, אסירים, חיילים ומשפחות נפגעות טרור. מהתמודדות מול גורמים תקשורתיים כמו רשות השידור וחיוביה את הציבור ועד לעבודה משפטית מול רשויות מקומיות המחייבות אותנו במיסים על פי חוק.

מאת: אביב יועציםדיני משפחה10/01/161650 צפיות
אם אתם גרושים טריים, תקופת החגים עלולה להיות קשה מאוד עבורכם. תחושת האומללות, האשמה והבדידות היא מתכון מושלם לדיכאון. בזמן שמשפחות אחרות ומאושרות חוגגות יחדיו ושואגות את שירי החג, אתם תשבו מסוגרים בביתכם ותבהו בטלוויזיה. יתכן שתרגישו כל כך מדוכאים, עד שאפילו לא תצליחו להזיז את עצמכם מהמיטה. אז מה עושים? הנה כמה טיפים של עו"ד גירושין, כיצד לעבור את החגים בשלום ולהפוך את החג לקצת יותר נסבל:

מאת: אביב יועציםדיני משפחה10/01/161702 צפיות
כולנו מתחתנים בתקווה שהנישואים יחזיקו מעמד ויהיו יציבים. למרבה הצער, הרבה פעמים בני הזוג שלנו משתנים ומאבדים עניין בדברים שעניינו אותם לפני 10-15 שנים: תחביבים שונים, עיסוקים וגם אנשים. כשנשים מאבדות עניין בנישואים, הן פונות אל עורך דין גירושין. אבל כשזה קורה לגבר, הוא לאו דווקא ירוץ אל עורך דין גירושים. הוא בדרך כלל יתרחק מאשתו, ימעט לדבר איתה, לבלות איתה וימצא מפלט בקריירה תובענית או במאהבת.

מאת: אביב יועציםדיני משפחה10/01/161478 צפיות
גירושין הם נושא כואב עבור כל הצדדים המעורבים בעניין- אתה, אשתך והילדים. אין ספק שהם תובעים מחיר נפשי שלוקח זמן להתאושש ממנו. לאחר שנים רבות בהן אתה ואשתך הייתם יחד והילדים התרגלו לראות את הוריהם תחת קורת גג אחת, הפרידה אחד מהשנייה היא קשה ולוקח זמן להתרגל אליה.

מאת: אביב יועציםדיני משפחה10/01/161535 צפיות
גירושין בגיל מבוגר אינם עניין פשוט. מדובר בזוגות בגיל העמידה או אפילו בזוגות בני הגיל השלישי, שהגיעו לאחר שנים רבות יחד להחלטה על פירוק החבילה המשותפת. גירושין בגילאים אלו נובעים מכמה סיבות. לעיתים, ההחלטה על גירושין התקבלה לפני שנים רבות, אך בני הזוג העדיפו להמתין עד אשר הילדים יתבגרו ויעזבו את הבית. לעיתים מדובר במקרי גירושין על רקע שחיקה של מערכת היחסים הזוגית- כאשר לא נעשה דיי במשך השנים על מנת לשמור על הגחלת, אובד לקשר האהבה והתשוקה שאפיינו את תחילתו, ועימם אובד גם הרצון לעתיד משותף.

מאמרים נוספים בנושא שימור לקוחות

מאת: ישראל רף שימור לקוחות09/07/231975 צפיות
מתנות לראש השנה – זמן מצוין לעקוף את המתחרים שלכם חגים וימים מיוחדים הם זמנים ששווה לנצל מבחינה עסקית. חלוקת מתנות לחגים כדי להעניק לעסק שלכם ערך מוסף. אחד החגים המרגשים והמתאימים ביותר הוא ראש השנה. חג זה פותח את השנה תוכלו לשמח את הלקוחות והעובדים שלכם עם מגוון עציצים ממותגים לראש השנה ולהדק את הקשר האישי והעסקי איתם. נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583 למה כדאי לכם לחלק ללקוחות מתנות ממותגות?

מאת: ישראל רף שימור לקוחות06/05/21953 צפיות
בשנים האחרונות נערכים כנסים ואירועים עסקיים רבים במגוון תחומים שמטרתם, לייצר קשרים עסקיים ולהציג את ההתחדשות בכל תחום מהם מוצרי הפרסום שייתנו לכם את תוצאה עסקית הטובה ביותר עציצים ממותגים עם מסר אישי נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: מיכל דגן ברעםשימור לקוחות02/05/21949 צפיות
שירות כתוב - גם אם לא רציתם, נמנעתם, התחמקתם, היום, כבר אין ברירה!

מאת: אבי דוידישימור לקוחות11/10/201245 צפיות
מידע שימושי על חלוקת פליירים לעסקים שעושים זאת לראשונה בתקופת הקורונה

מאת: מיכל דגן ברעםשימור לקוחות06/04/20994 צפיות
המודעות לצורך בעבודת שימור לקוחות איכותית, לצד עבודת המכירות והשירות, וכחלק מאסטרטגית השיווק, כבר אינה בחיתוליה. ההשלכות השונות, כתוצאה מעבודה לא מדויקת, המשפיעות על שורת הרווח, ברורות. שימור לקוחות איכותי חוצה את שלושת מעגלי שימור הלקוחות:

מאת: רונית אלפסישימור לקוחות11/11/191539 צפיות
מועדון לקוחות הוא כלי עסקי ושיווקי מאוד חזק ומשתלם, לכן חשוב מאוד לנהל אותו נכון. לקוח שיצא מהמועדון אולי לא יחזור אליו, ולכן חשוב ללמוד איך לנהל את מועדון הלקוחות של העסק שלכם כך שיתווספו אליו לקוחות כל הזמן ולא ייגרעו ממנו, כי ניהול נכון של מועדוני לקוחות משמעותו הגדלת הרווחים של העסק שלכם.

מאת: ישראל רף שימור לקוחות09/07/191711 צפיות
מתנות לחגים, ובעיקר כאשר מדובר על מתנות ממותגות לראש השנה, הופכות את המותג שלכם לא רק לזכיר אלא גם לאהוד ולאהוב, ומחברות אותו לערכים של צמיחה, טיפוח, שגשוג, נאמנות ומסירות. אנו מציעים לכם עשרות עציצים ממותגים, אשר יוכלו להעביר את ערכי המותג שלכם הלאה, ולהעניק חוויה בלתי נשכחת ללקוחות, לספקים ולעובדים שלכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica