1. התאמת אסטרטגיית שיווק המוצר למצב הכלכלי.
הנטייה המיידית של הלקוח בזמן מיתון היא לחפש יתרונות מידיים ועלות-תועלת גבוהה במוצר הנרכש, אחרת יידחה את הרכישה או לא ירכוש כלל. לכן, אסטרטגיית שיווק המוצר חייבת להתאים את עצמה למצב: להבליט ללקוח את יתרונותיו המידיים של המוצר בערכים ברורים של חיסכון, Value for Money, תרומה לבריאות, איכות המוצר ועליונותו על מוצר רגיל.
2. פילוח מחודש של קהל היעד.
קיימת חשיבות רבה לביצוע פילוח מחודש של קהל היעד למוצר הטרנדי-ירוק.
1. "לקוחות נאמנים", הצורכים את המוצר באופן קבוע בשל נאמנות ליתרונותיו או אידיאולוגיה.
2. "לקוחות ברכישה ראשונה", שנחשפו למוצר או שרכשו אותו באופן חד פעמי.
3. "לקוחות כלליים", שאין לגביהם מידע על רמת חשיבות האפיון הירוק של המוצר במהלך תהליך הרכישה.
3. התאמת המסר המועבר לפלחי היעד.
המסר המועבר צריך להיות מותאם לפלחי היעד השונים, כחלק ממיקוד מהלכי השיווק והפרסום. בפלחים "לקוח ברכישה ראשונה" ו"לקוח כללי", המסר צריך להתמקד בתשואה הברורה והמיידית של המוצר ללקוח בערכים של בריאות, חיסכון ועוד. זאת, לצד קישור לערכים רגשיים שעליהם לא חוסכים כמו ילדים ומשפחה, המניעים רכישה רגשית. בפלח "לקוחות נאמנים" כדאי להוסיף ערכים של שימור הסביבה, חדשנות והשקעה בעתיד טוב יותר לסביבה.
4. תמחור המוצר בהתאם למצב הכלכלי.
למרות שיצירת ערכים מועילים לערך הנתפש של המוצר ולמהלך הקנייה שלו, עדיין בתקופת מיתון המחיר הוא שקובע. לכן, תמחור המוצר הירוק ביחס למוצר רגיל חייב להיות נתפש ולא גדול בערכים כספיים, כך שהלקוח ירגיש שהשדרוג אותו הוא עושה ברכישת מוצר ירוק וטרנדי מצריך ממנו השקעה כספית נוספת קטנה ביחס לעלות הרכישה של מוצר רגיל מקביל.
5. שימור "לקוחות נאמנים" ו"לקוחות ברכישה ראשונה".
בזמן מיתון ההשקעה בלקוחות הנאמנים למוצר ובלקוחות שהתנסו בו מקבלת משנה חשיבות, ומקנה לחברה המשווקת כלי מצויין לשמירה על נתח שוק וליצירת גידול של עד 20% במכירות. הדבר נכון במיוחד במוצרים ירוקים, כיוון שהנטייה לצריכתם היא נטייה חברתית לצד טרנדיות. מכאן, שאלמנטים של שיווק מפה לאוזן, שימור נאמנות לקוח, חבר מביא חבר, המלצת לקוח ויצירת מהלכי שיווק ויראליים הם כלים בעלי חשיבות עצומה בקידום העסקי.
6. מהלכי שיווק – מקסימום תוצאה במינימום הוצאה.
חשוב ליצור תמהיל מחודש למערכי השיווק הפונקציונאליים שיביאו לתוצאות מידיות כמו יחסי ציבור, שיווק ישיר, שיווק אלקטרוני, פרסום, יצירת עזרי שיווק, קידום מכירות, תערוכות ועוד. זאת, מתוך הבנה של המצב הכלכלי ויישום הכלל 'מקסימום תוצאה במינימום הוצאה'. בתקופות מיתון עדיפים מהלכי שיווק באינטרנט, ביצוע מהלכי קד"מ בסביבת הצריכה של הלקוח, יחסי ציבור, שיווק גרילה בפורומים ובבלוגים, פרסום ברכישת תוכן שיווקי, מתן חסויות וביצוע פרסום הקורא לפעולה. התמהיל המבוצע תלוי בתקציב העומד לרשות המהלך.