חפש מאמרים:
שלום אורח
22.11.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

טיפים לשיווק מוצרים טרנדיים-ירוקים בתקופת מיתון

מאת: דני אלבזשיווק ואסטרטגיה14/06/20091161 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק


1. התאמת אסטרטגיית שיווק המוצר למצב הכלכלי.
הנטייה המיידית של הלקוח בזמן מיתון היא לחפש יתרונות מידיים ועלות-תועלת גבוהה במוצר הנרכש, אחרת יידחה את הרכישה או לא ירכוש כלל. לכן, אסטרטגיית שיווק המוצר חייבת להתאים את עצמה למצב: להבליט ללקוח את יתרונותיו המידיים של המוצר בערכים ברורים של חיסכון, Value for Money, תרומה לבריאות, איכות המוצר ועליונותו על מוצר רגיל.

2. פילוח מחודש של קהל היעד.

קיימת חשיבות רבה לביצוע פילוח מחודש של קהל היעד למוצר הטרנדי-ירוק.
1. "לקוחות נאמנים", הצורכים את המוצר באופן קבוע בשל נאמנות ליתרונותיו או אידיאולוגיה.
2. "לקוחות ברכישה ראשונה", שנחשפו למוצר או שרכשו אותו באופן חד פעמי.
3. "לקוחות כלליים", שאין לגביהם מידע על רמת חשיבות האפיון הירוק של המוצר במהלך תהליך הרכישה.

3. התאמת המסר המועבר לפלחי היעד.
המסר המועבר צריך להיות מותאם לפלחי היעד השונים, כחלק ממיקוד מהלכי השיווק והפרסום. בפלחים "לקוח ברכישה ראשונה" ו"לקוח כללי", המסר צריך להתמקד בתשואה הברורה והמיידית של המוצר ללקוח בערכים של בריאות, חיסכון ועוד. זאת, לצד קישור לערכים רגשיים שעליהם לא חוסכים כמו ילדים ומשפחה, המניעים רכישה רגשית. בפלח "לקוחות נאמנים" כדאי להוסיף ערכים של שימור הסביבה, חדשנות והשקעה בעתיד טוב יותר לסביבה.

4. תמחור המוצר בהתאם למצב הכלכלי.

למרות שיצירת ערכים מועילים לערך הנתפש של המוצר ולמהלך הקנייה שלו, עדיין בתקופת מיתון המחיר הוא שקובע. לכן, תמחור המוצר הירוק ביחס למוצר רגיל חייב להיות נתפש ולא גדול בערכים כספיים, כך שהלקוח ירגיש שהשדרוג אותו הוא עושה ברכישת מוצר ירוק וטרנדי מצריך ממנו השקעה כספית נוספת קטנה ביחס לעלות הרכישה של מוצר רגיל מקביל.

5. שימור "לקוחות נאמנים" ו"לקוחות ברכישה ראשונה".
בזמן מיתון ההשקעה בלקוחות הנאמנים למוצר ובלקוחות שהתנסו בו מקבלת משנה חשיבות, ומקנה לחברה המשווקת כלי מצויין לשמירה על נתח שוק וליצירת גידול של עד 20% במכירות. הדבר נכון במיוחד במוצרים ירוקים, כיוון שהנטייה לצריכתם היא נטייה חברתית לצד טרנדיות. מכאן, שאלמנטים של שיווק מפה לאוזן, שימור נאמנות לקוח, חבר מביא חבר, המלצת לקוח ויצירת מהלכי שיווק ויראליים הם כלים בעלי חשיבות עצומה בקידום העסקי.

6. מהלכי שיווק – מקסימום תוצאה במינימום הוצאה.

חשוב ליצור תמהיל מחודש למערכי השיווק הפונקציונאליים שיביאו לתוצאות מידיות כמו יחסי ציבור, שיווק ישיר, שיווק אלקטרוני, פרסום, יצירת עזרי שיווק, קידום מכירות, תערוכות ועוד. זאת, מתוך הבנה של המצב הכלכלי ויישום הכלל 'מקסימום תוצאה במינימום הוצאה'. בתקופות מיתון עדיפים מהלכי שיווק באינטרנט, ביצוע מהלכי קד"מ בסביבת הצריכה של הלקוח, יחסי ציבור, שיווק גרילה בפורומים ובבלוגים, פרסום ברכישת תוכן שיווקי, מתן חסויות וביצוע פרסום הקורא לפעולה. התמהיל המבוצע תלוי בתקציב העומד לרשות המהלך.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דני אלבז

מאת: דני אלבזטיולים בארץ19/03/131275 צפיות
כמה פעמים שאלתם את עצמכם, האם אתם באמת מכירים את הארץ שלכם? ולא, הכוונה היא לא לתל אביב, נתניה או חדרה. הכוונה היא לישובים עלומים יחסית, שמי שלא מגיע משם / יש לו בן או בת משפחה משם, פשוט לא שמע עליהם. בארץ מאות רבות של התיישבויות – חלקן לא מוכרות בכלל.

מאת: דני אלבזבתי מלון19/01/121304 צפיות
אם אתם נוסעים לחו"ל, הרי שאחד הדברים שצריך לחשוב עליהם ולתאם, הוא מלון להתארח בו. אולם, לבחירת מלון יכולות להיות השלכות גם על אופי הטיול ועל החוויה בכללותה. מי שהתארח בעבר במלונות יוקרה יודע, כי אין תחרות לחוויה המיוחדת המוצעת על ידי מלונות יוקרה והתארחות בהם. מי שלא – הרי שאף פעם לא מאוחר מכדי להתארח ברמה אחרת לגמרי. על מלונות יוקרה בעולם כולו.

מאת: דני אלבזבריאות הנפש05/01/129210 צפיות
אם בעבר רבים מאיתנו בחרו לפנות אל רופא המשפחה או אל רופא מומחה אחר בשל בעיה בריאותית כלשהי (בין אם פיזית או נפשית), הרי שכיום יותר ויותר בוחרים לפנות אל מטפלים, המציעים פתרונות מסוג אחר. רפואת גוף-נפש מתייחסת ליחסי הגומלין שבין הנפש לגוף שלנו, ובכוח השפעתם של התודעה, החוויות והרוחניות על תהליך הריפוי. קיימים סוגים שונים של טיפולים וכן פתרונות ריפוי שונים, המספקים לנו את כל התנאים הנדרשים, הן ברמה הפיזית והן ברמה הנפשית, כדי לאפשר לנו ריפוי מלא וצמיחה, תוך ניצול כוחות הריפוי הקיימים אצלנו.

מאת: דני אלבזגאדג'טים05/01/121304 צפיות
פיתוח אפליקציות לפייסבוק, לאייפון או לאייפד הינו פעולה מורכבת, הכוללת מספר שלבים שונים: תכנון, אפיון, עיצוב, פיתוח ושיווק. פיתוח אפליקציות בפלטפורמות אלו, שהפכו לחלק בלתי נפרד בחייהם של רבים בשנה האחרונה, מאפשר להשתמש ביתרונותיה של כל פלטפורמה (בין אם מדובר בפייסבוק באייפון או באייפוד) וליהנות מפתרונות שיווקיים ייחודיים.

מאת: דני אלבזשיווק ואסטרטגיה12/08/091557 צפיות
ניהול שוטף וברור של מחלקות הפיתוח והרכש ומערכות שיווק ומכירות מתפקדות בצורה ראויה הן תנאים הכרחיים להצלחתו של כל בית עסק.

מאת: דני אלבזשיווק ואסטרטגיה12/08/091497 צפיות
בישראל קיימות מספר חברות לפיתוח עסקי ומספר רב של יועצים אסטרטגים המלווים את תהליכי פיתוח מערך השיווק בחברות רבות במשק.

מאת: דני אלבזבריאות השן11/08/092148 צפיות
שיטה חדשה להשתלת שיניים

מאמרים נוספים בנושא שיווק ואסטרטגיה

מאת: מאה הימיםשיווק ואסטרטגיה28/01/152607 צפיות
המטרה של כל עסק היא לקבל כמה שיותר לידים מלקוחות המתעניינים בשירותים שהוא מציע. קיימות דרכים שונות ליצירה וקבלת לידים בעולם המודרני: א. פרסום של החברה עצמה במדיות השונות וקבלת פניות Inbound . ב. קניית לידים מאתרי אינטרנט ואנשי מכירות. ג. הפעלת מוקד טלמרקטינג ליצירת לידים, בדרך כלל בשילוב עם תקשורת שיווקית Outbound. עסקים רבים בישראל משקיעים כספים בקניית לידים, שרובם עוברים למספר עסקים במקביל. הכנו עבורכם את הכללים ליצירת לידים לעסק שלכם.

מאת: עידן עסיסשיווק ואסטרטגיה19/10/142947 צפיות
בכל שנה מיליוני שקלים מבוזבזים על מבצעים ותמריצי מכירות חסרי ערך, כאשר אתם מבצעים תמריצים ופעולות קידום לנציגי מכירות התוצאות שלהם יכולות להרקיע שחקים לרמות סנסציוניות! עד שיפתיעו גם אתכם.

מאת: אפרת אלעמרי שיווק ואסטרטגיה11/01/148591 צפיות
הסטטיסטיקה מראה שרק עשירית האחוז (0.1 אחוז) מהחברות שנפתחות בשנה יגיעו למחזור שנתי של 50 מיליון שקלים ויותר. במילים אחרות רוב העסקים הקטנים יישארו קטנים לתמיד. אמנם רוב בעלי העסקים יסתפקו במה שיש להם ולא ירקמו חלומות גבוהים אבל לאחוז הקטן שלא רוצים להשלים עם רוע הגזרה ורוצים להפוך את החברה הקטנה שלהם לאימפריה המשיכו לקרוא עד סוף המאמר.

מאת: סיגלית פילץ ששוןשיווק ואסטרטגיה25/09/132747 צפיות
המאמר עוסק בסקירת כלים של קיצורי דרך משכנעים אותם יכולים המשווקים לתת לצרכנים., כלים אשר באמצעותם יוכלו לשכנע את הצרכן לבצע רכישה . מקורם של כלים אלו מתוך מודל שכנוע של תורת הפסיכולוגיה החברתית.

מאת: אפרת אלעמרי שיווק ואסטרטגיה17/09/132619 צפיות
לחשוב על רעיון זה מטלה קשה מלכתחילה אבל לשכנע אנשים לעשות משהו עם הרעיון זה קשה עד כמעט בלתי אפשרי. בהרבה מאוד תחומים המשימה שמטרתה להביא רעיון לאדם בעל השפעה שיש באפשרותו לממש את הרעיון נקראת "הצעה"

מאת: אפרת אלעמרי שיווק ואסטרטגיה17/09/132218 צפיות
למוצרים או שירותי נישה יש את הפוטנציאל לייצר כסף גדול מהר מאוד אם הם תופסים את לב הקהל המתאים ואת הכיס שלו. בניגוד גמור לקונגלומרטים שמכוונים למסה העיקרית בשוק, עסקים שעובדים על נישה ספציפית מכוונים ל

מאת: מיכלשיווק ואסטרטגיה18/06/132210 צפיות
בעולם של ריבוי באמצעי המדיה איך נדע במה לבחור, באיזו מדיה כדאי לי לפרסם, איפה להשקיע את תקציב הפרסום שלי, אולי לחלק אותו? בקיצור עולם הפרסום רחב ובעל אפשרויות רבות, אז בואו נעשה קצת סדר.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica