ניהול שוטף וברור של מחלקות הפיתוח והרכש ומערכות שיווק ומכירות מתפקדות בצורה ראויה הן תנאים הכרחיים להצלחתו של כל בית עסק.
יעוץ עסקי כולל מאגד בתוכו מספר תחומים שונים ומאפשר לבית עסק, בעיקר לעסקים קטנים לחסוך את העסקתם של מספר יועצים, מה גם שברוב המקרים בבתי עסק קטנים קיימת חפיפה בין התחומים השונים, השיווק, הפיתוח, הרכש והמכירות נעשים ברוב המקרים באותה מחלקה, בניגוד לחברות גדולות בהן יש הפרדה בן המחלקות השונות.
חברות קטנות מתאימות לקבלת ייעוץ עסקי אשר נותן מענה כולל לעסק.
קיימות שתי אופציות לייעוץ עסקי, במקרה הראשון הייעוץ מסתיים בניתוח הסיטואציה ובהסקת מסקנות ובמקרה השני הגורם המייעץ מלווה את בית העסק גם ביישום המסקנות, ייעוץ עסקי ללא ליווי אורך כמספר חודשים בעוד שבייעוץ עסקי הכולל ליווי ההגבלה בזמן איננה קיימת.
כמובן שלכל חברה ולכל יועץ יש את דרכי הפעולה ואופי ההתנהלות המאפיינים אותו, אולם בבסיסו התהליך הוא דומה: הגורם המייעץ אוסף את מירב הנתונים מהלקוח, מגדיר את הבעיה את המטרות ואת הדרכים לפיתוח וצמיחה לפי ראייתו, במידה ומדובר בייעוץ ללא ליווי התהליך ייפסק עם הסקת המסקנות ובניית תכנון שיווקי, במידה ומדובר בייעוץ הכולל ליווי, התהליך ימשך גם בשלב יישום התוכנית עד לשלב בו יסכימו הן היועץ והן הלקוח שתהליך היישום הושלם.
כאשר לוקחים ייעוץ עסקי יש להיעזר בתוכניות עסקיות קודמות ובניסיון הנצבר עם השנים, אין להתעלם מן המידע אותה צברה החברה במשך השנים בנושאי שיווק ופיתוח
ייעוץ עסקי יכול להינתן בכל שלב ולא רק בעיתות של משבר או כאשר מתעוררת בעיה כשם שפרסום נעשה גם כאשר המותג מצליח.
ברוב המקרים ידע היועץ העסקי להעריך את משך הזמן הדרוש לתהליך, תהליך ממוצע נע בין חודשיים לשלושה כאשר לא מומלץ לדחוק ביועץ לבצע יותר משתי פגישות שבועיות בחלק הראשון של הייעוץ.