מתקני תצוגה הם שם כולל לשפע של אמצעים ומתקנים שבהם אנו משתמשים כדי להציג מוצרים שונים. מתקני תצוגה יכולים להיות עשויים מחומרים שונים כמו זכוכית, פלסטיק, פרספקס, אלומיניום ועוד. הם יכולים להיות גם מעוצבים במגוון רחב של עיצובים המותאמים לסוג המוצר המיועד להיות מוצג על המתקן ולסוג הקהל העומד לצפות במוצר.
עיצוב של מתקן תצוגה לתכשיטים יהיה כמובן שונה לחלוטין מעיצוב של מתקן תצוגה המיועד להציג ו מכשירי חשמל. מי שישתמש בחוכמה וביעילות במתקני תצוגה ייהנה לא רק מהצגה יעילה של המוצרים אותם הוא מעוניין למכור אלא יוכל להפוך מתקני תצוגה למקדם מכירות שבעזרתו ניתן יהיה להגביר את מחזור המכירות של העסק.
שוק מתקני התצוגה הוא שוק מוצף , וכל עסק צריך להשקיע היום לא מעט מחשבה בשאלה אילו מתקני תצוגה ייתנו מענה אופטימאלי לצרכים הספציפיים של העסק ויצליחו ליצור את הרושם המקסימאלי על הלקוחות ולגרום להם להיכנס לעסק ולבצע את הקניה המיוחלת.
מלבד מתקני התצוגה הסטנדרטיים הכוללים מדפים, סטנדים, דלפקים, חלונות ראווה וכד', יש גם מתקני תצוגה שנועדו לשימוש לשם קד"מ. אלו מתקנים שמטרתם לקדם מכירות וליצור אווירה שיווקית וממתגת. מתקנים אלו מיוצרים ע"י בתי דפוס ועליהם יהיו מודפסים בד"כ מסרים שיווקיים המותאמים למוצרים השונים. וכך במשך השנים בנוסף לסטאנד הרגיל והמדף הסטנדרטי הצטרפו גם מתקני תצוגה לשם קד"מ שמאפשרים לא רק להציג את המוצר אלא גם לשווק את המוצר ולפרסם אותו, בין המתקנים הללו ניתן לציין את הבאנר, הרול אפ והפופ אפ.
יש עסקים שצריכים מתקני תצוגה באופן קבוע ולכן הם ירכשו מתקני תצוגה, ויש כאלו שזקוקים למתקני תצוגה רק באופן זמני לרגל תערוכה או לרגל אירוע קד"מ ולכן הם רק ישכרו מתקני תצוגה. יש מי שירצה מתקנים נייחים לתצוגה קבועה ויש מי שירצה מתקנים ניידים , יש מי שירצה מתקנים ממונעים ויש מי שירצה מתקנים שולחניים או מתקנים רצפתיים, כל עסק חשוב שיבחר בסופו של דבר את מתקני התצוגה המתאימים לו ואשר יאפשרו תצוגה ויזואלית של המוצרים שלו ויחד עם זאת יצליחו גם לפרסם ולשווק את המוצרים ולהעניק להם מימד מיתוגי.