בתוך מנועים לרכב בעלי מספר רב של צילינדרים, חלוקת הדלק לצילינדרים במידה שווה ובכמות מספקת היא בעיה רצינית, במיוחד במהירויות דגולות של המנוע כשצריכים לנצל את קיבול האוויר הקיים עד המכסימום במנוע. דלק מרוסס לתוך זרם האוויר במערכת היניקה בטיפות קטנטנות. בו בזמן מתרחשת התאדות חלקית, וטמפרטורת האוויר יורדת כתוצאה מספיגת החום הכמוס הדרוש להתאדות הדלק מתוך האוויר. התערובת מתאדה לחלוטין כאשר היא נכנסת לצילינדר במנוע, שם בצילינדר הטמפרטורות הן גבוהות יותר.
הבעיה היא התאדות וחלוקה אחידה של הדלק הנשאר בצורת טיפות בין הצילינדרים השונים בתוך מנועים. ללא קשר בהבדל שבסידורי הצינורות ובלחץ שבצילינדרים. השפעתו העיקריתשל המגדש על פעולת המנוע מתבטאת בהגדלת הספק מנוע עקב הכנסת כמות אוויר גדולה, שכתוצאה מכך גדלה הנצילות הנפחית.יש סוגים שונים של מגדשי מנועים לרכב, הסוג הראשון גודש תערובת דלק ואוויר, ואילו הסוג השני גודש אוויר בלבד.
מגדש מסוג "כפות" – בתוך מנועים לרכב רדיאליים נמצא המגדש ואביזריו בין הקרבוראטור ובין צינורות היניקה. הוא מהווה חלק בליתי נפרד מהמנוע. טורבינת המגדש מסתובבת במהירויות גדולות מאוד, על פי רוב, פי 10 ממהירות גל הארכובה במנוע, על ידי מערכת גלגלי שיניים המונעת באמצעות גל הארכובה. תערובת הדלק נכנסת לטורבינת המגדש במרכזה, ונזרקת החוצה במהירות גדולה על ידי הכוח הצנטריפוגלי לעבר תא ההטייה. התא בנוי בצורת מעבר טבעתי צר והוא מהווה חלק ממכלל המגדש. מעבר זה נוצר על ידי החלל שבין חלק ממדור הטפלים ובין מדור ההטייה של בית הארכובה. מתא ההטייה זורמת התערובת אל תא החלוקה או אל טבעת הסעפת המתפשטת סביב כל מכלל ההטייה.
טורבינת המגדש בתוך מנועים לרכב עשויה נתך תמרן מחושל, וכנפיה בנויות כך שתפגענה בתערובת בזווית, המקטינה עד המינימום את הזעזועים ואת המכות. על פי רוב מותאמת טורבינת המגדש על גל פלדה מחורץ בקצהו, שהחריצים מתאימים לבליטות שעל גל הקדח במרכז טורבינת המגדש. כתוצאה מירידת הטמפרטורה שבעקבות ההתאדות, נמצאת שארית הדלק במצב של טיפות קטנות בבואה במגע עם כפות המגדש .