המונח "נצילות" במנוע בשריפה פנימית מציין את היחס שבין התוצאה המתקבלת ובין המאמץ המושקע לשם קבלת אותה תוצאה.
א. מאזן חום של מנוע בשריפה פנימית: כאשר מנוע בשריפה פנימית צורך כמות דלק בפרק זמן מסוים ומספק על ידי כך כמות מסוימת של קלוריות, אפשר לערוך מאזן חום של המנוע ולקבוע כמה קלוריות נהפכו לעבודה מעשית וכמה אבדו בגלל הפסדים שונים במנוע. בדרך כלל מאזן החום של סוג מנוע מסוים יהיה שונה בפרטים קטנים ממאזן חום של מנוע מסוג אחר. הסיבות לכך נובעות משינוי מבנה המנועים, מבנה חלל הדחיסה, הצבת השסתומים, הצבת המצת ועוד.
במנועי דיזל יהיו אחוזי האנרגיה שהושקעו לעבודה מעשית גדולים במקצת מאלה של מנועי בנזין, 30-35% לעומת 25-30% . לעומת זאת אחוזי האנרגיה, שהושקעו לקירור המנוע ולגזי הפליטה, יהיו קטנים יותר.
ב. מנועים לרכב ונצילות תרמית:הנצילות התרמית הכללית של מנועים לרכב היא היחס שבין הדלק המסופק ובין ההספק המופק. יחס זה מבטאים ביחידות חום הנקראות "קלוריות". קלוריה גדולה אחת, אנרגית חום המעלה את הטמפרטורה של 1000 סמ"ק מים במעלה אחת צלסיוס, אפשר לתרגם בקלות את הספק המנוע ליחידות חום ולמצוא את הנצילות התרמית.
ג. מנועים לרכב והנצילות המכאנית: הנצילות המכאנית היא היחס, המציין כמה מהאנרגיה המתקבלת עקב התפשטות הגזים בצילינדר, נמסרת לגלגל התנופה. לחיכוך שבתוך המנוע יש השפעה מכרעת על הנצילות המכאנית. הואיל והחיכוך בין החלקים הנעים במנוע נשאר קבוע פחות או יותר בגבולות מהירות המנוע, הנצילות המכאנית של המנוע תהיה גבוהה ביותר, כאשר המנוע פועל במהירות המאפשרת לו הפקת הספק בלימה מכסימלי. ההספק המופק מגלגל התנופה הוא הספק הבלימה, וההספק המכסימלי שאפשר להשיג הוא ההספק האינדוקטורי. לכן נקבל את הנצילות המכאנית על ידי חלוקת הספק הבלימה בכוח סוס אינדוקטורי.