הספק מנוע אפשר לקבוע במכשירים שונים, המודדים את הפיתול הנוצר. הואיל וגודל הפיתול משקף את העבודה, כוח כפול דרך, שהמנוע מסוגל לבצע בתנאים מסוימים, תהיה העבודה המושקעת לעצירת תנועתו הסיבובית תמיד שווה לפיתול שהמנוע מפתח באותם תנאים. שניים מהמכשירים שימושיים במיוחד:
1. בלם "פרוני"
2. דינמומטר.
בלם "פרוני" כולל גלגל תנופה, המחובר למנוע העומד למבחן. את מהירות הסיבובים של גלגל זה אפשר לבקר על ידי הידוק או ריפוי של הסרט שמסביבו, (לשם קירור חום החיכוך יש מנגנון מיוחד).
לסרט הבלם מחובר מוט באופן קשיח, כך שהתנועה הסיבובית של הסרט תועבר לקצה השני של המוט הנשען על מאזניים. הואיל והסרט שואף להסתובב יחד עם גלגל התנופה, יפעיל המוט המחובר לסרט את המאוזניים, אשר יציינו את הכוח הנוצר במספר סל"ד מסוים. מכפלת הכוח המשתנה עם שינוי מספר סל"ד של המנוע, ואורך המוט בין מרכז גלגל התנופה ובין מרכז המאזניים – נותנת את הפיתול או את מומנט הסיבוב בתוך מנועים לרכב.
על ידי קביעת אורך המוט, כפי שצוין, לרגל אחד או למטר אחד, ועל ידי כיול המאזניים בפאונדים או בקילוגרמים, המאזניים יציינו במישרין את הפיתול בפאונד/רגל או בקילוגרם/מטר.
לחישוב הספק הבלימה דרוש גם מספר סל"ד, אותו אפשר לקבוע בעזרת מד סיבובים. למדידה מדויקת יותר של הספק הבלימה וכן לקביעת כושרם של מנועים לרכב בתנאי עומסים שונים – משמש הדינמומטר. מכשיר זה מסוגל לבלום את הכוח הנוצר בעזרת מנגנון הידראולי או חשמלי, ובעזרת מדידים ומחוונים מסוגל המכשיר למדוד את הפיתול. לכל סוג דינמומטר יש נוסחה ספציפית בהתאם למבנהו, ועל ידיה אפשר לחשב את ההספק שהמנועים ברכב מסוגלים לייצר בכל עת.
בעזרת דינמומטר המניע מנועים לרכב, אפשר למדוד גם את החיכוכים הפנימיים של המנועים ושל מכלליו השונים וכן את הנצילות התרמית והנפחית.