הדרך השכיחה ביותר כיום לאתר נוטריונים עבור תרגום מסמכים או תרגום משפטי היא למצוא אנשי מקצוע במנוע החיפוש של גוגל. ההנחה הרווחת היא שהנוטריונים שיופיעו בדף החיפוש הראשון הם גם אלה שיהיו המוצלחים ביותר - מכיוון והעסק שלהם מצליח, והם יכולים להשקיע כספים בפרסום ובשיווק המשרד שלהם, ובכלל שמדובר באיש מקצוע רציני שקיימת המלצה לגביו.
ואולם, ההנחה הזו שגויה ממספר סיבות שהפכו בשנים האחרונות את גוגל לסוג של מניפולציה. רבים לומדים כיום את נבכי המניפולציה הזו דרך קידום אתרים (SEO), המאפשר לקדם את האתר במנוע החיפוש בעזרת פעולות פשוטות. ארבעת האתרים הראשונים שמופיעים בדף התוצאות הם לרוב כאלה שמשלמים למנוע החיפוש כדי להופיע בראש הדף, ובשאר תוצאות החיפוש מטשטש ההבדל בין "תוצאות ממומנות", לקוחות המשלמים כסף כדי להופיע בתוצאות החיפוש, לבין נוטריונים המספקים אישורי נוטריון או תרגום מסמכים אשר נמצאים בדף התוצאות בזכות מספר הכניסות לאתר.
לא תמיד קיים קשר בין ההשקעה של המשרד לבין ההצלחה העסקית של המשרד במתן אישורי נוטריון או תרגום משפטי. לדוגמה, משרד נוטריון יכול לקדם את האתר שלו בתחום מסוים עקב חוסר פעילות בחודשים האחרונים ורצון לקדם אותו. ייתכן ומדובר במשרד שולי וללא ניסיון, כך שדרך תוצאות החיפוש של גוגל לא ניתן לאמוד על איכותו של איש מקצוע או משרד.
מנוע החיפוש של גוגל צריך להיות כלי לאיתור אנשי מקצוע עבור תרגום מסמכים או תרגום משפטי, במקום אינדיקציה לאיכות. דרך גוגל ניתן למצוא נוטריונים המספקים תרגום משפטי או אישורי נוטריון, ולחקור לעומק את האתר שלהם. לכן, בעת הפנייה אל נוטריון עבור אישורי נוטריון או תרגום מסמכים, מומלץ לשוחח באופן אישי עם המשרד או עם הנוטריון בטרם החתימה על הסכם עבודה לביצוע עבודות תרגום או אישורים שונים.