חפש מאמרים:
שלום אורח
26.12.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שיווק - על מה ולמה

מאת: דני אלבזשיווק ואסטרטגיה28/05/20091383 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בספרו ניהול השיווק מגדיר פיליפ קוטלר אתהשיווק כ"תהליך חברתי וניהולי באמצעותו משיגים יחידים וקבוצות את מה שהם צריכיםורוצים על ידי יצירה, הצעה והמרה של מוצרים בעלי ערך עם יחידים וקבוצותאחרים".
השיווק התפתח כתחום עצמאי במחצית השניה של המאה ה-20. בתחילה היה המיקודעסקי אך עם הזמן התברר כי העקרונות הם אוניברסליים ומיושמים כיום במגוון גדול שלתחומים (שיווק פוליטי, שיווק עצמי, שיווק מדיני ומוניציפאלי ועוד). התחום מיישםכלים מתחום הפסיכולוגיה, סוציולוגיה, כלכלה, סטטיסטיקה, מערכות מידעועוד.
תפיסת השיווק המודרנית
תפיסת שיווק מודרנית, אשרהתפתחה בשנות ה-60 של המאה ה-20 קובעת כי הצלחת הארגון טמונה בהבנה והכרה מעמיקיםשל הלקוחות בפועל ובכוח של הארגון. מתוך הכרות זו יכול הארגון להבין מהם הצרכיםוהרצונות עליהם הוא יכול לתת מענה טוב יותר מהמתחרים וכיצד כדאי לגשת לביצוע. על פיגישה זו ההתאמה של המוצר, על כל נגזרותיו (כולל תדמית, מרכיבים פיזיים, מחיר, שירותועוד), ללקוחות היא זו שתביא לארגון את ההצלחה העסקית.
גישותאחרות
תפיסת השיווק המודרנית באה להחליף מספר גישות שהתפתחו לאורךהשנים מתחילת המהפכה התעשייתית, והן:
גישת הייצור - גישה זו מייצגת אמונהשצרכנים מעוניינים בזמינות גבוהה ועלות נמוכה של מוצרים מכאן שיצרן שישיג את המחירהזול ביותר ויגיע למס' נקודות המכירה הגדול ביותר יזכה ברווח הגדול ביותר, על כן ישלשים את הדגש על ייצור המוני והפצה המונית שמנצלים את היתרון לגודל שלהיצרן.
גישת המוצר - בגישה זו האמונה היא שהצרכנים מבקשים לרכוש מוצרים בעלימירב האיכות, הביצועים או החדשנות. גישה זו מובילה להתמחות טכנולוגית ושיפורי איכותמתמידים.
גישת המכירות - מייצגת אמונה שצרכנים אינם מעוניינים ברכישת מוצרים וישלהפעיל עליהם לחץ (פסיכולוגי בעיקרו) על מנת לשכנע אותם לרכוש את המוצרים השונים.גישה זו מובילה ליצירת צוות מכירות גדול ונחרץ.
הגישה השיווקית אינה פוסלת גישותאלה אלא קובעת שיש לנקוט בגישה הרלוונטית למצב הצרכים והרצונות של הלקוחות בזמןנתון. כלומר, כאשר הלקוחות מחפשים מוצרים איכותיים יותר יש להשקיע באיכות. אם וכאשרהאיכות תספק את הלקוחות הם יתחילו לחפש מחירים זולים יותר ואז יש להשקיע ביעילותייצורית וכן הלאה.
בשנות ה-90 של המאה העשרים התפתחה גישה נוספת, על בסיס התפיסההשיווקית, והיא גישת השיווק החברתי, הרואה כמטרה נוספת את ההגנה על רווחת הצרכןוהחברה.
אסטרטגיית שיווק
תחוםבשיווק, העוסק בתכנון מדיניות ודרכי פעולה להשגתה.
שלבים בתכנון, בניהול וביישוםאסטרטגיה שיווקית:
בחינת וניתוחהסביבה העסקית והמצב הקיים בשוק הרלוונטי: הערכת מצב וזיהוי הזדמנויות פוטנציאלי,היקף פוטנציאל השוק.
גיבוש הצהרת משימה עסקית/ארגונית/שיווקית (לעתים מגובשתבמסגרת האסטרטגיה העסקית, השיווקית או המיתוגית).
בחירת שווקי יעד.
גיבושאסטרטגיית מותג.
קביעת אסטרטגיית המיצוב התחרותית. האומנות של התאמת התדמיתומאפייני אישיות המותג, כך שהם יענו על תפיסותיהם, עמדותיהם והעדפותיהם של קהל יעדנבחר. יוצר קשר ישיר בין מאפיין קיים של המוצר/שירות לצורך מוגדר של הצרכן. לכלמותג יכול להיות מיצוב אחד ויחיד שיעניק לו בלעדיות על מתחם נבחר בתודעתהצרכן.
גיבוש תמהיל השיווק.
גיבוש אסטרטגיית לוחמה שיווקית.
בניית תוכניתהשיווק.
יישום תוכנית השיווק.
בקרה על תוכנית השיווק. 

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דני אלבז

מאת: דני אלבזטיולים בארץ19/03/131282 צפיות
כמה פעמים שאלתם את עצמכם, האם אתם באמת מכירים את הארץ שלכם? ולא, הכוונה היא לא לתל אביב, נתניה או חדרה. הכוונה היא לישובים עלומים יחסית, שמי שלא מגיע משם / יש לו בן או בת משפחה משם, פשוט לא שמע עליהם. בארץ מאות רבות של התיישבויות – חלקן לא מוכרות בכלל.

מאת: דני אלבזבתי מלון19/01/121308 צפיות
אם אתם נוסעים לחו"ל, הרי שאחד הדברים שצריך לחשוב עליהם ולתאם, הוא מלון להתארח בו. אולם, לבחירת מלון יכולות להיות השלכות גם על אופי הטיול ועל החוויה בכללותה. מי שהתארח בעבר במלונות יוקרה יודע, כי אין תחרות לחוויה המיוחדת המוצעת על ידי מלונות יוקרה והתארחות בהם. מי שלא – הרי שאף פעם לא מאוחר מכדי להתארח ברמה אחרת לגמרי. על מלונות יוקרה בעולם כולו.

מאת: דני אלבזבריאות הנפש05/01/129217 צפיות
אם בעבר רבים מאיתנו בחרו לפנות אל רופא המשפחה או אל רופא מומחה אחר בשל בעיה בריאותית כלשהי (בין אם פיזית או נפשית), הרי שכיום יותר ויותר בוחרים לפנות אל מטפלים, המציעים פתרונות מסוג אחר. רפואת גוף-נפש מתייחסת ליחסי הגומלין שבין הנפש לגוף שלנו, ובכוח השפעתם של התודעה, החוויות והרוחניות על תהליך הריפוי. קיימים סוגים שונים של טיפולים וכן פתרונות ריפוי שונים, המספקים לנו את כל התנאים הנדרשים, הן ברמה הפיזית והן ברמה הנפשית, כדי לאפשר לנו ריפוי מלא וצמיחה, תוך ניצול כוחות הריפוי הקיימים אצלנו.

מאת: דני אלבזגאדג'טים05/01/121311 צפיות
פיתוח אפליקציות לפייסבוק, לאייפון או לאייפד הינו פעולה מורכבת, הכוללת מספר שלבים שונים: תכנון, אפיון, עיצוב, פיתוח ושיווק. פיתוח אפליקציות בפלטפורמות אלו, שהפכו לחלק בלתי נפרד בחייהם של רבים בשנה האחרונה, מאפשר להשתמש ביתרונותיה של כל פלטפורמה (בין אם מדובר בפייסבוק באייפון או באייפוד) וליהנות מפתרונות שיווקיים ייחודיים.

מאת: דני אלבזשיווק ואסטרטגיה12/08/091567 צפיות
ניהול שוטף וברור של מחלקות הפיתוח והרכש ומערכות שיווק ומכירות מתפקדות בצורה ראויה הן תנאים הכרחיים להצלחתו של כל בית עסק.

מאת: דני אלבזשיווק ואסטרטגיה12/08/091505 צפיות
בישראל קיימות מספר חברות לפיתוח עסקי ומספר רב של יועצים אסטרטגים המלווים את תהליכי פיתוח מערך השיווק בחברות רבות במשק.

מאת: דני אלבזבריאות השן11/08/092160 צפיות
שיטה חדשה להשתלת שיניים

מאמרים נוספים בנושא שיווק ואסטרטגיה

מאת: מאה הימיםשיווק ואסטרטגיה28/01/152620 צפיות
המטרה של כל עסק היא לקבל כמה שיותר לידים מלקוחות המתעניינים בשירותים שהוא מציע. קיימות דרכים שונות ליצירה וקבלת לידים בעולם המודרני: א. פרסום של החברה עצמה במדיות השונות וקבלת פניות Inbound . ב. קניית לידים מאתרי אינטרנט ואנשי מכירות. ג. הפעלת מוקד טלמרקטינג ליצירת לידים, בדרך כלל בשילוב עם תקשורת שיווקית Outbound. עסקים רבים בישראל משקיעים כספים בקניית לידים, שרובם עוברים למספר עסקים במקביל. הכנו עבורכם את הכללים ליצירת לידים לעסק שלכם.

מאת: עידן עסיסשיווק ואסטרטגיה19/10/142981 צפיות
בכל שנה מיליוני שקלים מבוזבזים על מבצעים ותמריצי מכירות חסרי ערך, כאשר אתם מבצעים תמריצים ופעולות קידום לנציגי מכירות התוצאות שלהם יכולות להרקיע שחקים לרמות סנסציוניות! עד שיפתיעו גם אתכם.

מאת: אפרת אלעמרי שיווק ואסטרטגיה11/01/148622 צפיות
הסטטיסטיקה מראה שרק עשירית האחוז (0.1 אחוז) מהחברות שנפתחות בשנה יגיעו למחזור שנתי של 50 מיליון שקלים ויותר. במילים אחרות רוב העסקים הקטנים יישארו קטנים לתמיד. אמנם רוב בעלי העסקים יסתפקו במה שיש להם ולא ירקמו חלומות גבוהים אבל לאחוז הקטן שלא רוצים להשלים עם רוע הגזרה ורוצים להפוך את החברה הקטנה שלהם לאימפריה המשיכו לקרוא עד סוף המאמר.

מאת: סיגלית פילץ ששוןשיווק ואסטרטגיה25/09/132763 צפיות
המאמר עוסק בסקירת כלים של קיצורי דרך משכנעים אותם יכולים המשווקים לתת לצרכנים., כלים אשר באמצעותם יוכלו לשכנע את הצרכן לבצע רכישה . מקורם של כלים אלו מתוך מודל שכנוע של תורת הפסיכולוגיה החברתית.

מאת: אפרת אלעמרי שיווק ואסטרטגיה17/09/132634 צפיות
לחשוב על רעיון זה מטלה קשה מלכתחילה אבל לשכנע אנשים לעשות משהו עם הרעיון זה קשה עד כמעט בלתי אפשרי. בהרבה מאוד תחומים המשימה שמטרתה להביא רעיון לאדם בעל השפעה שיש באפשרותו לממש את הרעיון נקראת "הצעה"

מאת: אפרת אלעמרי שיווק ואסטרטגיה17/09/132228 צפיות
למוצרים או שירותי נישה יש את הפוטנציאל לייצר כסף גדול מהר מאוד אם הם תופסים את לב הקהל המתאים ואת הכיס שלו. בניגוד גמור לקונגלומרטים שמכוונים למסה העיקרית בשוק, עסקים שעובדים על נישה ספציפית מכוונים ל

מאת: מיכלשיווק ואסטרטגיה18/06/132229 צפיות
בעולם של ריבוי באמצעי המדיה איך נדע במה לבחור, באיזו מדיה כדאי לי לפרסם, איפה להשקיע את תקציב הפרסום שלי, אולי לחלק אותו? בקיצור עולם הפרסום רחב ובעל אפשרויות רבות, אז בואו נעשה קצת סדר.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica