אם עד לפני כמה עשרות שנים תפקידו של השעון היה להציג את השעה בצורה מדוייקת, הרי שכיום גם שעונים בעלות של שקלים בודדים מסוגלים להשיג את המטרה הצנועה הזו (וביננו, כאשר הטלפון הנייד נמצא בכיס, אף אחד לא באמת צריך שעון רק בשביל לדעת מה השעה). אולם תפקידם האמיתי של שעוני יוקרה חורג בהרבה מגבולות ההגדרת המצומצמת של שעון, אין ספק ששעוני יוקרה מיוחדים הם סמל הסטאטוס האולטימאטיבי וכל איש עסקים מצליח חייב להתהדר בשעון "אובר סייז" מרשים שתפקידו הוא לא רק להעיד על השעה המדוייקת, אלא בעיקר, להעיד על העונד אותו.
מהם המותגים המובילים בתחום שעוני היוקרה? על כך בכתבה הבאה:
רולקס
שעוני רולקס הם סמל הסטאטוס האולטימיטיבי כבר למעלה ממאה שנים. החברה מייצרת ומוכרת שעונים בשווי כולל שלושה מליארד דולרים בשנה, כאשר מחירו של שעון בודד עשוי להגיע לכמה מאות אלפי דולרים. החברה הוקמה באנגליה בראשית המאה הקודמת ועברה לשוויץ כעבור מספר שנים (ואם נהרוס לרגע את הרומנטיקה, המעבר התרחש בשל שיקולי מס...). מאז ועד היום רולקס הוא המותג במוביל בשוק שעוני היוקרה ועל פי דירוג מגזין פרובס הוא אך נמצא במקום מכובד ברשימת המותגים הכלל עולמית.
ברייטלינג
גם שעוני ברייטלינג היוקרתיים מיוצרים בשוויץ, שמצדיקה את שמה כאימפריה של שעוני יוקרה, החברה נוסדה עוד במאה התשע עשרה אולם הפריצה הגדולה שלה התרחשה כאשר בשנת אלף תשע מאות שלושים ושתים היא החלה למכור שעוני יוקרה לחיל האוויר המלכותי של בריטניה. מאז ועד היום מיצרת חברת ברייטלינג שעוני יוקרה שנודעים בזכות גודלם המסיבי, משקלם הרב יחסית ותצוגת הנתונים הברורה והגדולה.
קרטייה
חברת קרטייה נוסדה בפריז עוד בשנת אלף שמונה מאות ארבעים ושבע על ידי שושלת צורפים חידועה. בתחילה יצרה החברה בעיקר תכשיטים אולם בזכות הצלחתה המרשימה בפיתוח שעונים לענף התעופה נעשתה החברה למותג על בתחום שעוני יוקרה. החברה סיפקה שעונים ותכשיטים לבתי מלוכה בכל רחבי אירופה, כמו גם לחילות האוויר של מרבית מדינות העולם. תוך זמן קצר הקימה רשת גדולה של חנויות יוקרתיות בשדרות המרכזיות ברחבי העולם , חנויות אשר פועלות בהצלחה מסחררת עד עצם היום הזה.