במחקר מעניין שבדק כיצד ציפורים מזהות את הצאצאים שלהם ברגע שהם עוזבים את הקן נמצא כי רגע לפני שהגוזלים מתעופפים החוצה בפעם הראשונה ישנה עליה במספר הנירונים במוח אצל ההורים. גדילת כמות הנירונים אשר תפקידים להעביר ולעבד מידע עוזרים להורים להבחין מי הגוזל שלהם.
כאשר מארגנים אירוע למשרד אין ספק כי כמות "הנירונים" נמצאת בעליה מתמדת עקב הדרישות הן מצד העובדים והן מצד ההנהלה. בדיוק בשביל זה נכתב המאמר שבא לספק את כל הרעיונות הנדרשים לארגון אירוע למשרד.
לפניכם עשרת עצות אשר יעזרו לכם לארגן אירוע למשרד בצורה מיטבית
1. בניית קונספט- תקבע בהתאם לצרכים של העובדים ובהתאם למטרות המובילות שלכם
2. בדקו ביומן האישי ובלוח שנה עברי ובחרו שלושה תאריכים בימים שאין לחץ במשרד.
3. אספו את העובדים וקבעו יחד איתם תאריך מוסכם.
4.בדקו מה התקציב שינתן לכם ובררו מתי הספקים יכלו לקבל את התשלום ואיזה אישורים הם צריכים לתת.
5.קביעת לוקשיין האירוע - בית, מסעדה, מועדון/פאב, חדר הרצאות במלון, פארק, יאכטה, אוהל.
6. בחירת מפיק/ה - בהתאם למרות ולצרכים של העובדים בחרו את המפיק/ה המתאמים.
7. סגנון האוכל - במידה והחלטתם שכל אחד יביא דבר מה הכינו רשימה. לברביקיו ממוצע הוא של מינימום 300 גרם בשר לעובד/ת.
8.ביום של האירוע הביאו בבוקר היום שוקולד או בלונים והכניסו את העובדים לאווירה טובה.
9. שלחו sms הכולל את הכתובת ונקודת ציון.
10 חיזרו על הרשימה שהכנתם וודאו שוב מה באחריותכם.
בחירת לוקיישין מתאים
א.בית פרטי של אחד העובדים ייתן את הערך המוסף. היתרון הוא שניתן לערוך בו מספר מגוון של הפעלות עבור ערב משרד וכן העובדים יהיו יותר מחויבים.
ב. מסעדה - משדרת יוקרה, נפטרה הבעיה של האוכל. חשוב לבדוק מה מידת הכשרות שיש למסעדה. וכמה מקומות ישיבה יד בפרייבט רום. בעיה קטנה לא ניתן לערוך כל פעילות חברתית במסעדה.
ג- מועדון או פאב גורמים לתחושה יותר משוחררת. יתרון נוסף הוא הפעילות החברתית כדוגמת קריוקי או ריקודים. בדקו מתי המועדון או הפאב נפתחים לקהל הרחב (בעיות של רעש).
ד- חדר הרצאות בבית מלון- מצד אחד יוקרה, מצד שני הדבר יכול לשדר כי העובדים הגיעו שוב לכנס עסקים. החדר עצמו אינו יקר ואפשר לבדוק גם אופציה לארוחה. יש חברות שלאחר הפעלה יוצאים לאכול מחוץ לבית המלון. עניין של תקציב
ה- פארק בטבע - מעביר תחושה של מרחב ושחרור לעובדים. החסרונות חרקים ואורחים לא רצויים.
ו - יאכטה - מקום נהדר וחוויה מיוחדת. יש לבדוק למי יש פחדים ממים ומי קיבתו עלולה "להתהפך".
ז- אוהל בדואי - חוויה מיוחדת שבדרך כלל כוללות ארוחה. תלוי בחודשי העונה.
כשהמפיק הנכון נבחר העובד שמח ומאושר
חזרו ובדקו את הקונספט והמטרות אשר הצבתם לעצמכם ואז חפשו את המפעיל/ה המתאימים. לרשותכם מספר עצות שיעזרו במשא ומתן.
א-בדקו האם האומן/ית מודעים למטרות ולצפיות שלכם מהאירוע והאם נוצרה כימיה בינכם.
ב- במידה ומנהל/ת משאבי אנוש או מישהו מההנהלה מגיע ציינו זאת במהלך משא ומתן.
ג- בררו מהיכן מגיע המפעיל/ה. ככל שהם עובדים או גרים יותר קרוב למקום שבחרתם לעשות את האירוע כך הם יחסכו בדלק ובזמן נסיעה.
ד- במידה וניתן לתת שימוש בלוגו של החברה שיופיע באתר של המפיק/ה תחת הכותרת "בין לקוחותינו" הדבר יכול לתרום למשא ומתן מבחינתכם.
ה- אם אינכם אוהבים לנהל את המשא ומתן בקשו מחבר/ה לעבודה שיעשו זאת במקומכם.
אופציות מרגשות ובלתי נשכחת לפעילות חברתית
אקסטרים - סנפלינג, רחיפה, צלילה, טיסה, רכיבה על אופנים, מכוניות מרוץ, ג'יפים, טרקטורונים, ב'נגי, רכיבה על סוסים, גמלים, חמורים, סגווי. סדנאות הישרדות, "לרוץ על המיליון".
סדנאות בישול - אין כמו סדנת בישול שבה העובדים מכינים את האוכל יחד או מתבוננים בשף שמלמד כיצד לבשל. זאת סדנה מגבשת שיכולה להתמקד גם בעבודת הצוות של העובדים. זאת סדנה טעימה במיוחד.
סדנאות בצק סוכר - במידה ויש אמהות ואבות בצוות, ניתן לערוך סדנת בצק סוכר שבה ילמדו היסודות "לפסל" עוגה מבצק סוכר. כפי שנאמר "אין אין אין חגיגה.. בלי בלי בלי עוגה".
אטרקציות בחוץ - סדנאות המתמקדות בפעילות פיזית ותחרות .פיינטבול (משחקי יריות בצבע), באולינג, סנוקר, טיול עם מדריך, טיול אופניים. סדנת הישרדות, אוהל בדואי. "לרוף על המיליון" ועוד.
סדנאות גרפולוגיה - העובדים יקבלו את הטיפים הטובים ביותר לחיים ולעבודה הקשורים לכתב היד. זאת סדנה מצחיקה ומאתגרת כיוון שהעובדים צריכים להיחשף דרך הפעלות בלוח, בחתימות, כתיבת אותיות, מילים, משפטים, ציורים המבטאים את רמת היצרים חתימות, הידיים לרגע לא נחות.
סדנאות טיפול בספא - מי לא אוהב שמפנקים אותו. שיאצו, טווינה, רפלקסולוגיה מס'ג, אבנים חמות. לימוד שיטת אלכסנדר, פלדנקרייז (טובות לשיפור היציבות).
סדנאות יין ואלכוהול - הסדנה מיועדת לתת לעובדים ידע נוסף בתחום היין כך שתמיד יכלו להפתיע בפגישות עסקים את הסובבים. ובכלל אומרים אצלנו כי יין משמח לבב אנוש והוא יכול לעזור בהורדת המחיצות בין העובדים בתחילת הערב.
הרצאות מיוחדות- כדאי מאוד לשלב אותה כפעילות נוספות.טובה בעיקר לכנסים או יום גיבוש. פיתוח מצוינות, שיפור זיכרון, פיתוח חדשנות, סדנת סקסולוגיה (במקרים מיוחדים),הרצאות מרתקות מתחום הפוליטיקה,תקשורת,ספורט, אנשים שהתמודדו עם קשים והצליחו
סדנאות משחק - טובות להכרות ולפיתוח מיומנויות משחק. אימפרוביזציה, פנטומימה, אלתור, ג'יבריש, משחקי קבוצות, תנועה במרחב ועוד. סדנה לעידוד המשחק בעבודה כגורם לחדשנות והתמודדות מול לחץ ושחיקה.
סדנאות מיסטיקה - טובה להכרות בין העובדים. מתאימה גם לערב צוות נשים. קריאת מחשבות וטלפתיה, קריאה דרך תאריך לידה (אסטרולוגיה), קריאה דרך כף היד (כירולוגיה), קריאה דרך שמות (נומרולוגיה), קריאה דרך קלפים. קריאה דרך קפה.
סדנאות צחוק והומור- הצחוק נהדר להתמודדות מול לחץ ושחיקה. יוגה צחוק ( משחקים ותרגלי נשימה), סדנה על חשיבות ההומור בעבודה, סדנת מספרי סיפורים, תיפוף גוף, מופע סטנד אפ
סדנה רוחנית - הגישה ההוליסטית יכולה לתת כלים להתמודדות אל מול לחץ ושחיקה. מדיטציה, יוגה, טאי צ'י, קאפוארה.
סדנאות ריקוד - כשעובד "רוקד" בעבודה סביר שהוא רוקד גם בחיים. ריקוד זוגות כמו טנגו עובד על תיאום דרך העיניים והגוף, ריקוד שורות יכול להדגים את היופי של עבודת צוות כשכולם עובדים יחד. סדנת ריקודי בטן (מתאימה גם לערב נשים).
סדנאות שירה ופיתוח קול - קריוקי, שירה בציבור, סדנת תיפוף גוף. דיג'ורידו, סדנת תופים, סדנת גיטרה.
סדנאות שוקולד - אתם יודעים איזה תפקיד מחליף השוקולד.. ואם לא תוכלו ללמוד בסדנה. כך הם ילמדו כיצד להכין שוקולד מתוק שעושה טוב.
סדנאות לחיזוק תקשורת הצוותית- עוזרת בהכרות שבין העובדים. ומחדדת את חשיבות מסרים לא מילוליים בעבודה.עובדת על סגנונות תקשורת. משחקים בזוגות וקבוצות, שפת גוף בין גברים לנשים, חשיבות רושם ראשוני, פלרטוט, סימנים לחוסר יושר ועצבנות.
ועכשיו כל מה שנשאר לכם לעשות הוא ליהנות מהאתגר. אומרים שארגון אירוע למשרד דומה במקצת להפקת חתונה.. אז קדימה לעבודה....