הרולד גינין נחשב למנהל האגדי של קונצרן איי.טי.טי. הוא טען כי על המנהלים להציב את העובדים בהתאם לאופי והכישורים שלהם. בין הכישורים הוא מונה את האומץ בקבלת החלטות ואת השכל הישר ושיקול הדעת.
ערב גיבוש שייך לעובדים ולראש הצוות
ערב צוות יכול לתת לך כמנהל/ת עוד נקודת מבט או זווית על העובדים אשר יעזרו לך באם תצטרך לבצע שינוי ארגוני. גם לעובדים יש את הרצונות שלהם בנוגע לאירוע. גם הם בוחנים את ראש הצוות. הרבה פעמים העובדים הם אלה שמעלים את הרצון להיפגש מחוץ למשרד ולכן אחד מהדברים החשובים הוא לברר מה העובדים רוצים להפיק מהאירוע. לאחר שכל הנתונים נמצאים אפשר להתחיל בארגון ערב גיבוש.
עשרה טיפים לארגון ערב צוות מוצלח
1. יש לרשום מה המטרות והתוצאות המקוות מהאירוע
2. יש לבדוק מה התקציב שהולך לעמוד לרשותכם מטעם ההנהלה או מחלקת משאבי אנוש.
3. יש לקבוע שניים שלושה תאריכים לערב צוות וזאת לאחר שבדקתם בלוח שנה וביומן.
4. יש לעדכן את כל העובדים בישיבה או באספה הקרובה ולשלוח תזכורת באי מייל
5. יש לקבוע מיקום בהתאם לתקציב.מקומות אופרציונלים בית, מסעדה, מועדון, פארק.
6. יש לקבוע את התפריט כך שאם זה בבית כל עובד/ת מביא דבר מה. בחוץ ע"פ תקציב.
7. יש לקבוע עם האומן/ית בהתאם לסוג אוכלוסיית העובדים והמטרות שהצבתם לאירוע.
8. יש לתזכר שבוע לפני את הצוות. אם כל אחד צריך להביא דבר מה זה ההזדמנות לבקש.
9. יש לבוא בבוקר יום האירוע עם שוקולד או בלונים, הדבר יעורר ציפייה להמשך.
10.להכין רשימה של כל הדברים באחריותכם לערב.
עשרה טיפים לחיסכון בכסף בערב צוות
1.שאלו מהיכן מגיע האומן/ית. ככל שהם גרים יותר קרוב לאירוע יש סיכוי למחיר טובה יותר.
2.סדרי גודל בין 1000-2000 למפעיל/ה לא ידועים. 2000-3000 לאומן יותר מוכר מהמדיה.
3.במידה והתשלום הוא מידי ציינו זאת כחלק מהמשא ומתן.
4.בדקו אם האומן/ית יכולים להשתמש בלוגו של החברה שלכם, נתון שיכול להוזיל מחיר.
5.במידה ותוכלו להביא מנהל/ת משאבי אנוש ציינו זאת כפתח לעסקאות נוספות.
6.קבלו מספר הצעות מחיר אלא אם אתם "נעולים" על מישהו. כך תוכלו להשוות.
7.בקשו מכל אחד/ת מהצוות להכין פעילות חברתית אחת. הדבר יגרום להם להרגיש חלק.
8.בקשו שכל אחד/ת יביאו אוכל או שתייה. כל התקציב יכול להתפנות לאומן/ית איכותי יותר
9.ערב צוות בבית או בפראק גם חוסכים עלויות וגם ניתן לעשות יותר הפעלות ללא הגבלה.
10אם אינכם אוהבים לעשות משא ומתן בקשו ממי שאוהב ויודע לעשות זאת טוב מימכם
עשרה רעיונות לפעילות חברתית
1.סדנאות גרפולוגיה - מתאימה לעובדים וותיקים שרוצים לצחוק וליהנות. זוגיות, תקשורת וסקס דרך מילים, משפטים ואותיות. ציורים שבודקים יצרים ומספר טיפים מסקרנים לחיים
2.סדנאות במיסטיקה - קריאה כף יד (כירולוגיה), קריאת תאריכי לידה (אסטרולוגיה), קריאה על פי שמות (נומרולוגיה) קריאה על פי קלפים.
3.סדנאות שפת גוף ותקשורת - משחקים בזוגות לחיזוק תקשורת, שפת גוף שבין גברים לנשים, נתינת משוב, עמידה מול קהל, תדמית רושם ראשוני.
4.סדנאות צחוק, הומור ומשחק - משחקים, הפעלות, המטרה לגרום לעובדים ליהנות ולצחוק (יוגה צחוק). סדנת משחק ואימפרוביזציה, סדנת הומור, סדנת מספרי סיפורים, סטנד אפ.
5.סדנאות בישול ויין - הצוות לובש סינר ומתחיל לעובד, או מקבל הרצאה מעניינת וטעימה לשוכרה.
6. סדנאות רוחניות - מדיטציה, יוגה, טאי צ'י, דמיון מודרך.
7. סדנאות מפנקות - קבלה / לימוד מס'ג, טווינה, רפלקסולוגיה, שיאצו
8.סדנאות לימוד - ריקודי שורות וזוגות. שיפור זיכרון, פיתוח מצוינות, חשיבה יצירתית.
9.סדנאות שירה ופיתוח קול - קריוקי, תיפוף, שירה בציבור.
10.סדנאות odt - פיינטבול, באולינג, סנוקר, טיול עם מדריך, נסיעה באופניים, ג'יפ, סיגאווי, סנפליניג, צלילה, רחיפה, טיסה.
עשרת רעיונות לקיום האירוע
א- בבית - אין כמו הרגשת הבית המוכרת. יתרון נוסף אפשר לערוך בו מגוון הפעלות
ב- מסעדה - יש לבדוק עד כמה עובדים יכולים להיכנס בפריווט רום
ג- מועדון/ פאב- יתרון שיש אפשרות לקבל גם פעילות חברתית כמו קריוקי או ריקודים.
ד- אולם אירועים - יתרון מקום גדול עם הרבה אפשרות לפעילות, חסרון הגודל יותר ריחוק.
ה-בית מלון - שכירת חדר לסדנה, זה לא יקר כפי שחושבים. אפשר לסדר גם ארוחה
ו- יאכטה - חוויה מגבשת אך לא לבעלי קיבה חלשה.
ז- מטוס - חוויה מגבשת ומהנה אך יקרה
ח- פארק לאומי - ניתן לערוך מגוון של פעילויות וברביקיו (300-400 גרם לאדם). הבעיה עוברי אורח או שכנים לא קרויים
ט- על הגג - כשיש נוף זה מרהיב, למי שיש פחד גבהים זה מלחיץ
י - במרתף בדקו טוב אם אין אנשים שסובלים מפחד ממקומות סגורים בבטן האדמה.
תצטיידו באופטימיות, ככל שאתם תשקיעו יותר יהיה מי שיעריך זאת.