שיווק באינטרנט עובד ואין שום טעם להוכיח ואין שום צורך לנסות לשכנע כי אין את מי שלכנע, כל קהילת המפרסמים והמשווקים כבר יודעים, מזה עשור שלם לפחות, כי שיווק באינטרנט הוא כלי עבודה יעיל, אפקטיבי תוך פרק זמן קצר, ניתן ליישום בעלויות נמוכות ומשרת נאמנה כל דגם של חברה או ארגון. מהן אם כן סודות ההצלחה של הטקטיקה הזו שנקראת שיווק באינטרנט?
שיווק באינטרנט - הפצת מסר לקהל הרחב:
תחשבו על ערוץ טלוויזיה לו כולם צופים, על תכנית טלוויזיה אחת שהיא "קונצנזוס" או על תכנית רדיו לה כולם מאזינים או לחילופין על עיתון אותו כ-ו-ל-ם קוראים.לא מצליחים לחשוב. בצדק. כי אין! צעירים ונוער לא קוראים עיתונים, דתיים קוראים עיתונים למגזר הדתי, חרדים קוראים עיתונים למגזר החרדי, נשים קוראות מגזינים לנשים ועוד ועוד. אמצעי התקשורת הם מפולחים ולא ניתן להגיע אל ציבור רחב דרכם למרות שבעבר, כשתחום הפרסום בארץ רק החל לתפוס תאוצה - היה רושם שהנה זה קורה! מהפיכת הפרסום. מעבירים מסרים שיווקיים לקהל הרחב. שיווק באינטרנט הוא הערוץ האמיתי שמאפשר לכם להגיע לקהל הרחב פרט לקהל יעד אחד והוא של פנסיונרים / הגיל השלישי שעדיין לא אימץ את האינטרנט ככלי אינטגרלי בחיים.
שיווק באינטרנט - הפצת מסר לקהל הומוגני:
נכון שבסעיף הקודם שוחחנו על שיווק באינטרנט כדרך להפיץ מסרים לקהל הרחב אולם הם לא נמצאים באותו אתר, מן הסתם, אלא הם מפוזרים באתרים השונים על פי מאפיינים מוגדרים מראש כגון: טווחי גיל, תחומי עניין, תחומי עסיקו ועוד. החלוקה הזו המאפשרת לכם לפגוש קהלי יעד מפולחים בכל אתר מחדש כשאתם יודעים בדיוק איזה קהל גולש באילו אתרים - זו חלוקה המאפשרת לכם בדרך של: שיווק באינטרנט לפי פלחי שוק, כלומר למקד את המסר שלכם לקהלים ספציפיים ובכך ליצור דיוק במסר ובשפה הפרסומית.
שיווק באינטרנט - יכולת מדידת הקמפיין תוך כדי תהליך:
שיווק באינטרנט שונה מכל ערוצי שיווק האחרים בזכות העובדה שהאינטרנט הוא כלי דינאמי בו התופעות מתרחשות בו במקום. מרגע שמעלים תכנים שיווקיים ו/או פרסומיים ניתן לעקוב אחר ההצלחה של המסרים בזמן אמת (באמצעות כלי מדידה ניתן לראות כמה גולשים צפו בעמוד, כמה מילאו תפסי נחיתה, מהן התגובות בפורומים או טוקבקים וכו'). היכולת שלכם לבחון תוצאות באופן מיידי מאפשר לכם לשלוט על קמפיין, לשדרג אותו תוך כדי ולהפיק תוצאות מהירות יותר שכן בערוצים מקבילים ניתן למדוד תוצאות רק לאחר מעשה.
שיווק באינטרנט - אמצעי שיווק ראשי ללקוחות בעולם הגדול:
שיווק באינטרנט הוא הכלי העילי ביותר לחברות מקומיות אשר רוצות לפרוץ לעולם הגדול. בין אם זה מוצר או שירות שהן מבקשות להציע לקהלי שונים, שיווק באינטרנט, באמצעות אתר בית בשפה מקומית ברשת האינטרנט המקומית בכל מדינה, לצד שיתופי פעולה אסטרטגיים עם אתרים מהתחום וכן בשילוב פרסום ברשת המקומית - מאפשרים לחברות ישראליות פלטפורמה חזקה מאוד לחשיפה בפני קהלי יעד זרים.
לכל אתר אינטרנט יש כמה שירותים שהוא זקוק להם בשביל להתחיל ולהתקדם - לא משנה באיזה שלב אתם נמצאים, שלב בניית אתרים או שלב אחסון אתרים - האתר שלכם זקוק לשירותי פרסום באינטרנט . ולמה? משום שאם הוא לא מפורסם, אז הוא בעצם לא קיים. גולשים לא יוכלו להגיע אליו אם הוא לא יפורסם היכנשהו ברחבי הרשת.
אז מה עושים ואיפה מתחילים? ישנן אסטרטגיות פרסום שונות ברשת - כמו קידום אתרים , שיווק באמצעות רשתות חברתיות, כתיבה שיווקית ועוד. מומלץ להיעזר ולהתייעץ באנשי מקצוע מהתחום בשביל להכיר את הכלים הפרסומיים ולהשתמש באילו שהכי מתאימים לאתר שלכם.