שיווק ברשתות חברתיות
שיווק ברשתות חברתיות הוא מושג שאנשי השיווק באינטרנט לא הכירו אותו לפני כעשור, היום כאשר אנו אומרים שיווק ברשתות חברתיות אנו מתכוונים לשיטות שיווק באינטרנט שאינן שייכות לשיווק המסורתי אלא לשיווק של עידן האינטרנט. שיווק ברשתות החברתיות מתאפיין במעורבות ברשתות חברתיות ובאתרי פורומים וקהילות במטרה להשיג יעדים עסקיים. המגמה של שיווק ברשתות חברתיות התגברה בעיקר בעקבות המעבר לעידן של WEB2 .
שיווק ברשתות חברתיות שונה משיווק באמצעות באנרים או שיווק באמצעות פרסום ממומן, זהו שיווק באינטרנט שפועל במינון נמוך ובצורה עדינה כדי לא להפריע לקהל הגולשים , שיווק ברשתות חברתיות הוא שיווק שבו הרשתות החברתיות הן הבמה והגולשים הסמויים או הגלויים הם השחקנים שמופיעים על הבמה ומעוררים את הבאזז הרצוי ויוצרים את מסר השיווקי הרצוי, שיווק ברשתות חברתיות מתנהל באמצעות רב שיח אינטרנטי שכול להביא תועלת שיווקית רבה לכל עסק, זהו המצב ההפוך משיווק מסורתי המתנהל באגרסיביות ומתקבל במקרים רבים בחוסר אהדה ועצבנות מצד הציבור הרחב. כיום תהליכי בניית אתרים לוקחים בחשבון כבר בזמן האפיון המקדים של בניית האתר את תהליכי השיווק ברשתות החברתיות ומציגים יכולות אינטגרציה בין האתר החדש לבין הרשתות החברתיות.
שיווק ברשתות חברתיות יש לו יתרונות רבים והוא יכול להשיג תועלות רבות בינהם:
• שיווק ברשתות חברתיות מאפשר לגורם המשווק לקהל חוות דעת ותגובות אמיתיות מצד הלקוחות השונים, וכך הוא יכול להתאים את עצמו לציבור הלקוחות וללמוד כיצד להגיע למצב של שירות אופטימאלי או קו ייצור אופטימאלי. בניית אתרים נכונה תדע לאמץ את הסנכרון בין פייסבוק או טוויטר למשל לבין תהליך בניית האתר
• שיווק ברשתות חברתיות הוא שיווק אינטרנטי ממוקד המאפשר לחברה המשווקת לנהל מערכת יחסים עם צרכני הקצה וכך החברה יכולה להתאים את עצמה בצורה מקסימאלית לצרכים ולהעדפות של כל צרכן קצה, כך למשל חברה המשווקת גאדג'טים תוכל לשווק את עצמה ברשת חברתית של חובבי גאדג'טים ולהתאים לכל אחד מצרכני הקצה את המוצר המתאים לו.
• הפקת קמפיין של שיווק ברשתות חברתיות מהירה הרבה יותר מהפקת קמפיין פרסומי אחר וכמובן זולה הרבה יותר- הפקת קמפיין שיווקי ברשתות החברתיות אינה דורשת מאתנו להפיק פרסומת , להיעזר בשירותי גרפיקאי או קופירייטר, והחשיפה של הקמפיין אינה בפני כל הציבור אלא רק בפני קהל יעד ממוקד שאכן סביר שיתעניין במוצר או השירות המשווקים.
שיווק ברשתות חברתיות הוא תחום חדש בשיווק באינטרנט שלא כל אחד יודע ומכיר אותו, ולכן מי שמחליט לשווק את עצמו באמצעות רשתות חברתיות חשוב שיפנה רק אל חברות המתמחות בתחום של שיווק ברשתות חברתיות הצוות המקצועי שלהן מכיר את כל האסטרטגיות והטכניקות שיש להיעזר בהן במטרה להשיג את היעד של שיווק ברשתות החברתיות. וכמו כן, חשוב לציין לא פחות שאם אתם מעוניינים בבניית אתרים שיווקיים רצוי לתכנן כבר בשלבי בניית האתר המוקדמים את התאימות בין הרשת החברתית הרלוונטית, על פי רוב בישראל זה פייסבוק, לבין תהליכי בניית האתר