ישנן חברות רבות המציעות שירותי שיווק באינטרנט לחברות מסחריות, גופים ציבוריים וארגונים בינלאומיים. בעוד שירותים חיצוניים של חברות המתמחות בשירותי שיווק באינטרנט מצליחים לתפוס תאוצה, יש עדיין גופים רבים אשר מעדיפים לשמור את מלאכת השיקווק, לרבות שיווק באינטרנט, בתוך החברה ואף בידי עובדי החברה המסורים הממונים על מיתוק, קידום מכירות, שיווק ועוד. מאמר זה מיועד למנהלי שיווק ולעצמאים אשר רוצים לקדם את העסקב באמצעות שיווק באינטרנט מבלי לפנות לחברות חיצוניות ומבלי להשקיע תקציב שיווק עתק לטובת הנושא.
שיווק באינטרנט - העברת מסר בצורה חדה וברורה:
שיווק באינטרנט הוא שיווק מאוד אגרסיבי. עליכם לזכור כי אתם נמצאות בתחרות עם אלפי גירויים שונים אליהם נחשף הגולש במהלך השעיה בה הוא יושב מול האינטרנט. שיווק באינטרנט לא יכול להיות מערך ארוך ומורכב של מסרים רבים וקשים לזכירה אלא עליכם להתרכז במספר מסרים ואף במסר אחד מרכזי. שיווק באינטרנט שונה משיווק באמצעי תקשורתאחרים אם כי גם בהם, מומלץ כיום להיות הרבה יותר ממוקדים וחדים מבחינת העברת מסרים. ככל שתשקיעו במסר אחד ותהפכו אותו לפשוט יותר, קליט יותר וזכיר יותר - ככה הסיכויים שלכם להצליח לטפטף מסר גדולים יותר. באם תתחילו עם מסרים מורכבים אתם פשוט תאבדו את הגולשים, חסרי הסבלנות, שיעברו במצעות הקלקה אחת למסר או לגירוי הבא. ככה זה עובד כיום בעידן האינטרנט. זו מדיה מאוד מאוד תזזיתית ודינאמית.
שיווק באינטרנט - יצירת הזדמנויות מידיות:
שיווק באינטרנט שונה משיווק במדיות האחרות בעיקר בזכות היכולת שלכם כמשווקים להניע את הגולשים לפעולה מידית. כאשר אישה מאזינה לג'ינגל ברדיו ובו נאמר לה שיש מבצע הנחות ברשת בתי מרקחת היא יכולה להתרשם ואף לרשום לעצמה לקפוץ לסניף הקרוב אליה בהקדם. זה המקסימום שהיא יכולה לעשות היא הרי לאתעצור את הרכב בשולי הכביש, תרוץ לסניף הקרוב ותרכוש את המוצר נכון? אולם כאשר מדוברעל שיווק באינטרנט - כאשר יש יצירת גירוי כגון: מבצע חם, רק עד גמר המלאי... הקישי כאן ותוכלי להנות מהנחות מפליגות - אז היא כן יכולה לקדם את הרכישה, ההזמנה או ההרשמה בו במקום. עמודי נחיתה ומיני סייטס המאפשרים לכם לתפוס את הגולשים המעוניינים באמצעות עמוד בו הגולש משאיר את פרטיו, מבצע הזמנה, רכישה, מבקש שתשלחו עוד פרטים או פונה בשאלו - כל אלו מאפשרים לכם לקדם עסקאות מול הלקוחות באופן מידי וזו ייחודי לערוץ של שיווק באינטרנט.
שיווק באינטרנט - שימוש מירבי בטכנולוגית מולטימדיה:
שיווק באינטרנט הוא שיווק אסתטי. מי שעוד לא הבין את החשיבות של עיצוב באופן כללי - עיצוב פנים, עיצוב מוצר, עיצוב בפרסום ועוד, עדיין לא הבין באיזה עידן הוא חי. לעיצוב יש חשיבות מכרעת בהצלחת חברות עד כדי כך שחברות קמות ונופלות על עיצוב לוגו ועיצוב תדמיתי כללי. לכן, יש להעזר במעצבי אינטרנט מנוסים לאורך כל תהליך השיווק באינטרנט.
שיווק באינטרנט מתפרס על תחומים רבים - שיווק ברשתות חברתיות, שיווק בגוגל באמצעות קידום אתרים , שיווק באתרי תוכן ומאמרים באמצעות הפצת תכני כתיבה שיווקית , ועוד. אך לא רק לשווק - אפשר גם לפרסם. פרסום באינטרנט הוא תחום כמעט חופף לשיווק באינטרנט וגם לו כלים ייחודיים משלו. מומלץ להתייעץ עם אנשי מקצוע בתחום ולרכוש חבילת שירותים מורחבת הכוללת בניית אתרים , אחסון אתרים ושאר השירותים הנלווים לפרסום והצלחה עסקית ברשת.