השיווק הטלפוני – טלמיטינג, הוא שירות שמטרתו ליידע את הלקוח הפוטנציאלי בשירותינו ולתאם עבורינו פגישה.
מאחורי השירות עומדת ההנחה שכל נותן שירות יכול / בעל עסק יכול למכור את העסק שלו הכי טוב. רק שים אותו מול לקוח. טלמיטינג – עושה בדיוק את זה. מתאם לבעל העסק פגישה עם לקוח פוטנציאלי.
מה חשוב לעשות?
שיווק טלפוני מביא מידע על העסק שלנו ועל קיומנו ללקוחות פוטנציאליים. חשוב לוודא שהמידע עובר לאנשים הנכונים. לכן, לפני תחילתו של סבב טלפוני שכזה כדאי להגדיר היטב מיהו הלקוח הפוטנציאלי.
כמו כן, חשוב להגדיר את מהות המידע שנרצה להעביר. שירות חדש שמוצע ללקוח, מבצע , מידע כללי על פעילותה של החברה וכד'.
לאחר איסוף כל המידע הרלוונטי, יש להחליט על סנריו שיחה. סנריו שיחה הינו "תסריט" של שיחת הטלפון. לכל משפט יש חשיבות בסנריו כזה. המשפט הראשון צריך להיות כזה שיעניין מספיק את השומע על מנת שירצה להמשיך להקשיב והתוכן צריך להיות כזה שיביא לפגישה.
טלמיטינג לוקח זמן. הרבה זמן. כיום מוצעים שירותי טלמיטינג דרך חברות שירותים שונות (חברות טלמיטינג וחברות הנותנות שירותי משרד). היתרון בחברות כאלה הם כמובן החיסכון בזמן ובמקצועיות השירות. כמו כן, אנו נתקלים בקושי שלאנשים רבים לשווק את עצמם. שירותי טלמיטינג פותרים גם בעיה זו.
החסרונות – עלויות נוספות לעסק. אנשי השירות אינם מבינים בתחומי העיסוק שלנו כמונו.
איך זה עובד?
בין שהחלטנו לשווק את עצמנו או לשכור שירותי טלמיטינג, ככה זה עובד:
1. יש להחליט על מסר שיווקי. מה אנחנו רוצים שהמאזין לשיחת הטלפון יקח איתו. המסר הזה צריך ללות את כל השיחה. כדאי שהמסר הזה יהיה זהה למסר המצוי בכל הפרסומים של העסק.
2. יש לקבוע מהו המידע שנרצה להעביר ללקוח הפוטנציאלי. האם נרצה ליידע על הרחבת הפעילות, שינוי שעשינו או רק להזכיר את עצמינו.
3. על פי המידע שנרצה להעביר, יש לקבוע מהי ההצעה שנציע: הנחה, מבצע, פגישת ייעוץ חינם וכו'.
4. פילוח שוק המטרה. מיהם האנשים שנרצה לפנות אליהם? מי הוא הלקוח הפוטנציאלי שלי. ככל שהפילוח יהיה מדוייק יותר, כך נגיע לתוצאות טובות יותר.
5. מאגר המידע בו נשתמש. לקוחות עבר?, אנשים חדשים?, מפעלים?
6. לכתוב סנריו שיחה. עלינו לכתוב סנריו שיחה מדוייק ככל האפשר. הסנריו צריך להציג תרחישי שיחה שונים ולהציע גם טיפול בהתנגדויות שיכולות לעלות במהלך השיחה.
7. לטלפן לטלפן לטלפן. להתחיל להרים טלפונים. לשמוע תגובות של אנשים ולבחון את האפקטיביות של השירות כל פרק זמן. לאחר הבחינה, לשפר את מה שצריך ולהמשיך.
בהצלחה.
מאיה גולדה