תעשיית הקמת אתרי אינטרנט מעסיקה מעצבים רבים – כלומר, אלה שהתמזל מזלם להידחק אל תוך השוק התחרותי והלא קל הזה. הרבה מעצבים טריים שרק יצאו לשוק נשארים מחוץ למשחק. למה בעצם, כל כך קשה להיכנס לתחום עיצוב אתרים ולהתקבל לעבודה באחד המשרדים בתחום?
במידה וסיימת קורס לגרפיקה ועיצוב אתרים אבל אין לך שום ניסיון תעסוקתי בתחום הקמת אתרי אינטרנט, אף חברה לא תסתכל עליך אחרי רפרוף מהיר בקורות החיים הדלים שלך. גם אם אתה בוגר אוניברסיטה וסיימת בהצטיינות תואר בתקשורת חזותית אבל אין לך ניסיון במשרד כלשהוא, אף חברה לא תיקח אותך ברצינות רבה. במידה ועבדת בחברת עיצוב אתרים במשך חמש שנים ורכשת ניסיון וידע רב במגוון רחב של תוכנות ושפות, תקוטלג תחת "אובר קווליפייד".
עיצוב אתרים הוא אכן תחום קשה ולא מתפשר, שדורש להיות עם יד על הדופק ולהתעדכן תמיד בתוכנה האופנתית החדשה שיצאה לשוק ובטכנולוגיה הטרנדית האחרונה. מדובר במקצוע תחרותי עם הרבה יריבים. למרות הזילות של עיצוב אתרים, הרבה מהמעצבים היום רואים בעבודת הקמת אתרים סוג של אמנות, והם מתייחסים אליה ברצינות תהומית כאילו האתר שיצא תחת ידיהם הוא המונה ליזה הבאה.
הדבר המצער הוא שלעיתים עבודה במשרד פרסום לא ממש משרתת את הצרכים האמנותיים של המעצב. שלושת המרכיבים שמניעים את הגלגל מאחורי עבודה של מעצב בתחום הקמת אתרי אינטרנט הם אלה: יצירתיות, ריכוז, מקצועיות. מעצב שעושה אתר אחרי אתר בלחץ היסטרי של זמן מרגיש לפעמים כאילו הוא נמצא בבית חרושת בפס ייצור של הקמת אתרי אינטרנט. אם הוא לא יהיה תקתקן ומהיר, יבוא מנהל ההפקה ויצרח עליו. ואכן, בוס שעומד על הוורידים הוא לא ממש הדלק שמניע את מכונת היצירתיות. כך שזה לא מפתיע שמעצבים רבים בחברות עיצוב אתרים מרגישים שתוקעים להם מקלות בגלגלים, והם תקועים יצירתית.
אם אתם חושבים על מקצוע זוהר לעתיד, שלא דורש יותר מידי לימודים וכאבי ראש, כמו הקמת אתרי אינטרנט, שוקלים אולי לעבוד בו, מדמיינים את עצמכם יושבים בשקט עם כוס קפה מול המחשב, במשרד זוהר ומצוחצח, אוספים רעיונות לאתר החדש עבור הלקוח, מרכיבים דף השראה, מחפשים פלטת צבעים, פונטים, תמונות, אז תדעו שאין שום בעיה עם החלום הזה. בתנאי שכל התהליך לא ייקח יותר משתי דקות. כי הזמן מתקתק, וזמן, כידוע לכל חברת הקמת אתרי אינטרנט, הוא כסף.