פורסם ב-23 בדצמבר 2010, 21:40 |
|
|
|
עומס בכבישים.
מאת אבינועם .ש
ב"ה
כתבה של מאמר לעשות טוב ונחמה לכולם בכבישי הארץ .
כתיבתי מספרת מאהבתי אלייך מולדתי,,
ברשותכם חברים נכבדים אשמח אם כתבתי תוכל להשפיע טובה לארצנו ישראל.
לשלווה ורוגע לבני האדם.
עומס הכבישים הוא לצערי מרדף הזמן הגורם ללחץ בכל
הארץ.
המצב בכבישים הולך ומחריד יותר ויותר,
הסתכלות אחרת למציאות הקודרת ברחבי הארץ
עקב העומס בכבישי הארץ.
הפתרונות שאני חושב עליהם מזה שנים:
ברשות נכבדים ומכובדים: פניה ישירה לממשלה להתייחס לבעיית העומס בכבישי הארץ
כבעיה קשה ומתישה את העם עד כלות..
המרדף אחרי הזמן- הכל כדי לעמוד בלוח הזמנים השוחק אותנו
בכבישים העמוסים, סדר יום כבד לכולם ברחבי הכבישים בארץ
עם כל הכבוד והעבודה הרבה שהמדינה משקיעה בפיתוח כבישים
העומס גדל עד מאד עקב התרבות
-כלי הרכב בארץ הגורם ללחץ כביר על כולםוגורם לתופעה מכבידה על הציבור.
קשה ואיום להתחיל את סדר היום בלחץ התחבורה הפקוקה בכל רחבי הארץ
המהווה עלינו קושי רב במהלך היום בנסיעה ליעדים ומתישה את הציבור
וגורפת עצבים על כולם .
הנושא של זרימת הרכבים בכבישים בצורה נוחה הוא חלק עיקרי מאד בקיומנו לנוע ולהגיע ליעדים בסדר היום הישראלי ואולם בנתיבי הארץ הזמנים מתעתעים את כולם עקב העומס בכל רחבי הארץ
ולעיתים אף גורם לחלק מהמחלות הנגרמות לצערי מפזיזות הרוח והרגשה
הממנעת את הנהגים לדובב בתוך עצמם על הכבישים העמוסים
כך נוצרה הרגשה מציאותית אשר גורמת לאנשים לחץ רב למהר
בכדי להגיע ליעדם.
המצב הדומה ללחץ של כבשן על הכבישים נותן הרגשה של
דחיסות אשר מייגעת את מד הזמן של הנהגים (עוגמת נפש),
כל נסיעה גורמת ללחץ אדיר בגלל הפקקים הנוראים ולזה צריך הסתכלות אחרת
איך לטפל בעומס הכבישים בצורה הכי פשוטה ומייעלת ורצויה מאד,
ההרגשה הדחוסה והרועמת ברוח האדם הנוהג
גורמת לתאונות דרכים עכב פזיזות ולחץ שאפשר למנוע אותם באמצעות שינוי והערכות
חדשה למצב הנוכחי.
המצב שנראה לכאורה "רגיל" הוא בעצם מד זמן המקשה על כולם ורודף אותנו עד כדי
כך שהשפעתו מגיעה לתוך מקומות העבודה וגורמת לחוסר תפקוד נורמאלי עקב המחשבה המתעתעת והמתישה להגיע ליעד (עבודה או כל מקום אחר) ואף לשוב הביתה בעומס של נתיבים
מלאי רכבים ,פקקים , עומס רב, הצטלבויות עמוסות עד כלות הזמן , רחובות מלאים רכבים ,כבישים עמוסים עד כלות , בקיצור הכל פקוק.
אז מה העניין
האם אפשר לשפר את המצב באופן מעשי ללא הרבה מיליונים של כספים ולעשות נוח לכולם?
אזי :לדעתי בוודאי שכן. וזאת יש לקרוא בכתבה הקצרה שלי ולקבל משאבים
להסכמה נבונה לעשות דברים שיהא נוח לחברה , לעשות טוב לחברה, לעשות חייל למולדת ..
המצב הנורא בכבישים הוא מהוה גדול בסדר היום כביכול הוא מנהל את כל אורך היום של תבנית לוח הזמניםבמדינה במהלך כל שעות היום.
שעות של עומס ,שעות של תנועת פקוקה, שעות של תנועה זורמת, שעות של תנועה
דלילה ,ושעות של תנועה רגועה .
"הכל ללא מוצא המרדף אחרי הזמן בכבישי הארץ".
פיתוח הכבישים בארץ הוא דבר מחייב אך לצערי לא
יפתור את בעיית העומס בכבישים ,
גם דרכים חלופיות אינן יכולות לפתור את הבעיה ,
אלא אם כן" יפתחו כבישים חילופיים שאינם מגיעים להצטלבויות מרכזיות
ויגיעו למקומות ביעדים מסוימים,-דילול העומס לפלגים ע"י דרכים חילופיות,
מכוון שהתמזגויות וההצטלבויות בכניסות הערים הן הבעייה הקשה
ביותר הגורמת לפקקים ועומס רב בכל רחבי הארץ,
ולכן אני חושב על דרכים אחרות לטובת המצב והנהגים
למען איכות החיים במולדתנו ישראל .
סוגי הפתרונות הממשיים ונכונים למצב לפי הבנתי:
בגדר ההמלצה שלי:
1-הורדת רכב מנסיעה בכבישי הארץ -יום אחד בשבוע.
מדובר על רכבים פרטיים בלבד,לפחות עשרים אחוז מהלחץ בכבישים ירד.
2-לבנות מנהרות תת קרקעיות ,או גשרים לרכבות החוצות ערים – בדחיפות!
3-הממשלה צריכה לשנות את מבנה סדר היום
לדוגמא:
תחילת שעות עבודה במערכות התאגידים ובמפעלים ובכל התעסוקה הכללית יהיו :
בשעה 6.30-בבוקר או בשעה 10-בבוקר,עד לסיומם של שמונה שעות העבודה .
שעות תחילת המערכת החינוכית:
תהייה ב 8 -בבוקר או 8.30-בבוקר עד לסיומה.
העומס בכבישים ירד וידלל את התנועה בכבישים.
שעות הבוקר יתחלקו לשניים עקב שינוי פתיחת שעות העבודה
שעות הערב העמוסות יתחלקו לשניים עקב סיום שעות העבודה
וכך הכבישים יהיו יותר מדוללים מרכבים והעומס ירד בצורה משמעותית.
לדעתי יש צורך לחשוב על המצב יותר בכובד ראש ולא לחכות לבעיות
נוראיות שיגרמו לטרגדיות בכבישים.
4- בעייה נוספת היא : משאיות של פינוי הפסולת הפועלות בשעות
הבוקר העמוסות בתנועה וגורמות לעיכובים ופקקים נוספים בתוך השכונות
ורחובות העיר.
לדעתי, פינוי הפסולת צריך להתבצע אך ורק בשעות הלילה
מאחר ומשאיות הזבל בשעות הבוקר גורמות לעוגמת נפש קשה.
המשאיות נעצרות באמצע הכביש הצר וחוסמות את
התנועה זמן רב. ברשות: הגיע הזמן לעורר את הדברים לראשי העיריות
וגם למכובדי הממשלה לחוקק את סדר היום בתנועת הרכבים
בכבישי הארץ..
5- המוני רכבים חונים בשולי הכבישים וגורמים לצירים דחוסים.
דבר זה גורם לעומס בדרכים העירוניות.
אימת הכבישים היא מד הזמן לכאורה שלא נחשב במידת הצורך הנכונה
לתת זרימה חופשית להגיע ליעדים ללא עומס ופקקים עד כלות,
דבר זה גורם לנהגים העמוסים קוצר רוח וחוסר סבלנות
ומקשה מאוד על כל האנשים העוסקים בנהיגה לצורך פרנסתם
או התלויים בנהיגה ברכב בסדר היום שלהם.
הסתכלות אחרת למצב תהווה נכונות למציאות אשר כביכול נחבאת מתחת
סדר היום לשפר את זרימת התנועה בכבישים למען הנוחות והרגשה טובה לעם
בלא מתח ולחץ רב להיות ביעד.מרקם של סבלנות רוגע לעם יהווה הנחה וטובה לכלל המדינה.
6- הסתכלות על עומס הכבישים מבחינת חוזק החומרים המשפיעים לרעה על מבני הגשרים
זה חלק גדול מאד המעלה את המצב למצב חרום למצוא פיתרונות
חזקים ומועילים כבר מהיום ללא השקעה כספית גבוהה מצד המדינה.
אם המדינה חלילה וחס תקלע למצב חרום, הכל יהיה פקוק
כמלכודת בתוך נבכי הכבישים בשעה שכל הנוהגים
ימהרו להגיע לביתם ולמבצרם בשלום.
ברשות הנכבדים : הייתי אומר מענוות רוחי לממשלתנו לא להתמהמה יותר ולחשוב
על פיתרונות נכונים המקובלים על העם,
בלא השקעות של מיליוני כספים.
הדברים חשובים עד כלות והייתי מבקש להתייחס לכל סעיף של מאמרי זה
מכיוון שהשקעתי בכך מחשבה רבה, למען הציבור, נוחותו ובטחונו.
7- עצירת הבנייה בתוך הערים:
הבנייה המרובה בתוך הערים גורמת לצפיפות האוכלוסייה
וכתוצאה מכך לריבוי הרכבים. יש להפשיר שטחים למען הציבור( בינעירוניים) בכדי שיוקל
העומס הנוראי.
הפתרונות שאני מציע אינם דורשים השקעה כספית רבה.
המבנה שאני מדבר עליו הוא מבנה אחר ופתרון מיידי ומועיל לטווח ארוך וצריך לקבל משאבים ולבדוק נושא זה עבור העתיד של מדינתנו לטובה ולשיפור כללי בכל נושא היעדים והסכמה כללית של העם :
הרחבה של מידות הזמן הדחוסות לדילול הלחץ המרבי בעומס התנועה בכבישים ע"י מבנה סדר יום מדורג כפי שצינתי הוא הפיתרון הטוב ביותר לעתידנו.
עדיף להשקיע בבריאות,חינוך, תרבות, צה"ל,רפואה,נזקקים ,קשישים ועוד לעשות נוח וטוב לכולם...
לסיכום:
השינוי שאני מציע לעשות הוא השינוי הטוב ביותר למיטב ידיעתי
ולעניות דעתי הוא יפחית בארבעים אחוז מעומס הכבישים .
שיתוף פעולה גורף מהעם בכדי לרצות לקבל את שינוי השעות בסדר היום .
שתוף פעולה והסכמה לעשות גישור מתאים למערכת הארצית בתוך זמני הנסיעות בכבישים.
כוונתי היא הסכמה להתגמשות בסדר היום ובשעות העבודה
לחוקק את החוק הנפלא למען העם לאורך חיים של רוגע ונחמה במדינה כי הרי זה מגיע לעם שלנו
לחיות בהרגשה של נחישות הרוגע ונעימות רוח לאומת הלחץ הנוראי כמד הזמן המלהט וגורם הרס בחברה הכללית ,
להפסיק לתת למשקיעים בעלי הון לקבוע מה נוח לציבור ומה לא כי תמיד יתרבו הרכבים בארץ וצפיפות הכבישים רק תגבר.
הממשלה צריכה להחליט החלטות הכי מתאימות לנוחות הציבור כדי שהעם יתנהל בסדר יום רגוע
ומנחם בכל מישור ולעשות את הטוב ביותר למען הפחתת העומס בכבישים ללא הרבה הוצאות כספים ,למען מדינתנו ,למען רווחתנו ,למען איכות החיים ,ציון ישראל .
למען ארץ נחלתנו
המלצות : אפשר לנסוע באופניים לחברים ,למשפחה ,לסידורים וכל דבר אחר בעיר שלך,
אפשרות שניה : היא כלי תחבורה דו גלגלי קטן המאפשר יכולת נסיעה קלה ובטוחה בעיר שלך.
חוסכים פקקים ללא צורך בחנייה ונהנים בלפגוש חברים ולא ממהרים בכבישים הדחוסים כל זה בעיר שלך .
מי יתן ,מי יתן לנו נחמה לשלוותנו במכורתנו ציון היקרה.
תודה
מאת אבינועם .ש
כל הזכיות שמורות .