מה כדאי גיר רגיל או גיר אוטומטי?
מערכת התמסורת בין אם זה גיר רגיל או ידני מחזיקה פחות או יותר אותו זמן, אם מטפלים נכון לפי הוראות יצרן: שמנים תקניים ונסיעה נכונה. השיקול הוא נוחות מול מחיר וצריכת דלק,גיר אוטומטי נוח יותר ויש עליו תוספת במחירון הרכב, גיר רגיל צורך פחות דלק בצורה משמעותית, כאמור, צריכת הדלק בגיר אוטומטי גדולה יותר, בגיר רגיל ההתעסקות בהילוכים בעיר ובעומסי תנועה יכולה להיות מתישה, אם כי לא נוראית כאשר מתרגלים לכך.
התפקיד העיקרי של גירים לרכב (תיבת הילוכים) הוא לנצל את הספק המנוע ולהתאימו למהירויות הנסיעה ולעומסי המכונית המשתנים. כוח המנוע מגיע לגלגלים האחוריים לאחר פעולת המצמד. "מומנט הסיבוב" בגלגלים האחוריים הוא ביחס ישר להספק המנוע, וביחס הפוך למהירות סיבוב הגלגלים. כלומר: ככל שהספק המנוע רב יותר ומהירות הסיבוב של הגלגלים קטנה יותר, גדל מומנט הסיבוב. חוץ מתפקידו העיקרי של גיר לרכב, מקנה הגיר אפשרות לנסוע אחורנית, וניתוק המנוע מגל ההינע במצב סרק.
מנועים לרכב מסוג מנועי שריפה צריכים התאמה בין המנוע לבין הנעה ונהיגת המכונית, כאשר המנוע פועל במהירות סיבובית מינימאלית (סיבובי סרק) הספק המנוע קטן מאוד, כך שהמכונית אינה יכולה לבצע תזוזה ולו במעט. הספק המנוע הולך וגודל עם הגדלת המהירות והכוח של מנוע המכונית. לכל מנוע לרכב ישנו "הספק מנוע מינימאלי" ו"הספק מנוע מקסימאלי" והם ניתנים למדידה.
מנועים לרכב עם גיר רגיל
במנוע עם גיר מסוג זה, מותקנים גלגלי השיניים על גבי גלים קבועים, שילוב ההילוך מבוצע ע"י הזזת הגלגל המניע עד למקום שבו הוא משתלב עם הגלגל המונע.
מנועים לרכב עם גיר פלנטרי
במנוע עם גיר מסוג זה מותקנים גלגלי השיניים על גבי גלים מסתובבים ומשולבים תמיד, החלפת ההילוכים מתבצעת ע"י עצירה.
מנועים לרכב עם גיר אוטומטי במנוע עם גיר מסוג זה יש להשתמש רק במנוף הבחירה לאחד מהמצבים בהתאם לתנאי הנסיעה, נסיעה עם גיר אוטומטי היא הקלה ביותר.