שיווק באינטרנט הוא הדרך הנכונה להעביר מסרים שיווקים בעלות נמוכה וכמעט בחינם (לא לא, זו לא עוד סיסמא. יש כמה דרכים לשווק בחינם אין כסף באינטרנט), בפרק זמן קצר ובצורה יעילה יותר ביחס לשאר המדיות המתחרות. שיווק באינטרנט מתאים לכל מודל של חברה מסחרית או כזו שאינה פועלת למען מטרות רווח במסגרת מאמר זה, הדן בנושא שיווק באינטרנט נבחן את הדרכים בהן ניתן להפיץ מסרים שיווקיים באמצעות שיווק באינטרנט בכל סוג של חברה.
שיווק באינטרנט - עבור חברה מסחרית:
חברות מסחריות נמצאות בתחרות אגרסיבית זו מול זו כאשר בכל זמן נתון יש כמה וכמה חברות שונות, מקומיות וזרות, המתחרות על אותה משבצת על המדפים. בין אם מדובר על תרופות, מוצרי מזון, קוסמטיקה או אלקטרוניקה ועוד, בכל תחום ובכל נישה קיימים כמה שחקנים המתחרים זה בזה על ליבו וארנקו של הצרכן הפוטנציאלי. שיווק באינטרנט הוא הדרך היעילה ביותר ללכוד את תשומת ליבו של הגולש התמים בעודו גולש להנאתו ברשת חברתית או קורא חדשות פיננסיות באתר כלכלי. שיווק באינטרנט הוא סוג של שיווק סמוי אשר מעביר מסרים מסחריים בהחבא כך שהלקוח, שלרוב אינו יודע שמנסים למכור לו דבר מה, אינו חושד ולכן אינו מפעיל מערכת מגננות.
שיווק באינטרנט - עבור תנועה פוליטית:
כל תנועה פוליטית, מפלגה, מועמד לראשות עיר ואפילו מועמד לראשות מדינה עובד לקראת הבחירות בערוץ של שיווק באינטרנט. לקראת מועד הבחירות, צוות היועצים התקשורתים מרכזים מאמצים סביב בנית מערך שיווק באינטרנט במטרה להציף כמה שיותר חומריים חיוביים סביב במועמד או המפלגה. שיווק באינטרנט עבור גופים ואישים פוליטיים נעשה בעיקר באמצעות מדיות חברתיות, בלוגים, פורומים, טוקבקים ועוד. שיווק באינטרנט הוא כל כך יעיל מאחר והפצת חומר שיווקי לקראת בחירות שונה מקמפיין פרסום של מוצר אשר נמצא על המדפים בכל ימות השנה. כאשר יש תאריך (יום ספציפי) בו הגולשים צריכים לקבל החלטה, יש מירוץ נגד השעון. שיווק באינטרנט הוא שיווק כה אפקטיבי כאשר מדובר על פוליטיקה מאחר והאינטרנט היא מדיה ויראלית בה מידע מתפשט במהרה כמו וירוס. היכולת להפיץ מסרים בפרק זמן קצר באמצעות האינטרנט היא יכולת פנומינלית והיא עולה על כל מדיה אחרת.
שיווק באינטרנט עבור ארגון חברתי:
גם ארגונים חברתיים אשר אינם פועלים למען מטרות רווח אלא לשם הפצת מסרים חברתיים כל שהם: הגנת הסביבה, הגנה על בעלי חיים או סיוע לילדים במצוקה ועוד, גם לארגונים אלו יש אינטרס לצבורכמה שיותר תומכים באמצעות שיוק באינטרנט. במקרים אלו, הארגונים פועלים במסגרת תקציב פרסום קטן מאוד / מוגבל ולכן האופציה של שיווק ברשתות חברתיות ובאמצעות העברתתכנים דרך אתרים חדשותיים ואתרי נישה למיניהם, ללא תשלום, היא האופציה הפרקטית ביותר להפצת מסרים.
אם אתם אוהבים את האינטרנט, אולי מקומכם שם! עולם האינטרנט קורא לכם, אנשים צעירים ותוססים, שאוהבים ללמוד דברים חדשים ולשחות בעולם הוירטואלי. נשמע מעניין? הנה כמה אופציות במיוחד בשבילכם: חברות המתמתחות בשירותי אחסון אתרים ובניית אתרים מחפשות אנשים מוכשרים בתחום בניית אתרים - השולטים בתכנות אתרים, קוד HTML ועוד. אפשר ללמוד זאת בקורסים מקצועיים ואפשר גם באמצעות מדריכי לימוד באינטרנט - אתרים חינמיים המציעים חומרי לימוד איכותיים ללימוד עצמי.
ומה עוד יכול להתאים לכם? אם אתם בעלי רקע בתחום השיווק או הפרסום - תוכלו לעבוד כאנשי פרסום באינטרנט - משרה נחשקת עד מאוד! אנשי פרסום בדרך כלל הופכים להיות גם אנשי שיווק באינטרנט ומנהלים קמפיינים עתירי תקציב. בנוסף לכך, מומלץ כי לאנשי השיווק תהיה אוריינטציה שיווקית לא רק בעל פה אלא גם בכתב - כתיבה שיווקית היא כתיבה יצירתית אשר נדרשת מכל איש שיווק באינטרנט - כדאי להרחיב את האופקים גם לתחום זה!
והובדבן שבקצפת... אחד המשרות הנחשקות באמת הן משרות קידום אתרים - ולמה? משום שקידום אתרים התחום החם ביותר היום ברשת. אפשר להתחיל בלימודי קורס קידום אתרים באחד מבתי הספר ללימודי אינטרנט ומחשבים, או ללמוד באופן עצמאי את התחום באמצעות חומרי הלימוד הקיימים באינטרנט - בלוגים לקידום אתרים, מדריכי לימוד ועוד.