כתיבה שיווקית היא כלי אחד מני רבים בו נאלצים בעלי אתרים להשתמש כיום כדי למתג ולקדם את אתר האינטרנט שלהם. אין כמעט אתר אינטרנט היום שלא נזקק לפרסום. התחרות בין אתרי אינטרנט רבים היא חריפה משום שהם מתחרים על אותו קהל הגולשים, שבישראל גם כך הוא לא מאוד גדול.
כתיבה שיווקית יכולה להעלות בקלות את ערכו של כל אתר אינטרנט ולהעניק לו יתרון משמעותי על המתחרים. כתיבה שיווקית היא שם אחר לטקסטים ייצוגיים הנכתבים על-ידי קופירייטרים (פרסומאים) וכותבים מומחים. כתיבה שיווקית מתמקדת בתוכן הכתוב של כל אתר אינטרנט. כתיבה שיווקית מציגה את האתר באור אחר לגמרי ומשדרגת אותו בכמה רמות.
כתיבה שיווקית לאתר אינה שונה מעיצוב האתר מבחינת מראה חיצוני. כשגולשי אינטרנט גולשים אל אתר כלשהו הם שמים לב בראש ובראשונה לשני דברים: העיצוב החיצוני (הגרפי) של אתר האינטרנט והתוכן הכתוב בו. כתיבה שיווקית משפרת את התוכן הכתוב באתר לאין שיעור.
כתיבה שיווקית, כאמור, נעשית על-ידי מקצוענים. לא כל בעל אתר אינטרנט יודע לעצב את האתר שלו שייראה מושך מבחינה גרפית ועל כן הוא שוכר מעצבים המתמחים בעיצוב אתרי אינטרנט. כך גם עם תוכן כתוב. לא כל בעל אתר אינטרנט יודע לשווק את עצמו ואת האתר בצורה נכונה ולכן נדרשים לכך מקצועים המתמחים בטקסטים של כתיבה שיווקית.
כתיבה שיווקית שונה מכתיבת מאמר. מטרתו של מאמר הוא לבאר או לתאר נושאים שונים. כתיבה שיווקית מטרתה להציג אתר אינטרנט או מוצר מסויים באור מחמיא. כך הגולש יתפתה להכנס לאתר אינטרנט כלשהו או לחזור אליו בשנית אם כבר ביקר בו. כתיבה שיווקית ניתן למצוא גם בעלונים, ניוזלטרים ומודעות פרסומת. במציאות התחרותית הקיימת כיום באינטרנט אין לבעלי האתרים מנוס אלא להשתמש בכלי של כתיבה שיווקית.
כתיבה שיווקית היא כלי אפקטיבי עבור אנשי שיווק באינטרנט בפרט ועבור אנשי תקשורת ועיתונות בכלל. אך לא די בזה שכתיבה שיווקית היא כתיבה שנועדה לשווק, יש כאלו העוסקים בכתיבת תכנים שיווקיים (וגם לא רק שיווקיים) על מנת לתרום לתהליך קידום אתרים בריא של האתר. אם אינכם מכירים את התחום, מומלץ לקרוא יותר באינטרנט על קורס קידום אתרים ומהי תוכנית הלימודים - הרבה אנשים מתאהבים עוד בפעם הראשונה שהם שומעים על התחום, מכיוון שהוא מרתק.
ומה עוד? על מנת לנהל קמפיין פרסום באינטרנט או פרסום בגוגל בצורה מקצועית ונכונה מומלץ להיעזר באנשי מקצוע בעלי ותק וניסיון בתחום. לא די בכך שיש לכם אתר יפה, ונעזרתם באנשי עיצוב אתרים או אנשי בניית אתרים וגם שכרתם שירות איחסון אתרים איכותי - מכאן הסיפור רק מתחיל. חשוב לעבוד על הפרסום שלכם ברשת ולעבוד קשה - בשביל לראות תוצאות בשטח. זכרו - אתר אינטרנט הוא כמו נכס לעתיד, וככל שתקדימו להשקיע בנכס הזה זמן וכסף - כך ייטב. ההשקעה תוכיח את עצמה בשטח, ותוכלו לזכות בלראות רווחים ותשואה להשקעה הכספית. מומלץ גם להיעזר באנשי מקצוע אשר בקיאים בתחום - אלו יוכלו להעניק לכם טיפים ורעיונות מקצועיים אשר מוכחים בשטח. עבדו עמם בשיתוף פעולה על מנת להפוך את תהליך הפרסום שלכם לאפקטיבי יותר, מקצועי יותר, ואיכותי הרבה יותר.