כתיבה שיווקית הפכה באינטרנט לכתיבה המועדפת ביותר בקרב אנשי השיווק בארץ. פרסום תכנים שיווקיים הוא פרסום נוח וקל עבור כל בית עסק אשר מעוניין לתבל את מערך השיווק שלו. לא מאמינים? קראו וגלו בעצמכם.
כתיבה שיווקית באינטרנט היא כתיבה נוחה לעברת מסרים שיווקיים בתפוצה נרחבת תוך זמן קצר. דמיינו לעצמכם שיש לכם מוצר חדש אשר יוצא לשוק בחודשים הקרובים. בתור הבעלים הבלעדיים של המוצר, עליכם לדאוג לניהול תהליך השיווק שלו, על מנת לחשוף אותו בפני קהל היעד שלכם. כעת, עומדות בפניכם כמה אפשרויות. אפשרות ראשונה היא לבחור בכלי השיווק המסורתיים, והאפשרות השנייה היא שיווק באמצעות כתיבה שיווקית. אם בחרתם בשיווק המסורתי, ודאי שתזדקקו לכוח אדם רב, תקציב שמן, והמון סבלנות – כי זה לוקח זמן.
מאידך, אם תבחרו בפרסום תכנים שיווקיים באינטרנט, תצטרכו להשקיע עלות סבירה (עלות נמוכה בהרבה יותר, לדוגמא, מעלות שירותי כוח אדם לשיווק בשטח) עבור קניית תוכן שיווקי מכותבים מקצועיים. תוכלו להיפגש עם הכותבים ולהנחות אותם באופן אישי אודות המוצר שלכם, טיבו והמסר השיווקי שברצונכם להעביר. התוכן יגיע אליכם תוך ימים ספורים, ואתם רק צריכים לבחור את האתר בו תרצו לפרסם. וגם כאן – האינטרנט מקל עליכם. תוכלו למצוא מבחר אתרים אשר ישמחו לקבל את התוכן שלכם. תוכלו לנצל פלטפורמות חינמיות, כמו בלוגים ורשתות חברתיות. אתרים שונים גובים תשלום סמלי עבור פרסום תכנים שיווקיים, וחלקם מפרסמים זאת בחינם.
אז מה חסכתם בתור משווקים? תחילה, החיסכון הכלכלי עצום. העלות הגבוהה של שיווק מסורתי אינה יכולה להשתוות לסכומים הזעומים אשר תצטרכו לשלם במקרה ובחרתם בכתיבה שיווקית. שנית, תהליך הפרסום הוא קצר טווח. יום אחד אתם מחליטים לשווק, ומחרתיים התוכן השיווקי שלכם כבר באוויר. והיתרון השלישי והבולט ביותר הוא שתכני כתיבה שיווקית זוכים לחשיפה נרחבת, כאשר הם מופיעים בכמה שיותר אתרים, וגולשים רבים קוראים אותם.
לסיכום, לכל הספקנים בניכם, כתיבה שיווקית היא כתיבה משתלמת לכל הדעות. אז בפעם הבאה כאשר אתם חושבים שיווק, כדאי שתשקלו לשווק דרך תכנים שיווקיים.
ומה אתם עוד צריכים לדעת על שיווק באינטרנט... על קצה המזלג:
שיווק באינטרנט הוא תחום נרחב אך הוא לא הכל. הרבה מהכלים השיווקיים הקיימים היום באינטרנט מסייעים לנו גם בניהול קמפיין פרסום באינטרנט - ולא פלא כי הרבה בעלי אתרים מתבלבלים בין שני המונחים הללו. זאת ועוד, הרבה בוגרי קורס קידום אתרים נוטים לעסוק דווקא בניהול בפועל של קמפיין הפרסום ומשלבים יחד עם זאת עבודות איכות של קידום אתרים, מכיוון שהם רכשו במהלך הקורס המון ידע בתחום. תוכלו לראות גם לא מעט מבוגרים אלו העוסקים גם בתחום פרסום בגוגל, בדיוק מאותה הסיבה - הם פשוט מכירים את מנוע החיפוש גוגל כמו כף ידם.