רשת האינטרנט הפכה בעשור האחרון לזירה מרכזית בפרסום ושיווק עסקים מכל הסוגים , הגדלים והמינים. אם בסוף שנות התשעים של המאה הקודמת עוד ניסו מפרסמים לקדם עסקים בגישה המסורתית – כלומר להטמיע באינטרנט את שיטות הפרסום שקיימות במדיות אחרות , הרי שהתפתחות האינטרנט הובילה את פרסום ושיווק העסקים למקומות אחרים לגמרי והיום , לצד פרסומות באינטרנט תמצאו מגוון דרכים יצירתיות לחזק את העסק שלכם – אחת הדומיננטיות שבהן היא קידום אתרים במנועי חיפוש .
קידום אתרים פירוש קודם כל שחלון הראווה העיקרי של עסקים רבים עבר לרשת האינטרנט כלומר לאתר שלהם ברשת . היום לכל בעל עסק , חברה, מוסד ואישיות יש אתר אינטרנט המציג את השירותים והמידע המקצועי והשיווקי שיציג את התוכן הרלוונטי ללקוחות פוטנציאליים . האינטרנט מספק לכולנו נגישות מקסימלית ונוחה לאינספור פרטי מידע וכמעט כל צרכן בישראל יודע היום להתחיל חיפוש אחר בעל מקצוע ושירותים שונים קודם כל באינטרנט .
בענפים תחרותיים – הצרכן , שמחפש לדוגמא , דודי שמש , יתקל בעשרות עסקים המציעים לו שירותים והבולטות של עסק מסויים על פני אחרים היא זו שתביא לאתר שלו גולשים רבים , כלומר לקוחות פוטנציאליים רבים . זוהי בעצם תמצית המהות של קידום אתרים ברשת – קידום אתרים הוא סך כל הכלים שיקנו לאתר העסק שלכם בולטות על פני המתחרים . הזירה המרכזית של קידום אתרים מתרחשת במנועי חיפוש – השערים שדרכם לקוחות יגיעו אליכם . כדי להביא את אתר העסק שלכם לעמודי התוצאות הראשונים במנועי החיפוש השונים , אתם צריכים להפנות את משאבי הפרסום שלכם לקידום אתרים במנועי חיפוש .