נורת לדים היא כמו מילה. יש לה משמעות והיא יכולה להגיד לנו משהו. שלא כמו מילה, או כמו חלק מהמילים, היא בעלת משמעויות שונות ולא תמיד הן קלות להבנה. גופי תאורה הם שפה שהמילים שלה הן נורות מכל הסוגים ומכל הצורות והצבעים. כאשר אנחנו מעצבים באמצעות נורת לדים, כאשר אנחנו ממקמים מנורת לדים בחלל נתון כדי לשנות אותו, אנחנו מנסים לומר דבר מה. הנורה הופכת להיות חלק משפה עיצובית שלמה. התקנה של נורת לדים במקום מסוים היא יצירה של אמירה שאותה אנחנו מנסים לבטא באמצעות מילים שהם למעשה חפצים דוממים.
חשוב להבדיל בין התפקיד המעשי של נורת לדים ובין התפקיד הסמלי שלה. התפקיד המעשי הוא ברור ופשוט: גופי תאורה נועדו לתת לנו אור, להאיר חללים ולאפשר לנו לראות את מה שצריך לראות. ברמה המעשית המשנית, גופי תאורה נועדו לשמש כקישוט. אנחנו מתקינים נורות מסוגים שונים לא רק כי הן מאירות לנו פינה מסוימת או חדר מסוים אלא גם כי הן מייפות את החדר, מוסיפות לו יופי וחן. לכן אנחנו בוחרים מנורת לדים מסוג מסוים ולא מסתפקים בכל נורה שהיא. נורת לדים היא בעלת פונקציה כפולה, אם כן. מצד אחד היא שימושית כי היא מאירה ומצד שני היא שימושית כי היא יפה. מובן שהפונקציה השנייה – הוספת יופי – כבר מתחילה להרחיק אותנו מהפן המעשי והתפקיד הבסיסי של הנורה הפשוטה. האסתטיקה של גופי תאורה מובילה אותם מתחום המעשיות האובייקטיבית אל התחום של האסתטיקה הסובייקטיבית.
הפן האסתטי הוא זה שמאפשר לנו לדבר באמצעות עיצוב תאורה. חשוב להדגיש שאפילו נורה פשוטה וחשופה יכולה להיות אמירה. מיקום של מנורה פשוטה בתוך חלל מפואר או בתוך חלל שדורש מהצופה תשומת לב היא בפירוש אמירה. אבל האמירה הזו יש לה משמעות רק ביחס לאפשרויות האחרות שיש לנו. האפשרות שלנו לבחור נורת לדים משוכללת ומיוחדת עבור חלל נתון היא זאת שגרומת לנורה הפשוטה והחשופה להיות בעלת משמעות. כפי שמסבירים הפילוסופים של השפה והבלשנים: רק האפשרות שלנו לומר "לא" נותנת משמעות כלשהי – או אפשרות של משמעות – למילה "כן."
הסידור של גופי תאורה בחלל הנתון יכולה להיעשות במגוון אדיר של צורות ולכן כל בחירה היא בעלת משמעות. הבחירה בסוג מסוים של נורת לדים הוא הבסיס לעיצוב של התאורה בחלל נתון. המגוון הקיים כיום של תאורת לדים נותן לנו קשת ארוכה של אפשרויות שמתוכן אנחנו בוחרים סוג של אחד של נורה כלשהי שמתאים לחזון העיצובי שלנו. יש נורת לדים שמתאימה לעיצוב סוער וחסר מנוחה שנועד לבטא עולם בתנועה וליצור חלל של תזזיות שלא מעודד עמידה במקום אלא חוסר מנוחה יצירתי. מצד שני ישנו סוג אחר של מנורת לדים שדווקא משדר מנוחה ושלווה ושנועד ליצירת חלל של קבלה ממקום של השלמה ושל הבנה עמוקה של תפקיד השקט בחיי האדם המודרני.
השלב הבא הוא כמובן ערבוב של השלווה עם התזזית ושל השקט עם המהומה כדי ליצור חלל של סתירות דיאלקטיות שלוקח אותנו למקום אחר לחלוטין. השכנות בין סוגים שונים של נורת לדים שאינם תואמים במבט ראשון הוא פתח לשפה עיצובית נועזת וחדשנית.