לתמונות יש חלק חשוב ביותר באופטימיזציה של האתר. הרבה מאוד מחקרים (בלוג שיווק באינטרנט אחד הראה מחקר מעניין) הראושדפים שמכילים עזרים ויזואלים חוץ מהטקסט (לרוב תמונות) הן ידידותיותלמשתמשוהגולשים כמעט תמידיעדיפו דפים עם תמונות מאשר רק טקסט.
ככהשבמאמץ להציגלמשתמשים שלהם את התוצאות הרלוונטיות ביותר מנועי החיפושמחוייבים להתייחס לקשרבין התמונה לנושא ולביטוי שהוקלד בחיפוש. על מקדמיאתרים מוטלת החובה להשקיע ולהציג את התוצאות בצורהאופטימלית למנועי חיפושולביטויים אותם הם מקדמים.
במאמר הקצר הזה יש ברצוני להציג אפשרויות שונות לשימוש בתמונות בשביללקדםאתרים בצורה איכותית, האפשרויות מתחלקות ל2 קטגוריות-פרמטריםמוכרים וידועים כבעלי חשיבות באלגוריתם של גוגל ופרמטריםשקשה לדעת אם הםבעלי חשיבות, אבלמומלץ כן להתחשב בהם ברמה היותר תאורטית.
-פרמטרים בטוחים
Alt-Text - טקסט חלופי
זהו תגשמופיע בקוד התמונהותפקידו להחליף את התמונה במקרה שאי אפשרלהציג אותה אם יש בעיה בדפדפן,בשרת או בכל מקום אחר שמונע מהמשתמש לראות את התמונה, הוא יראהאת הטקסטהחלופי, ה-Alt Text.
הטקסט החלופי הוא לפידעתי אחד הפרמטרים היותרחשובים בקביעת הרלוונטיות שלתמונה למילת מפתח. מובן מאליו שהטקסטהחלופי של התמונה יהיהבדיוק מה שהיא אמורה להעביר רק בטקסט, מנועי החיפושחושבים ככה גם ויעניקו לתמונה משקל טקסטואלידומה לזה שכתוב ב alt text.
File Name - שם הקובץ
השם של קובץ התמונה הוא גם פרמטרהמתאר אתהתמונה, אפשר להניח שמישהו שירצה להציג תמונה של תפוחים הוא יקראלתמונהapples.jpg או משהו דומה.
יחד עם זאת,הדבר הזה לא קורהלעיתים תכופות מדי בפועל ככה שאני חושב שהמשקל שלו הרבה יותרקטן מזה שלהטקסט החלופי. אבל כדי שיהיה יתרון על שאר התחריםבקידום האתר על ביטוימסויים, הייתי משתמש בכל מה שעומדלרשותי כך שרצוי בהחלטלהשתמש במילתהמפתח בשם התמונה.
הטקסט מסביב לתמונה
כאשר מוצג לנו מידע בדף כלשהו בתוספתתמונה בשביל ללהעביר את התוכן בצורה טובהיותר, סביר שמסביב לתמונה יהיהטקסטשהיא אמורה להעביר יותר טוב לגולש. הטקסט שנמצא מעלהטקסט שקייםמעלהתמונה ומתחתיה יהיה רלוונטי למה התמונה עצמה אמורה להעביר וככה גם מנועיהחיפוש מתייחסים לזה. מה שנותן לנו עוד דבר להתייחסאליו כשעושיםאופטימיזציה לדף בבשביל לקדם אותו.
פרמטרים תאורטיים
ניתוח הצבעים - Color Analysis.
יש פעמים בהם נושאמסויים מופיע בתיאום עם צבע מסויים,או קבוצת צבעים מסויימת. לגוגל כמושאנו יודעים ישאת הטכנולוגיה ללערוך ניתוח צבעים לתמונה נתונה מכיוון שהםנותנים לנו את האופציית חיפוש הזאת בחיפוש התמונות שלהם (GoogleImageSearch). מה שנותן לנו להגיע למסקנה שהםמשתמשים בטכנולוגיה הזאת כדילהוסיף לציוןהרלוונטיות של תמונה לביטוי חיפוש.
גודל הקובץ / סוג הקובץ
סוג הקובץ - יש הרבה שמועות שכאשרמשתמשים בתמונות מסוגJPEG יש יתרון מסויים אצל מנועי החיפוש. ייתכן שזהנכון מכיוון שתמונות PNG או GIF נוטות לפעמיםלהיות קשורות לעיצוב התבניתשל האתר ולתמונות JPEG נוטות להיות קשורות לתוכן הדף.
אני חושבשהשמועות הללו לא מבוססות יותר מדי ולא הייתימטריד את עצמי עם שינוי סוגי הקבצי תמונות באתר שלי. עם זאת, יש קורס שיווק באינטרנט שאני מעביר שכן עובר עליו ברפרוף.
תמונות אחרות בדף
אם דףאינטרנט צריך לדבר על נושאמסויים,כנראה שהתמונות בו ידברו על אותו רעיון.אם בדף קיימות מס' רב שלתמונות יש סיכוי גדול שהן קשורות אחתלשנייה במהות ובמה שהן אמורותלהעביר לקורא. ככה שהאופטימיזציה שלכל תמונה באתר עלולה להשפיע אחת עלהשנייה, יש להייחס לנקודה זו.
לסיכום
לא ייאמן כמה אנשים לא לא עושים שימוש באופטימיזציית תמונות.כמעט לא נדרשת השקעה והתמורה היאגדולה מאוד, אני מאוד ממליץ לעקוב אחריההמלצותשלי פה ועוד המלצות אחרות שתמצאו בכדי לשפר את מיקומי הדפים שלכםבמנועי החיפוש.