אנשים רבים שואלים אותי:
"האם אחרי שאשתתף בקורס שיווק באינטרנט שלך, אני אדע איך לקדם את האתר שלי ? "
או, כשאנחנו מספרים לאנשים על העיסוק שלנו הם אומרים: "אהה אתם מקדמים אתרים" .
נראה לי שהסוגיה הזו שווה התייחסות רצינית והגיע העת לפזר את הערפל הסמיך שעוטף את נושא השיווק באינטרנט.
שיווק באינטרנט הוא לא קידום אתרים וקידום אתרים הוא לא שיווק באינטרנט. אז מה זה כן שיווק באינטרנט? ומה זה כן קידום אתרים ?
המשמעות של המושג "שיווק" הוא: כלל המאמצים שעושה בעל מוצר או שירות בכדי להביא לקוחות לבחון את מרכולתו במטרה למכור להם אותה.
המכירה אינה חלק מהשיווק. המכירה נעשית אחרי השיווק.
שיווק באינטרנט אם כך, הוא סל הפעולות והמאמצים שבעלי עסקים משקיעים באינטרנט בכדי להביא לקוחות פוטנציאליים לבחון את מרכולתם (שלרוב מוצגת באתר הבית), כדי להניע אותם לפעולה שאליה חותר בעל העסק.
למה אני אומרת "לרוב נמצאת באתר הבית"?
מפני שכיום, עם הזמינות והפשטות של הטכנולוגיות השונות באינטרנט, יש לנו, בעלי עסקים, את האפשרויות השונות להשקיע מאמצי שיווק ולהביא לקוחות פוטנציאליים לבחון את מרכולתנו גם אם אין לנו אתר בית.
קידום אתרים לעומת זאת, מתייחס לסל הפעולות והמאמצים שמשקיע בעל אתר בכדי לגרום לאתר שלו לטפס במעלה תוצאות החיפוש האורגני במנועי חיפוש.
מדוע משקיעים בקידום אתרים?
מחקרים מלמדים שיותר מ- 85% מהגולשים אינם בודקים את תוצאות החיפוש מעבר לעמוד הראשון.
ההיגיון אומר שאם כבר השקענו בבניית אתר ויש לנו אתר ברשת, נרצה שהוא גם ישמש בעבורנו ככלי שיווקי ושנוכל להפיק ממנו תועלת.
על מנת שהוא ישמש בעבורנו ככלי שיווקי עלינו לדאוג שיגיעו מבקרים לאתר. קידום אתרים הוא רק ערוץ פעילות אחד באוסף הפעולות של שיווק באינטרנט שמטרתו לסייע לנו להביא כמה שיותר גולשים ממנועי החיפוש לאתר שלנו.
אז מה עדיף: להשקיע כסף בקידום אתרים או בלימוד שיווק באינטרנט ?
ברור שעדיף להשקיע בלימודי שיווק באינטרנט, מהסיבה הפשוטה: שיווק באינטרנט הוא המטריה לכלל הפעולות שיסייעו לך, בעל אתר, להביא גולשים לאתר שלך ולהיכנס אל שערי מערכת המכירות המשכנעת שלך.
מתחת למטריה של שיווק באינטרנט מצטופפות ביחד מגוון פעולות ודרכים ליצירת נוכחות אפקטיבית באינטרנט. חלקן בתשלום וחלקן בחינם (בכלל זה בתוך תחום קידום אתרים).
ידיעת והבנת שיווק באינטרנט, הפעולות והכלים שכלולים בו והוצאתם מהכוח אל הפועל, מאפשרת לחסוך משאבים שתמיד נמצאים בחוסר (זמן, כסף) ולהרוויח תוצאות עסקיות ממשיות.