בניית אתרים - קצת היסטוריה.
בניית אתרים הינה מקצוע הקיים כבר עשרות שנים, עם התפתחות תמידית הן בטכנולוגיה והן בניסיון של בוני האתרים. בניית אתרים מתחלקת לכמה תחומים כשבגדול ניתן לחלק אותם לשני סוגים ושני תתי סוגים:
1)בניית אתרי תדמית
א)בניית אתרי תדמית דינאמיים - מאפשרים שינויים בקלות ע"י בעל האתר.
ב)בניית אתרי תדמית סטטיים - אתרים הנשארים אותו דבר מרגע הבנייה, ועד השידרוג הבא ע"י בונה אתרים מקצועי.
2)בניית אתרי מכירות
א)בניית אתרי מכירות דינאמיים - אתרי מכירות כמעט וחייבים להיות דינאמיים בגלל הצורך בשינויים דחופים.
ב)בניית אתרי מכירות סטטים - כמעט ולא קיימים בגלל הצורך הדחוף בעדכון מחירים ומוצרים.
עד לפניי הופעת גוגל, וגם זמן קצר לאחר הופעת גוגל, רוב התקציב עבור בניית אתרים עבר לבונה האתרים, ההשקעה על עיצוב האתר היתה מינימלית עם בכלל, וגם לא היה כל כך הרבה אפשרויות עיצוב לאתרים.
עיצוב אתרים - קצת היסטוריה.
עיצוב האתרים נכנס לתודעת בעליי העסקים בערך לפניי חמש עד שבע שנים. מאז שנכנס לתודעה משקיעים כחמישים אחוז ויותר ממחיר הפקת האתר על עיצוב האתר. עיצוב האתר נתפס בעיניי רבים כדבר חשוב ויחודי. בפרק הבא של המאמר נדון על יתרונות עיצוב אתרים ומול חסרונות. הפרק הבא עלול להפתיע אותכם.
קידום אתרים - קצת היסטוריה.
קידום אתרים הפך בשנים האחרונות להיות המילה הבאה בעולם האינטרנט, היום יותר ויותר אנשים מתחיל להקציב את מירב המאמצים והמשאבים של בניית האתר בקידום האתר. אך רבים שוכחים כי קידום אתרים טוב מתחיל בעת בניית האתר, ועם יש אפשרות עדיף לסגור על חבילה אחת של קידום ובניית אתרים.
קידום ובניית אתרים - שילוב שלושת הגורמים.
עסקת קידום ובניית אתרים תכלול בחובה בדרך כלל את שלושת הגורמים המשפיעים על הצלחת האתר, הן בניית אתר מקצועי ברמה גבוה, הן עיצוב אתר שלא יפריע לקידום האתר, והן קידום האתר לאחר סיום הבנייה. אך לא לטעות קידום האתר מתחיל עוד בהליך בנייה ותכנון האתר, שם מחליטים כבר מראש על מילות החיפוש של האתר, ובכך מותאם המלל והתוכן של האתר להליך הקידום הארוך שעוד יהיה צפוי לו.
בניית אתרים - כל המידע
כמוסבר מעלה, עולם בניית האתר - בגדול - מתחלק לשני חלקים עם שני תתי חלקים. אך לא כך בפועל. בפועל קימות שפות תכנות רבות לבניית אתרים, קיימות וריאציות שונות לבניית אתרים, ועוד דברים רבים ומגוונים. אך עם נחזור לכלליות העניין בניית אתרים מתחלקת לשניים כמוסבר עם שני תתי קטגוריות, כשכל קטגוריה מותאמת לעסק משלו:
אתרי תדמית - אתרים אלו מתואמים יותר עבור גננים, עו"ד וכו' אשר לא צריכים לשנות את אתרם באופן יום יומי. אתרים אלו נועדו כדי להציג את עבודתם, את אודות עסקיהם, ומידע כללי. כל זאת נועד כדי לגרום ללקוח להתקשר לבעל העסק, ושבעל העסק ידון על אטרקטיביות העסקה.
יתרונות אתרים אלו, הוא באפשרות בעל העסק לשבח את עצמו, ולהסביר על היתרונות בבחירה בוא ולא באחרים. התחרות אינה תהיה התחרות הכספית דווקא כמו באתרי המכירות.
אתרי מכירות - אתרים אלו מתואמים עבור עסקים הדורשים מכירות דרך האינטרנט או נתינת שירות מידיי כגון: אתרים לחברות אחסון אתרים. אתרים לחנויות צעצועים. ואתרים למכירת שירות או מוצר דרך הרשת.
יתרונות: אתרים אלו הוא בכך שהם יכולים למכור ברשת במשך 24 שעות. אין צורך להחזיק אדם 24 שעות בטלפון. וכן הזמינות כלפיי הגולש והורדת הסיכוי כי המתחרים יגנבו את הלקוח באתר הבא שהוא יגלוש.
חסרונות: אתרים אלו אינם יכולים לבצע שימור לקוחות ולדבר ולחשוב כמו מוכר מנוסה וותיק. לכן התחרות האמיתית תהיה המחיר שהגולש מקבל וצורת הביטוי באתר.
בפרק הבא נעבור על עוד סוגים של אתרים וכן נכנס לעולם הקסום של עיצוב אתרים וסוגי העיצוב האפשריים.
ליאור הרשקו
Msp-Site
קידום אתרים | בניית אתרים | אחסון אתרים | שיווק אתרים | קידום אתרים בפייסבוק | הפקת תוכנות