מאחר והביקוש בתחום של קידום אתרים עלה, נוצרו גם חברות חדשות בשוק של קידום אתרים. כיצד נבחר מבין החברות הקיימות בתחום של קידום אתרים?
לדעתי הדבר החשוב ביותר הוא הוכחות להצלחת קידום אתרים. מאחר וקידום אתרים הוא עניין שלוקח זמן, הלקוח נמצא במצב שבו הוא משלם על משהו שהוא יראו את תוצאותיו כעבור שבועות ולעיתים חודשים אחרי התשלום. בחיי היום יום שלנו אנו רגילים לשלם עבור תמורה מיידית. כאשר אנו רוכשים חולצה חדשה, אנו משלמים למוכרת ויוצאים עם החולצה מהחנות. כאשר אנו רוכשים מוצרי מזון, אנו משלמים לקופאית ושוב יוצאים באופן מיידי עם המוצרים. אך בקידום אתרים, בכל החברות ללא יוצא מן הכלל, אין אפשרות לקדם אתר באופן מיידי. על כן כדי לחוש בטוחים בחברת קידום אתרים בה בחרנו צריך לבקש ממנה להראות לנו אתרים שהיא קידמה למקומות גבוהים בגוגל. במידה ונגלה שאתרים שאותה חברה קידמה נמצאים במקומות מרוחקים מהמקום הראשון הדבר יצביע על כך שזוהי אינה חברה מקצועית ולא כדאי יהיה לנו לשכור את שירותיה. כאשר אתר נמצא בדפים מרוחקים בגוגל המשמעות לכך היא שקידום האתר נכשל. כאשר גולש מחפש מידע מסוים באינטרנט הוא מתייחס בחיפושו אל הדף הראשון ומקסימום אל הדף השני. אף אחד מאיתנו לא מתחיל לערוך חיפוש אל דפים מתקדמים מפאת חוסר זמן או פשוט חוסר סבלנות.
בנוסף כדאי לעשות סקר שוק בין חברות קידום האתרים השונות. סקר שוק יתן לנו אינדיקציה כללית לגבי טווח המחירים של קידום אתרים.