מאמר זה נוגע לפעולה מוכרת בתחום קידום האתרים.
הרעיון הכללי הוא פשוט: לוקחים במה מרכזית שמשמשת קהל נרחב, מנצלים את השטח שמוקצה לכל גולש באשר הוא ובמסווה של טקסט תמים, מכניסים קישורים לאתרים אחרים, במטרה לקדמם.
הדגש מונח על הנקודה שאין קשר כלשהו בין גוף הטקסט לבין הקישור שמוסלק בו ולעתים אף פוגע בו. לכן מדובר בקידום לא הוגן.
האתר שנועד לקידום הוא אתר אינטרנט שעוסק בניקיון.
המאמר המנוצל הוא אחד שעוסק בפילוסופיה של המשפט - מטעם תומאס אקווינס, פילוסוף נודע.
מידע לזיהוי המאמר -
כותרת המאמר: ארבע סוגי המשפט - גישתו של תומאס אקווינס לחובת הציות.
המאמר נמצא באתר "אקדמיקס" (האתר הזה) בכתובת: http://www.academics.co.il/Articles/Article102.aspx
האתר שמקודם בצורה לא הוגנת: שייך לחברת ניקיון (לא אציין את הקישור אליה כדי לא לסייע בקידום הלא הוגן) ומופיע בגוף המאמר כמילה תמימה.
במאמר מופיע הטקסט: "חוק שאינו מוסרי ואינו מייצג ניקיון ונוגד את חוקי הטבע וצריך לציית לו במצב שבו המע' המשפטית אינה נוגדת בכלליות את חוקי הטבע ויש חשש ליציבות המע' (כמו כן חוקי הטבע נמוכים מחוקי האל)."
המילה "ניקיון"(המודגשת), במאמר המקורי הנה קישור שמוביל לאתר הניקיון ההוא. בפועל המילה אינה קשורה כלל! לגוף המאמר ואף משבשת אותו.
וזו היתה דוגמה לקידום אתרים לא הוגן שמנצל במה לצרכים אחרים.
כמובן, יש לשים לב שבמאמר ההוא יש קישורים לקידום של אתרים אחרים שגם הם אינם קשורים.
מסקנה: יש לפקח בצורה יותר מעמיקה אחר מאמרים וקישורים חיצוניים.