חפש מאמרים:
שלום אורח
23.11.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

undefined

יצירת קישורים (LinkBuilding) היא חלק חשוב בכל תהליך קידום אתרים (SEO). בדרך כלל עבודה בתחום הקישורים נשענת על מודלים של החלפה ומתבססת על החלטה הדדית של שני אתרים להציב קישורים האחד לשני כדי ששניהם יתקדמו בתוצאות החיפוש של גוגל.
על פניו מדובר בתהליך פשוט של "תן לי ואתן לך". בפועל, תהליך קידום אתרים מבוסס קישורים הוא תהליך מורכב שדורש ידע קודם, ניסיון והבנה מעמיקה של אלגוריתם החיפוש של גוגל. בכל פעם שניגשים לבצע החלפת קישורים יש לזכור שמדובר במשא ומתן וכמו בכל משא ומתן אחר גם כאן חשוב להכיר את כל הפרטים ולהבין מה בדיוק אנו 'נותנים' ומה 'מקבלים' חזרה. אחרי הכל, החלפת קישורים לא חייבת בהכרח להועיל ובזבוז משאבי האתר יכול להוביל לשחיקת הדירוג שלו בתוצאות החיפוש של גוגל.
כדי לעזור לכם להתמצא ריכזנו כאן עבורכם את המידע החיוני ביותר בנושא החלפת קישורים.


החלפות קישורים – ערך הקישור

נתחיל עם מעט היסטוריה. הקשר בין קידום אתרים וקישורים החל בשנת-1997 אז מייסדי גוגל יצרו אלגוריתם שנועד למדוד רלוונטיות ובעזרתו ניסו למפות את רשת האינטרנט. מדד הרלוונטיות היה מבוסס, בין השאר, על קישורים נכנסים (Inbound Links) וזה עבד בערך כך:

  • כל קישור נחשב להמלצה של נותן הקישור על מקבל הקישור
  • בהתחלה כל קישור נחשב שווה בין שווים, בהמשך זה השתנה ובגדול
  • עמודים שקיבלו יותר קישורים נחשבו ל'חשובים' יותר מבין עמודי האתר
  • ככל שעמוד נחשב יותר 'חשוב' כך הקישור (ההמלצה) שנתן נחשבה חשובה יותר
  • ככל שעמוד נתן יותר קישורים כך ערך כל קישור ירד

המדד שנוצר מתוך מערכת השיקולים לעיל זכה לכינוי PAGE RANK והוא הפך לגורם מרכזי בתהליך קידום אתרים בתוצאות החיפוש של גוגל.
אולם, בשל ניצול לרעה של המנגנון (ובעיקר בשל התופעות שלLink Spamming ו-Link Farming) גוגל נאלצה לשכלל את המנגנון שלה ובתוך כך להוסיף כללים חדשים ומגבלות חדשות ששינו באופן ניכר את דרך שבה המנוע מתייחס לקישורים היוצאים מהאתר.

וכך, אם בשנותיה המוקדמות של גוגל החלפת קישורים הייתה פעולה פשוטה למדי, כיום בעודנו ניגשים לבצע החלפת קישורים אנו חייבים לקחת בחשבון אוסף שלם של קרטריונים שיעזרו לנו להעריך את איכות הקישור.


מה משפיע על החלפת קישורים?

  • טקסט עוגן:
    אם כל קישור הוא "המלצה" הרי שטקסט העוגן הוא הנושא של המלצה זו. כך, אם אתר שלי מנסה להתקדם בביטוי "קידום אתרים" אני ארצה לקבל קישור "LoadSEO – קידום אתרים" ולא "LoadSEO – קידום אתרים" ובטח ובטח שלא "LoadSEO – קידום אתרים". הקישור הראשון הוא הטוב ביותר כי הוא ממליץ עלי בנשוא "קידום אתרים" בעוד שהשני ממליץ אלי רק למי שמחפש את שם החברה במקביל לביטוי "קידום אתרים" ואילו השלישי הופך אותי רלוונטי יותר בעיקר לחיפשים הקשורים לשם החברה בלבד.
  • גודל פונט וצבע טקסט:
    באופן עקרוני גודל הטקסט הוא מדד שבו משתמשים מנועי החיפוש כדי לקבוע את חשיבות התוכן ביחס לשאר העמוד. הכלל הבסיסי הוא: 'מה שגדול יותר ומודגש יותר הוא גם חשוב יותר'. וכך, גם בקישורים, קישור בפונט גדול נחשב יותר מקישור בפונט קטן. ולמי שעדיין עושה קישורים בצבע רקע (למשל, לבן על לבן) – עדיף שתנסו משהו אחר כי גוגל כבר מזמן מכיר את השיטה הזו ופוסל כל אתר שנוקטים בשיטת קידום אתרים זו.
  • מיקום הקישור:
    מיקום הקישור בעמוד משפיע ישירות על הערך שלו כ"המלצה". כך, ככל שקישור יופיע גבוה יותר כך הוא נחשב איכותי יותר ולהיפך. הטקסט הסמוך לקישור משפיע גם הוא רבות על ערך הקישור ותמיד עדיף שהקישור שתקבלו יופיע בתוך הטקסט ולא בחלק המוקדש לקישורים בתחתית האתר.
  • דירוג העמוד/האתר המקשר:
    איכות האתר והעמוד שממנו יוצא הקישור היא פרמטר חשוב בהערכת ערך הקישור. גם כיום, מדד PR (Page Rank) הוא המדד המקובל והנפוץ ביותר למדידת איכות העמוד וקישור מעמוד בעל PR גבוה שווה הרבה יותר ומועיל הרבה יותר לתהליך קידום האתר. עם זאת, בגלל השינויים באלגוריתם של גוגל, כיום PR הוא לא המדד היחיד למדידת איכות העמוד.
  • רלוונטיות:
    מיקום בתוצאות החיפוש הוא המדד הטוב יותר למדידת רלוונטיות. בגלל עדויות שונות, לרבות פרסומים רשמיים, לירידה בהשפעת ה-PR על תהליך קידום אתרים מומחי SEO רבים מעדיפים כיום לקבל קישורים מעמודים שמדורגים גבוה בביטויים מבוקשים, גם אם מדובר בעמודים בעלי PR נמוך.
  • מדד אמינות/סמכות:
    ערכים של אמינות (Trust) וסמכות (Authority) הם כלי מדידה חדשים יחסית שבאים להרחיב על מדד ה-PR. הערכים, שאותם ניתן לאתר באמצעות כלים שונים (למשל באמצעות LinkScape מבית SeoMoz) מתייחסים לערך העמוד כ'ממליץ' אמין ובעל סמכות בתחומו. מדידת הערכים מבוססת על הצלבת פרמטרים שונים וזה לא המקום להיכנס לפירוט המדויק. בהקשר שלנו רק נגיד שחשוב להיות מודעים לערכי מדידה הללו ולבחון אותם לפני שיוצאים לבצע החלפת קישורים.



החלפות קישורים – מודלים

1# - החלפת קישורים הדדית
החלפת קישורים הדדית
החלפת קישורים הדדית היא המודל ה'קלאסי' בתחום החלפת קישורים. מדובר בהחלפה 'ראש בראש' שבה אתר A נותן קישור לאתר B ומקבל חזרה קישור מ-B ל-A.
יתרונות:
החלפת קישורים הדדית קלה יותר להבנה ולהצגה. שיטה זו גם מתאים במיוחד לכל מי שעושה קידום באופן עצמאי ובבעלותו אתר אינטרנט אחד בלבד. החלפה זו, למרות חיסרונותיה השונים, יכולה להיות מועילה כאשר היא מתבצעת בין אתרים חזקים או/ו רלוונטים.
חיסרונות:
החלפת קישורים הדדית קלה לאיתור ע"י מנוע של גוגל שמבין אותה כ'מלצה מבוססת על אינטרס' ומייחס לה משקל מועט לעומת קישור חד-צדדי שהוא כביכול 'המלצה' שמובססת על 'רצון טוב' בלבד.

 

2# - החלפת קישורים רב צדדית (MultiWay)
החלפת קישורים רב צדדית
מודל מתקדם של החלפת קישורים ובו מספר אתרים (3 ומעלה) יוצרים ביניהם החלפה מורכבת שבמסגרתה לא נוצר קישור הדדי. למשל, A->B->C->A. בדוגמא זו, אתר A נותן קישור ל-B אבל מקבל מ-C.
יתרונות:
החלפת קישורים רב צדדית קשה יותר לאיתור ויש משקל וערך רב יותר לכל קישור שנוצר בצורה שכזו. הקישורים במודל זה נתפסים כ'המלצות' נטולות אינטרס.
חיסרונות:
קשה יותר להצגה ולביצוע. החלפה רב צדדית דורשת שיתוף פעולה של גורמים רבים ובהמשך מעקב מורכב יותר. מדובר גם במבנה עדין יותר. כך, הסרת קישור מאתר אחד בפועל מפיל את העסקה כולה ופוגע בכל האתרים האחרים שהשתתפו בהחלפה.

 

3# גלגל קישורים - Link Wheel
גלגל קישורים
מודל החלפה זה משכלל את ההחלפה הרב צדדית. המודל מתאים במיוחד לאתרים גדולים (או בעלי שאיפות גדולות) שיכולים ומוכנים להשקיע ברכישת משאבים ברשת. המודל יוצר מעטפת של אתרים שמקשרים אחד לשני וגם לאתר אחד מרכזי שהוא המוקד העיקרי של תהליך SEO.
יתרונות:
בקיצור – מאוד אפקטיבי
חיסרונות:
דורש השקעה רבה של כסף ושל זמן.

 



תגיות המאמר: undefined


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

LoadSEO חברת מתמחה בתחום קידום אתרים באינטרנט. לפרטים התקשרו למספר:  08-6466820 או פנו אלינו בכתובת המייל: Info@LoadSEO.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת LoadSEO - קידום אתרים

מאת: LoadSEO - קידום אתריםגינון31/07/122530 צפיות
העלות של דק סינטטי משתלמת בדר כ יותר מאשר הדק הרגיל שלעיתים יקר יותר פי 2 דק סינטטי הוא בעל מראה טבעי המחזיק שנים רבות ואינו מצריך תחזוקה מיוחדת

מאת: LoadSEO - קידום אתריםגינון31/07/122337 צפיות
המחיר של דק סינטטי הוא זול יותר מדק רגיל ועשוי חומרים מיוחדים הנחשבים לעמידים מאוד המחיר של הדק עשוי להשתנות בהתאם לסוג ואיכות החומר

מאת: LoadSEO - קידום אתריםעיצוב גינות31/07/122120 צפיות
התקנת דק סינטטי חשוב שתעשה ע י חברה מובילה בתחום התקנת דק סינטטי ע י איש מקצוע תעשה את כל ההבדל ובכך תאפשר לכם להינות מגינה יפהפיה ובעלת מראה טבעי

מאת: LoadSEO - קידום אתריםגינון31/07/121972 צפיות
היתרון של דק סינטטי על פני דק טבעי מתייחס בעיקר לחומר ממנו הדק הסינטטי עשוי דק סינטטי עמיד מפני נזקי מזג האוויר, מזיקים, צבעו אינו דוהה ומאפשר תחזוקה קלה

מאת: LoadSEO - קידום אתריםגינון31/07/122075 צפיות
ישנם שני סוגי דשא סינטטי המאפשרים לכם ליהנות מדשא איכותי, לאורך זמן רב ובמראה נהדר סוגי הדשא הסינטטי הם דשא סינטטי ללא מילוי ודשא סינטטי עם מילוי

מאת: LoadSEO - קידום אתריםצילום30/07/122120 צפיות
חיים שכאלה הוא סרטון המספר את הסיפור של המשפחה שלכם וכולל תחקירים מקדימים, איסוף חומרים, צילום אנשים שרלוונטים לסיפור ועוד צרו קשר לפרטים נוספים

מאת: LoadSEO - קידום אתריםצילום30/07/121888 צפיות
תהליך הפקת סרט זיכרון לרוב מתחלק לתחקיר טרם יצירת הסרט, בניית התסריט בדר כ בעזרת המשפחה, צילומים בעזרת אנשי צוות נוספים ועריכה שבה מרכיבים את החלקים

מאמרים נוספים בנושא קידום אתרים

מאת: nirקידום אתרים23/12/213859 צפיות
בואו לשמוע מה יש לניקיטה סטוגף מייסד - מנכ"ל קרית טק Kiryatech לומר על קידום אתרים

מאת: nirקידום אתרים21/09/211846 צפיות
הקישורים הם נכס צאן ברזל כיום עבור כול אתר המעוניין בקידומו. אנשי התוכן והעוסקים בקידום אתרים, חייבים להיות מעודכנים און ליין כל העת בחדשות הקישורים ואיזו שיטה הכי פופולארית ובעיקר יעילה ורלוונטית עבור קידום אתרים, באמצעות שיטת הקישורים. החלפת קישורים

מאת: רועי כץקידום אתרים11/06/183693 צפיות
מצב של תשישות נפש מוגדר כאשר האדם סובל מבעיות התנהגות קשות ושיבושים החשיבה. הדבר בא לידי ביטוי בקריאה לא נכונה של המציאות ושינויים תכופים ולא הגיוניים במצב הרוח.

מאת: הדסהקידום אתרים17/09/173026 צפיות
רבים ממכם שמעו לא פעם על שיווק וקידום באינטרנט. למרות וזה תחום שעדיין צעיר רבים מבינים את חשיבותו ומשתמשים בו אלמנת לקדם את העסק שלהם במנועי החיפוש של גוגל. ברב המקרים ישנם שני סוגים של קידום באינטרנט והם קידום ממומן ( PPC ) וקידום אורגני (SEO ). בכדי להבין מה מבין האפשריות היא העדיפה ביותר יש תחילה להבין מה כל אחת מן האופציות אומרת.

מאת: רוני הכהןקידום אתרים20/08/172754 צפיות
האם לנסות ולעבור עם חברות קידום שנמצאות מעבר לגבולות הארץ גם כן?

מאת: articlestbdקידום אתרים20/08/172619 צפיות
למה קידום אתרים זה הדבר שכל עסק רציני פשוט חייב... תשובות במאמר.

מאת: דודישקידום אתרים30/04/172653 צפיות
בכל פעם שצירוף המילים "קידום אתרים בחו"ל" נזרק לאוויר, יש לו השפעה של פצצה. פצצת סירחון אם להיות מדויקים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica