האם תקן W3C עוזר לתהליכי קידום האתרים בגוגל?
"We do not give any sort of boost to web pages that validate..."
Matt Cutts, Google Software Engineer
כל מי שהתעניין בקידום אתרים נתקל במושג "אופטימיזציה". במקביל, רבים מכירים גם את תקן W3C המייצג לכאורה את הדרך הנכונה ביותר לכתיבת קוד אתר בסביבת Web.
לעתים קרובות חברות קידום אתרים מציעות תהליך התאמה עבור תקן W3C כחלק מסל שירותי הקידום. לעתים קרובות נושא זה, של התאמה לתקן W3C, מוצג אף כאחד הדברים המועילים ביותר לקידום האתר.
בפועל, לא תמיד ברור אם מדובר כאן בשיטת קידום אתרים יעילה או בעוד סעיף שנועד לנפח את השורה האחרונה של הצעת המחיר.
במאמר זה נשתדל לענות על שאלה זו ובמקביל ננסה להבין מהו תהליך אופטימיזציה בהקשר של קידום אתרים, מהו תהליך התאמה עבור תקן W3C ומהו - אם בכלל - הקשר בין השניים.
"W3C compliance is NOT an SEO factor to Google ..."
Matt Cutts, Google Software Engineer
אופטימיזציה בתהליך קידום אתרים
תהליך אופטימיזציה הוא חלק אינטגראלי בכל תהליך קידום אתרים שהוא.
אופטימיזציה, כשמה כן היא, היא תהליך של ניצול מרבי של משאבי האתר - תהליך של 'מקסום' פוטנציאל האתר שבו קוד, תוכן ומבנה האתר עוברים שדרוג במטרה לסייע לתהליך הקידום.
אופטימיזציה בסביבת קוד
במסגרת תהליך אופטימיזציה מקדם האתר עושה שימוש נרחב בתגיות שונות שנועדו להדגיש מילים מסיימות בטקסט המוכרות יותר הן כותרות ה-H ותגיות ה-Alt .
בנוסף, כחלק מתהליך האופטימיזציה, מקדם אתרים מייעל את מבני הקוד האתר תוך שהוא שם דגש על זמני טעינה, התאמה לדפדפנים, מבנה קישורים וכו'.
חשוב להדגיש!
בתהליך אופטימיזציה המטרה היא קידום האתר והדגש הוא על יעילות והתאמה למנועי החיפוש. לא מדובר בהתאמה לתקן זה או אחר אלא לדרישות השונות והמשתנות שהן נגזרת של תהליך הקידום ויעידו.
תקן W3C והשפעתו על תהליך הקידום
תקן W3C שואף לייצר סטנדרט אחיד לכתיבת קוד ברשת.
התקן עצמו חופף במובנים רבים לתפיסות המקובלות של כתיבת קוד בסביבת WEB. עם זאת, בשל נטייתו להחמיר ולהציג מערכת דרישות נוקשה מדי, תקן W3C זוכה לעתים קרובות ליחס של התעלמות מקהילת בוני האתרים שרואים בו יותר 'קו מנחה' מאשר 'מסמך מחייב'.
בשונה ממה שאולי ניתן לצפות התאמה עבור תקן W3C אינה תורמת להתהליך קידום אתרים בגוגל. עניין זה, שהיה מוכר מזה זמן רב לקהילת מקדמי האתרים, זכה לאישור רשמי במספר פרסומים רשמיים מצד מאט קאטס, עובד גוגל בכיר ומעין 'דובר' לא רשמי בכל הקשור לתחום קידום אתרים.
כשנשאל על כך מאט הבהיר במפורש כי המנוע של גוגל לא נותן שום העדפה לאתרים שעברו התאמה לתקן W3C. בטוויטר שלו חידד את הנושא ואמר "התאמה לתקן W3C איננה מדד לקידום אתרים בגוגל".
למידע נוסף על הקשר בין תקן W3C וקידום אתרים לחצו כאן.
במובן מסויים סיפורו של תקן W3C הוא סיפור של רעיון טוב שנחל כישלון צורם. הסיבה לכישלון קשורה, בין השאר, להחלטה של גוגל ומנועי חיפוש אחרים שלא להעדיף אתרים שנכתבו בהתאם לתקן.
למעשה, החלטה להתעלם מהתאמה עבור תקן W3C גרמה לכך שאפילו אתרי חברת גוגל עצמה לא עוברים תהליך ולידציה ומכילים עשרות 'שגיאות', רובן ככולן נובעות מחוסר רצון של ענקית התוכנה ליישר קו מול אוסף דרישות מלאכותיות שאינן תורמות לתפעול האתר./p> תקו W3C - העתיד
עם הזמן, הרלוונטיות של תקן W3C הופכת ליותר ויותר זניחה וכבר היום יש יסוד סביר להניח כי בעתיד המושג 'תקן W3C' יהפוך למעין קוריוז - רעיון שאפתני שלא הגיע מעולם לשלב המימוש, עוד אחד מניסיונות הרבים והכושלים לכפות צורת חשיבה אחידה על רשת האינטרנט, רשת שהיא מעצם טבעה מעוז היצירתיות והאינדיבידואליזם.
כך או כך, גם היום ברור כבר לחלוטין כי התאמה עבור תקן W3C לא תורמת דבר לתהליך קידום אתרים.
אם חברת קידום אתרים מציעה לכם שירות שכזה במסגרת סל שירותיה מומלץ לבחון היטב את הסיבה לכך ולהבין כמה, אם בכלל, אתם נדרשים לשלם בעבור שירות הנ"ל.
זכרו
פרסום רשמי מטעם Google מצהיר במפורש כי אין שום עדיפות שהיא לאתר שנבנה בהתאם לכללי תקן W3C.