גוגל אנליטיקס (Google Analytics) - אפשרויות ושימושים
כלי גוגל אנליטיקס (Google Analytics) הוא כלי סטטיסטי מתקדם שיודע לתת מענה מקיף ומקצועי לשאלות רבות שעולות בתהליך ניהול האתר. יתרונו הגדול של גוגל אנליטיקס הוא קודם כל בהיותו כלי חינמי וקל לתפעול. עם זאת, מעבר ליתרון המחיר, לגוגל אנליטיקס יתרונות רבים נוספים - רובם טמונים במספר כלי סטטיסטיקה רבי עוצמה. בין השאר גוגל אנליטיקס מאפשר לבצע את הפעולות הבאות:
- לזהות כמות מבקרים לפי מנועי חיפוש/מילות מפתח
- לזהות מקור כניסה לפי כתובות אתר מפנה/תיבות מייל
- לגלות באיזה דפדפנים משתמשים מבקרי האתר
- לגלות מקור כניסה לפי אזור גיאוגראפי ועד רמת העיר
- לזהות עמודים נצפים ביותר/נצפים פחות ולתת באופן כללי מידע על צפיות
- לזהות עמודי עזיבה (Exit Pages)
- להציג Bounce Rate - מצב של 'כניסה-עזיבה' (פירוט בהמשך)
- להציג נתונים על גולשים חוזרים או/ו גולשים ייחודיים באתר
- להציג זמני שהיה לפי עמוד
- להשוות בין נתונים בפרקי זמן שונים
ועוד... (והכוונה כאן היא ל-'עוד המון')
מדובר ברשימה מרשימה למדי. אומנם, עוצמתו האמיתית של גוגל אנליטיקס טמונה באפשרות להרכיב כל דוח שהוא ולחבר כל צירוף של נתונים לפי הצורך האישי.
לדוגמא
באמצעות גוגל אנליטיקס אפשר לקבל מידע על זמני שהייה של גולשים חדשים שהגיעו מארה"ב ולסדר את הנתונים הללו לפי מילת המפתח שממנה הגיע כל גולש. הכל בתוך אותו הדוח...
את הפילוח הזה אפשר לעשות בקלות ובאמצעות ממשק גראפי נוח לשימוש.
בקיצור, פשוט תענוג.
גוגל אנליטיקס (Google Analytics) ו-SEO
גוגל אנליטיקס (Google Analytics) משחק תפקיד חשוב וחיוני בכל תהליך קידום אתרים (SEO). הכלי מאפשר לעקוב אחרי התוצאות תהליך SEO, לאבחן מגמות חיוביות ושליליות בכמות כניסות מכל ביטויי המפתח, לאתר ביטויי 'זנב ארוך' (ביטויי Long Tail שצפו למעלה בגוגל ושאותם אולי כדאי לחזק), לעקוב אחר מעמד האתר במנועי החיפוש השונים ועוד.
בגלל שבמקרה של גוגל אנליטיקס מקור הנתונים היא Google עצמה אפשר בהחלט לצפות לנתונים מדוייקים, או לפחות מדוייקים למדי כי בסופו של דבר כל סטטיסטיקה תמיד תכיל טווח טעות.
בסופו של דבר שימוש בכלי גוגל אנליטיקס משפר משמעותית את תהליך הקידום ואת תוצאותיו תוך שהוא נותן מעניק למקדם מבט על על ביצועי האתר ומאפשר לו לנהל תהליך קידום אתירם יעיל ומושכל יותר.
לא בכדי, כל תהליכי קידום אתרים של צוות LoadSEO מתחילים בשילוב כלי גוגל אנליטיקס (Google Analytics) באתר.
גוגל אנליטיקס (Google Analytics) - תהליך התקנה
התקנת גוגל אנליטיקס (Google Analytics) מתרחש על ידי ביצוע פעולות הבאות.
1. פתיחת חשבון גוגל אנליטיקס
כדי לפתוח חשבון חדש צריך להיכנס לעמוד הבית של Google Analytics ולבצע תהליך רישום באמצעות לחיצה על "Sign Up Now" .
בשלב זה, כל מי שיש לו כבר חשבון באחד משירותיה של Google, יכול לדלג על תהליך הרישום ולהיכנס לתוך אנליטיקס עם שם משתמש וסיסמה הקיימים.
(ומי שכבר נמצא בחשבון אז באמצעות לחיצה על כפתור "Access Analytics")
2. הגדרת פרופיל
לאחר פתיחת חשבון יש לפתוח פרופיל בתוך גוגל אנליטיקס באמצעות לחיצה על הכפתור "Add new account+" ומלאו את פרטי הפרופיל כפי שידרשו.
תמונה א' - הגדרת פרופיל אנליטיקס
3. קבלת קוד אנליטיקס
בשלב אחרון של הגדרת פרופיל מערכת אנליטיקס תנפיק קוד אישי.
תמונה ב' - קוד אנליטיקס
4.הוספת קוד לאתר
לאחר העתקת הקוד יש להיכנס למערכת ניהול תוכן באתרך ולהכניס את הקוד בתוך HEAD של כל עמוד שתרצו לבדוק.
לחץ כאן להסבר מלא על רישום ל-Google Analytics באתרה הרשמי של Google
גוגל אנליטיקס - מדריך צעדים ראשונים
ישנן אפשרויות רבות ומגוונות הגלומות בכלי גוגל אנליטיקס. עם זאת, אולי הדרך הטובה ביותר להכיר את הכלי היא באמצעות למידה עצמית, מעבר על אפשרויות השונות ובחינת הנתונים המוצגים (בניגוד, למשל לצפיית סרטונים ביו-טיוב).
לבסוף, טיפ קטן - אחד הנתונים שתראו הוא Bounce Rate והוא לכאורה נתון בעל אופי שלילי המציין את אחוז הגולשים שנכנסו ויצאו מן האתר מבלי לעבור באף עמוד.
מצד אחד מצב זה אינו המצב הרצוי אבל מצד שני אפשר לפרש את הנתונים גם בדרך אחרת - אחרי הכל לקוח שהגיע לאתר בדיוק למקום הנכון, ראה התרשם ורכש את המוצר (או מילא טופס) גם הוא חלק מהנתון הנ"ל. וכך, Bounce Rate יכול להתפרש ל-2 צדדים, ככמות הנוטשים או כמדד לרלוונטיות האתר.
אז איך יודעים באיזה מהמקרים מדובר?
פשוט מאוד, נכנסים ובודקים לעומק בתוך גוגל אנליטיקס.