איך נראה קידום בגוגל המודרני? אין ספק בכלל שעולם האינטרנט של היום הואלא מה שהיה פעם. רק לפני שלוש שנים, קידום בגוגל היה ברמה של פעולותבבסיסיות מאוד. רק לשנות את השם והתיאור של האתר ואתה מסודר. בעולם קידוםהאתרים של היום, הדברים שונים מאוד: בכל תחום, גם הזניח ביותר כבר צריךלהשקיע אין ספור שעות עבודהכדי להגיע לתוצאות.
אז מה זה אומר בעצם קידום בגוגל היום? עד כמה זה שונה מפעם? מה בכלל השינוי שעובר על עולם האינטרנט?
בעבר(לפני שנתיים בערך), כאשר המודעות לשימוש יעיל במנועי חיפוש הייתהנמוכה יחסית, מקובל היה להניח כי עבודת קידום אתרים בגוגל שמטרתה לקדם אתעמודי האתר תחת ביטויים קצרים וכלליים, בעלי נפח חיפוש גדול, תגדילמשמעותית את התנועה באתר ותזניק את המכירות. אולם בשנים האחרונות, ככלשגדלה המודעות לחיפוש חכם ויעיל, גולשים רבים דווקא בוחרים בביטויים ארוכיםיותר, שיניבו תוצאות ממוקדות ורלוונטיות הרבה יותר עבורם.
הדבר הזה היה חייב לשנות ואכן שינה את הדרך שבה עובד קידום בגוגל. הריהתחרות גברה כמו שכבר אמרנו, הלקוחות נדרשים לשלם סכומים אדירים כדי להתקדםבמילים גדולות וכלליות, לכן התוצאה הטבעית היא שהרבה אתרים וחברות עוברותלעשות קידום אתרים בגוגל במילות זנב ארוך, כמו שהן נקראות בעולם האינטרנט.
אם בעבר לא נהוג היה להשקיע מאמץ בקידום של עמודים פנימיים באתר, תחתביטויים ממוקדים שגולשים מעטים יחסית יחפשו, אז כיום, ניתן לראות כי לקידוםזה תועלת רבה, שגדלה ככל שהגולשים הופכים מקצועיים ומיומנים יותר בחיפושיםשהם מבצעים.
איך מקדמים זנב קצר
אם בעבר הגולשים היו ממש לא מתוחכמים, חיפשו רק מילים קצרות וכלליות,היום המצב הוא קצת אחר. גם הגולשים נהיו מתוחכמים. הם כבר לא מחפשיםאינסטלטור, היום הם מחפשים: אינסטלטור בתל אביב או שירותי אינסטלציה עדהבית, או כל דבר אחר. בקיצור מלאכת קידום בגוגל נהייתה הרבה יותר מתוחכמת.
קידום אתרים בגוגל, המממש את מלוא הפוטנציאל של האתר, לא יסתפק בקידוםעמוד הבית, תחת ביטוי מרכזי שרלוונטי לתחום הפעילות של בעל האתר. פיתוח שלעמודים נוספים, בנושאים רלוונטיים וקידום שלהם, תחת ביטויי חיפוש ממוקדיםיותר, יגדיל משמעותית את תנועת הגולשים באתר.
אולם, כל איש מקצוע מנוסה בתחום קידום אתרים בגוגל יאמר לכם שזו לא הסיבה היחידה בשמה ראוי להשקיע בהרחבה של האתר. בדיוק כמוהגולשים, גם מנועי החיפוש מעריכים תוכן איכותי וכמה שיותר ממנו. פיתוחעמודים נוספים, בעלי תוכן איכותי, יסייע גם במאמצי הקידום של עמוד הבית,תחת הביטוי המרכזי שבחרתם.