קידום אתרים בגוגל – האם זה פרסום חכם
קידום בגוגל, הוא ככל הנראה הכלי הנפוץ ביותר של שיווק ופרסום ברשתהאינטרנט. אמנם הוא נקרא שיווק במנועי חיפוש, כי המטרה היא להופיע ראשון אובין הראשונים במנועי חיפוש, אבל זה ממש לא רק זה. הרי ברגע שעושים פעולותשל קידום בגוגל שאמורות לקדם את האתר, מגיעים להמון תוצאות שיכולות להיקרא "תוצאות לוואי" שמרחיבות את הנוכחות של האתר שלך באינטרנט.
למה הכוונה: נניח שאני כותב חמישה מאמרים מקצועיים שמדברים על התחום שלהאתר שלי. אם האתר שלי הוא בנושא בושם, אז בעצם אני מפיץ ברחבי האינטרנטחמישה מאמרים כל שבוע שקשורים לעולם הבשמים. התוצאה היא שגם אם אני לא אהיהראשון במילת החיפוש בושם, עדיין גולשים המחפשים מידע על התחום ייפלו עלהמאמרים ומשם יגיעו לאתר. אז אולי אין כאן אפקט ברור של קידום בגוגל, אבל תזכרו שהמטרה הסופית היא לא קידום אתרים בגוגל, אלא גולשים שיגיעו לאתר.
קידום אתרים בגוגל ופרסום חכם?
קידום אתרים נקרא גם פרסום חכם , ממש כמו הטיל החכם שיודע להתביית מונחהלייזר לחלון בגודל של כף יד , כך גם קידום אתרים. בתחומים מסוימים, אתרשמקודם היטב בביטוי ספציפי יכול להניב יותר רווח ממאות פרסומות וקמפייניםשל קישורים ממומנים.
זהו פרסום חכם כי הוא פונה ישירות לשוק שמחפש את המוצר או השירות, כאשראנו שמים באנר הגולש שמגיע לאתר לוו דווקא מחפש את השירות שאנו מציעים,יכול להיות שהוא ניגש לאתר לבדוק את תחזית מזג האוויר בכלל. הסיכויים שילחץעל הבאנר אפסיים, ואם כבר לחץ על הבאנר הסיכוי שיקנה את השירות או המוצריורדים אפילו בעוד כמה אחוזים.
מנוע החיפוש לעומת זאת, מהווה בדיוק את ההיפך, הגולש מחפש דבר מה ואנחנוהתוצאה הראשונה שלו, אנחנו נופיע היכן שהוא חיפש. כאשר יכנס לאתר בכדילרכוש את המוצר או השירות. טיב המוצר או השירות הם אלו שיכריעו האם תתבצעמכירה או לא. ההשקעה בקידום אתרים משתלמת פי אלפי מונים מההשקעה בבאנרים אופרסומות. הרי מה הלקוח שהייתם רוצים: אני הייתי רוצה אחד שמחפש בושם, מגיעלאתר שלי בתחום הבשמים, מבחינתי זה הלקוח המושלם. זה בדיוק קידום אתרים בגוגל.