תהיתם לעצמכם למה בעלי עסק מתחרים בתחומכם מצליחים הרבה יותר מכם? זאת משום שאולי עוד לא שמעתם על פרסום בגוגל.
פרסום בגוגל – כיצד נוצר?
מנוע החיפוש גוגל הנו מנוע החיפוש הפופולארי ביותר בעולם. גולשים רבים מחפשים מדי יום מידע רב אודות נותני שירות בתחומים שונים, רשתות ומותגים, מוצרים חדשים, ועוד. חברת גוגל יודעת טוב מאוד עד כמה שירותי החיפוש שלה מבוקשים על ידי גולשי האינטרנט, ולכן יזמה מפגש עסקי בין בעלי עסק וגולשים בדפי המנוע. כך נוצר פרסום בגוגל.
פרסום בגוגל והפוטנציאל העסקי
כל חיפוש בגוגל טומן בחובו פוטנציאל עסקי. איך וכיצד? בואו נדמיין לעיני רוחנו את התרחיש הבא: גולש מחפש שירותי ספא דרך גוגל. הוא נכנס אל מנוע חיפוש גוגל ישראל, ומקליד בשורת החיפוש החופשי את המילה "ספא". גוגל מנתח את השאילתא אשר נשלחה אליו, ומחזיר "פלט" – דפי ווב אשר נמצאו במאגר של גוגל, ובעלי רלוונטיות מסוימת לשאילתא אשר נשלחה. פלט זה הנו פלט אוטומאטי הניתן לכל גולש, כתוצאה משליחת שאילתא לגוגל. בפלט זה ישם כמה תוצאות אשר אינן מוצגות כחלק מהפלט האוטומאטי של גוגל, אלא הוכנו מבעוד מועד על ידי מפרסמים. גוגל מצליב בין התחום בו אתם עוסקים לתחום אותו מחפש הגולש, ומציג את הפרסומת שלכם בזמן אמת. אם יש לכם מכון ספא, המודעה שלכם תופיע בראש דף החיפוש – פשוט כי שילמתם לגוגל מבעוד מועד.
פרסום בגוגל ומודל תשלום
על מנת להופיע מול הגולשים בזמן אמת, עליכם לפתוח את הארנק. פרסום בגוגל הוא פרסום יעיל, ועבור שירותים איכותיים יש לשלם. עם חיזוק מערך הפרסום בגוגל, עולה המודעות שלכם בקרב הקהל וזה משחק גם בזירת השיווק שלכם - שיווק באינטרנט מכה גלים ממש כמו פרסום באינטרנט עם כלי הפרסום של גוגל. תוכלו להתפרסם בגוגל באמצעות שירות "קישורים ממומנים". בשירות זה, המודעה שלכם עולה אל ראש דף התוצאות, ומסומנת ברקע צהבהב. הגולשים לא יכולים להתעלם מכם! מודל שני לתשלום נקרא PPC. במסגרת מודל זה, המודעות שלכם מופיעות לאורך השוליים השמאליים של דף התוצאות. אתם משלמים בכל פעם שגולש לחץ על המודעה שלכם. פרסום בגוגל מאפשר לכם מודלים נוחים לתשלום, ואתם רק צריכים לבחור ולפרסם.