אם היינו בעלי ממון רב אז אולי הדבר הראשון אותו היינו בודקים לא היה תווית המחיר שעל המוצר אותו היינו רוצים לרכוש.
מה לעשות לא כולנו יכולים להרשות לעצמנו לפזר כספים ולבצע רכישות ללא כל דאגה לגבי יתרת חוב שתתפח או תקרת מסגרת אשראי בכרטיס האשראי שלנו.
אומנם, יש כאלה שניגשים לבצע רכישות גדולות ללא כל חשש אך חלקם עדיין יודע להכיר בערכו של הכסף ולא להיות פזרנים רק בשל האפשרות הקיימת בשטח.
כולנו קהל של צרכנים בגילאים ובשכבות אקונומיות שונות.
כאשר אנו באים לבצע רכישה כלשהיא רובינו נבדוק האם באמת אותו מוצר יספק את הצרכים שלנו והאם ניתן לקבל את אותו מוצר או מוצר אחר בעל אותם מאפיינים בעלות נמוכה יותר מבלי לפגוע באיכותו.
כיום, הרבה אנשים יודעים לבצע סקר שווקים על ידי השוואת מחירים בכמה וכמה חנויות טרם ביצוע הרכישה המבוקשת.
עם מנגנוני הולכים ומשתכללים של בדיקת המוצר וקבלת חוות דעת רבות ככל הניתן מאנשים שונים אנו , קהל הצרכנים, מקבלים הרבה כלים העוזרים לנו לבצע רכישה בטוחה וחכמה ככל הניתן.
אם בימי השוק היינו ניגשים לבעל החנות ומתמקחים, הרי שכעת זירת ההתמקחות עברה לאזור הווירטואלי שברחבי האינטרנט.
אם קיים מוצר אותו רצינו לרכוש אבלה המחיר לא עומד בקנה המידה של ההוצאה הכספית האפשרית שלנו, אז אנו פשוט יכולים להיכנס לאחת הזירות באתרי האינטרנט ולנסות לזכות במוצר שם או לחילופין לקנות אותו בקנייה קבוצתית שלעיתים גם חוסכת עבורנו סכום יפה של כסף.
החיסכון הכספי בא לידי ביטוי גם במובנים של זמן, וכולנו יודעים כי זמן שווה כסף.
על ידי סקירה מהירה של המוצר בכמה חנויות ברחבי הארץ , של אפשרויות התשלום, של האחריות , של מהירות האספקה וכן של חוות דעת רוכשים אחרים אנו מקבלים לידינו תמונת מצב ברורה של המוצר הרצוי תוך חיסכון מהותי של זמן רב אותו היינו מבזבזים בכל סיטואציה אחרת שאינה כוללת את האינטרנט.
ביצוע השוואת מחירים מעין זו מאפשרת לנו יותר זמן פנוי ומעבר לכך מקנה לנו , הצרכנים מערכת חכמה ויעילה איתה אנו יכולים להיות בטוחים ככל האפשר כי הרכישה תהיה איכותית ואמינה.