דוח שנתי למס הכנסה מרכז את כל הנתונים של התא המשפחתי לשנת המס.
בדוח השנתי למס הכנסה יש לרכז את כל נתוני ההכנסות מכל המקורות ועוד נתונים רבים נוספים.
כל עצמאי נדרש להגיש דוח שנתי למס הכנסה .
על איזה תקופה צריך להגיש את הדוח השנתי למס הכנסה ?
שנת מס מתחילה ב- 1 לינואר ומסתיימת ב- 31 לדצמבר.
איזה מסמכים יש לצרף לדוח ?
להלן רשימה חלקית של הנתונים והמסמכים אותם יש לצרף לצורך הגשת הדוח
1.דוח רווח והפסד כעצמאי
2.דוח התאמה למס הכנסה המתאם את ההוצאות הלא מוכרות
3.טפסי 106 מכל מקומות העבודה
4.טופס פחת
5.אישורי הפקדה בקופות גמל השונות
6.אישור שנתי של ביטוח לאומי על תשלומים כעצמאי
7.אישורים שנתיים מביטוח לאומי כגון ( דמי לידה, אבטלה, מילואים )
8.טופס פריסה של פיצויי פיטורין
9.אישורים מבנקים ( רווחים מניירות ערך ועוד )
10.אישור סיום לימודים
11.אישורים על ניכוי מס במקור מלקוחות
12.קבלות על תרומות למוסד מוכר בעל סעיף 46
עד איזה תאריך צריך להגיש את הדוח שנתי ?
אם ניהלת את ספרי החשבונות בשיטת הנהלת חשבונות חד צידית אז יש
להגיש את הדוח עד ה 30 באפריל.
אם ניהלת את ספרי החשבונות בשיטה הכפולה ( הדו צידית ) יש להגיש
את הדוח השנתי למס הכנסה יש להגיש עד ה 31 במאי.
במידה ואתה זקוק לאורכה ניתן לפנות למס הכנסה בכדי לקבל דחייה.
לידיעתך, מי שלא מגיש את הדוח במועד צפוי לקנסות.
איך מגישים את הדוח ?
את הדוח יש לשדר דרך האינטרנט ולאחר מכאן להגישו בפועל במשרד מס הכנסה.
מה שם הטופס ?
שמו של הטפס הוא טופס 1301.
האם כולם חייבים להגיש את הדוח ?
מדי שנה מס הכנסה מפרסם רשימה של ובהן נקבעו נסיבות מסויימות בהן יינתן פטור מהגשת דין וחשבון.
מה קורה לאחר הגשת הדוח ?
לאחר הגשת הדוח שנתי למס ישלח ישלח אליך טופס שומה ממס הכנסה.
הטופס מסכם את כל הנתונים אשר דווחו בדוח השנתי.
בסיכום הטופס נקבע כמה מס הכנסה היית צריך לשלם, כמה מקדמות שילמת
בפועל, והאם עדיין קיימת יתרה לתשלום המס.
הכנת דוח שנתי
את הכנת הדוח השנתי למס הכנסה מומלץ לבצע במשרד רואה חשבון או יועץ מס.
סיוע של איש מקצוע הבקיא בתחום יכול להוביל לחסכון של אלפי שקלים.