מיתוג עסקי הוא מונח מתחום מנהל העסקים. מונח זה נולד עם צמיחתו של עולם הפרסום כאשר תאגידים
וחברות גדולות החלו באמצעות מדיה לפנות לקהל עצום של לקוחות פוטנציאלים: בין אם בטלוויזיה, בין אם בשלטי חוצות ובין אם במדיה הכתובה. פלטפורמות אלו הביאו לפיתוח ושכלול המתודות לפנייה ללקוחות לרבות המיתוג העסקי.
מהו מיתוג עסקי טוב?
מיתוג טוב אמור להעביר את המסר שלכם ללקוח בצורה ברורה
לאשש ולחזקת את האמינות שלכם בעיני הלקוחות
גורם לקהל היעד שלכם הזדהות וחיבור רגשי
גורם ללקוח שלכם מוטיבציה לקנות
מעלה את רמת הנאמנות של הלקוחות לחברה
על מנת להצליח במיתוג העסק עליכם להגדיר את החזון שלכם ואת המטרות שלכם ומכך לגזור את הצרכים של הלקוחות שלך והלקוחות הפוטנציאליים שלך. חשוב להבין, שבעולמנו היום חברות ממציאות צרכים או יוצרות צרכים ולא בהכרח מחכות שהצורך יעלה מתוך הלקוחות עצמן. האם חשבנו שאנו צריכים טלפון סלולארי לפני שהוא נכנס לחיינו? חברות הסלולאריות שכנועו אותנו שאנו צריכים טלפונים ניידים, אם אנו צריכים או לא זה דיון נפרד, אך העובדה היא שכמעט לכל אדם בוגר בעולם המערבי יש טלפון נייד. האם אתם מסוגלים להשאיר את הטלפון הנייד בבית, לנסוע לכמה ימים ולשכוח ממנו? זוהי דוגמא לחברות זיהו או המציאו צורך אצל לקוחותיהם בעוד שהלקוחות לא היו מודעים לצורך זה.
לכן כאשר אתם חושבים על מיתוג עסקי לעסק שלכם אל תפחדו לחשוב רחוק ובגדול ולנסות ליצור או להמציא צרכים אצל הלקוחות והלקוחות הפוטנציאלים שלכם.
המותג שלכם צריך לעשות את דרכו אל עבר העולם הרגשי, התפיסתי והחוויתי של הלקוח שלכם. שם ההשפעה שלכם בדברים מסוימים. לדוגמא עם לקוח רוצה לזהות את עצמו כשייך למעמד גבוה, הוא עשוי לרכוש מוצרים שנתפשים כיוקרתיים וקלאסיים. מיתוג עסקי טוב יזהה את הצורך הזה, קרי, השתייכות למעמד מסוים ויעשה בו שימוש בבואו למתג ולמצב את העסק.
מותג חזק הוא יקר ערך כאשר הקרב על הלקוחות גדל יום ביומו. מיתוג עסקי מצריך השקעה במחקר שוק, בהגדרת מטרות העסק שלך, ובבניית המיתוג עצמו. המיתוג הוא הבטחה של העסק שלכם ללקוחות. הוא מהווה את אחד מעמודי התווך שבתקשורת השיווקית בינך לבין הלקוח.
לאחר שיש קונספציה מגובשת צריך לתרגם את הקונספציה לתוכנית פעולה מפורטת: מהי יהיה הלוגו, מהו דף הפתיחה אודות העסק, איך יראה הוויזואלי של העסק שלכם . כל זאת ועוד נועדו להשאיר חותם אצל קהל היעד שלכם.