חפש מאמרים:
שלום אורח
21.11.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

איפה הלקוחות שלי ? או לחשוב כמו דייג וכמו דג

מאת: עוזי פלגשיווק ואסטרטגיה25/08/20101179 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

עוזי פלג*

לקוחות לעסק הם כמו דגים לדייג, עסק ללא לקוחות הוא לא עסק, ודייג ללא דגים הוא לא דייג.תהליך המכירה הנו למעשה דיג עסקי, כמו בדיג רגיל יש להתאים את שיטת הדיג לסוג וכמות הדגים שרוצים לדוג, סוגי הדגים והכמות מגדירים את סביבת המחייה של הדגים אותם אנו מחפשים,את הזמן הנדרש לדיג ואת סוג וכמות הציוד והמשאבים הנדרשים לדיג.

יש להפריד בין דיג פאסיבי שבו  הדייג ממתין לדג, תהליך שבו לא נדרשים מהדייג מאמצים גדולים מידי, לבין תהליך אקטיבי שבו הדייגים "הולכים" אל הדגים למגרשם הביתי לעיתים המרוחק והמסוכן על כל המשתמע מכך. התמורה בכל אחד מסוגי הדיג שונה כמו  גם הסיכונים והעלויות, וכפועל יוצא מכך גם הציוד היכולות והמאמצים הנדרשים מהדייגים

.

שיטות דיג ידועות

לדוג בצנצנת (מכירה פאסיבית)

מכירה פאסיבית  דומה להצבת מכונות אוטומטיות למזון או למשחקים ולהמתין.

הדג מגיע לצנצנת הדיג, שלל הדיג הוא דגים קטנים וזניחים, הדייג מניח צנצנת עם פתח צר עם פיתיון קרוב לחוף. סוג דיג לא מקצועי ולא מחייב ידע או מאמץ. שמים "ושוכחים" מידי פעם בודקים. הדייג בזמן ההמתנה יכול לבצע כל פעילות אחרת ,ולא להימצא באזור.

לדוג בחכה ניתן לדוג בכל מהלך דג בודד.(מכירה פאסיבית/אקטיבית)

סוג דיג המשלב ידע מאמץ פיזי לא גדול ומספק מתח וציפיה בשילוב הנאה (תחביב)

אזור הדיג מוערך כאזור מתאים לסוג כזה של דיג.

אזור הדיג באזור מגורי הדיג פחות או יותר

הדיג עומד על החוף ומטיל חכה למים.

לא יודעים את סוג הדג ומשקלו.

זורקים וממתינים,

תנועת המצוף מסמנת התעניינות של הדגים.

שקיעת המצוף מסמנת היתפסות הקרס אולי בדג אולי בסלע.

הדג מתגלה רק עם משיכת הקרס מחוץ למים.

לעיתים מוט החכה עלול להישבר בשל משקל הדג או חוסר יכול שחרור הוו מהסלע.

מכירה אישית של שרות הניתן תמיד ללקוח אחד,נפח העסקה לא גבוה במיוחד.

דיג ברשת דייגים. (פאסיבית/אקטיבית)

הדייג נמצא מעל המים הדג מתחת למים.

הדייג משנה מידי פעם את מיקומו.

לא יודעים את סוגי הדגים והכמות שתעלה ברשת.

מאחר והדיג מתבצע יחסית קרוב לחוף הדגים לא גדולים במיוחד.

כמות הדגים יחסית גדולה.

מכירה בדוכנים הממוקמים במקום קבוע או משתנה-שווקים,ושווקים ניידים.

דיג ברשת גריפה. (מכירה אקטיבית)

הדיג מתבצע בתנועה על פני אזור נרחב על ידי מספר סירות המחברות ביניהם רשת וגורפים במהלך התנועה כל דג שנמצא במסלול השיט.

לא יודעים את סוגי הדגים גודלם והכמות שתעלה ברשת.

לרוב כמות הדגים גדולה.

מכירה ארצית דרך פרסום מאסיבי  ללא מיקוד בקהל יעד מסוים

לדוג בחומר נפץ (מכירה אקטיבית)

סוג דיג אסור הגורם לנזק סביבתי.

הדייג זורק רימון באזור הדיג במטרה להמם את הדגים.

חלק מהדגים מת מההדף וצף על פני המים.

התהליך הוא לא מקצועי אלים ואגרסיבי.

בדרך כלל במכירת מוצרים שהלקוח מתלבט בכדאיות העסקה "רוצה ולא רוצה"  למשל מכירת דירות נופש ,תהליך המכירה כולל התשת הלקוח להקטנת יכולת ההתנגדות הפנימית לבצוע העסקה.

לדוג בצלצל.(לווייתנים) (מכירה אקטיבית)

הדייג מגיע לסביבתו הטבעית של הדג

נדרשת התארגנות צוות ואמצעים

נדרש ידע ומומחיות בתהליך הדיג.

בשל גודל הדג והמרחק מנקודת המוצא נדרשים אמצעי הובלה וקירור.

הגדרת סוג הדג המועד לדיג ברורה.

ציוד הדיג מותאם לידוע.

סוג מאד מוגדר של לקוחות ופרויקטים גדולים בעלי נפח כספי גבוה המשווק מגיע אל הלקוח לאחר הכנות מוקדמות  עם כל הציוד והידע הנדרש כולל צוות תגבור.

דיג תת מימי ברובה חיצים. (מכירה אקטיבית)

הדייג מגיע לאזור המשוער של סוג הדג שהוא מחפש.

הדייג נמצא בסביבה הטבעית של הדג.

הן הדייג והן הדג נמצאים מתחת למים בתנאים דומים.

ניתן לזהות את סוג הדג וגודלו.

מיועד לדגים ייחודיים ונדירים.

ניתן לדוג בחץ אחד ובצלילה אחת רק דג אחד.

הדג מגיב לתגובות הדייג ולהיפך.

התמודדות מול לקוח במגרש שלו  בדומה למכירת בטוח המוכר והלקוח מתמודדים ראש בראש.

גידול ודיג בבריכות מלוחות או מתוקות. (מכירה פאסיבית)

הדג גדל בתנאי בקרה שוטפים.

שליטה על סוג הדג וגודלו.

כמות הדגים ידועה בכל נקודת זמן.

לדייג שליטה מוחלטת על הגידול והדיג.

תהליך הגידול, הדיג והציוד הנדרש מתוכננים.

הדיג יכול להשביח את סוג הדגים.

ניהול קבוצות של לקוחות  "שבויים" בידי ספקים מסוימים הדורשים את המוצר הספציפי, אופייני למועדוני מנויים,אוהדי קבוצות ספורט,כתות דתיות,צרכני תרופות מסוימות,מזון מסוים ועוד.

בכל שיטת דיג הדייג נדרש ללמוד את התנהגות הדגים קרי הלקוחות

יש שיטות דיג שהדייג מגיע אל הדג, ויש שיטות שהדג מגיע לדייג,

מאחר וכולנו צרכנים של מוצרים ושירותים אנו למעשה "דגים" של ספקי המוצרים והשירותים שאמורים לדוג אותנו באיזה שהוא שלב.

מאחר וכולנו עוסקים במכירה של מוצרים ושירותים או מכירה של עצמינו ודעותינו, אנו למעשה גם "דייגים" שמחפשים "דגים.

המסקנה אנו מסוגלים לחשוב בו זמנית כמו "דייג" וכמו "דג" וצריך לנצל זאת במסע הדייג העסקי שלנו

כל הזכויות שמורות לעוזי פלג ( UP יזמות ניהול בע"מ)

אין לעשות כל שימוש בכל מדיה שהיא בחומר הכתוב ללא אישור בכתב מהמחבר

www.uzip.co.il

תגיות: ניהול עסקי,שיווק,מכירות,אסטרטגיה שיווקית,לקוחות,שווקים, מכירות, פילוח שוק, מיקוד

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עוזי פלג יועץ לניהול עסקי וכלכלת משפחה

מנכ"ל לשעבק בחברות עסקיות

חונך עסקי מוסמך  המעוף משרד הכלכלה

יועץ מוסמך בינלאומי CMC

חבר בלשכת היועצים העסקיים בישראל.

UP ייעוץ ונהול-פתרונות לנהול עסק

0526969240 נייד

דוא"ל : peleguzi@012.net.il

אתר חברה: WWW.UZIP.CO.IL

אתר  "זהירוני" המדריך להקניית ערכים לילדים מהגיל הרך דרך גיבור תרבות  www.pelegbooks.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עוזי פלג

מאת: עוזי פלגהלוואות30/05/202624 צפיות
חלק גדול של בעלי העסקים הקטנים והבינוניים, רואים בבנק את אחד הגורמים העיקריים האחראיים לקשיים הפיננסיים של העסק. בעלי העסקים האלה סבורים שהבנק צריך לעזור לעסק וללכת לקראתו. האם טענתם מוצדקת? ננסה לבדוק זאת בשורות הבאות

מאת: עוזי פלגמכירות30/05/202755 צפיות
התשובה לשאלה מי הלקוח שלי?, מתחילה בשאלה מקדימה לאיזה צורך אני מספק פתרון ?. הבנת הצורך, מאפשרת זיהוי ראשוני של סוגי הלקוחות הנדרשים לצורך ואת גודל השוק הפוטנציאלי. אבל לפני פילוח השוק וזיהוי מי זה הלקוח הפוטנציאלי ובהמשך מי הלקוח הממוקד קרי "הפרסונה" אליה העסק יכוון. כדאי להבין מי הוא לקוח ומי הגורמים המעורבים "בשרשרת הקנייה" ומידת השפעתם על תהליך הקנייה.

מאת: עוזי פלגמכירות26/05/202555 צפיות
ניהול תהליך מכירה יעיל הוא מהלך נחוץ וחיוני בכל פעילות עסקית, בנושא פורסמו מאמרים רבים והנושא הוצג והודגש באופנים שונים, במאמר הזה הועלו נקודות שונות כולל טיפים, המתייחסים לניהול תהליך מכירה B2B (עסק מוכר לעסק) של מוצרים טכניים המיועדים לשימוש עסקי.

מאת: עוזי פלגניהול17/05/201625 צפיות
ארגון עסקי בכל גודל, נדרש לבצע שינויים והתאמות במהלך חיו העסקיים. תדירות השינויים וגודלם נגזרים ממטרת השינויים, שאת רובן ניתן לסווג כצורך: בפתוח עסקי, שיפור וייעול תהליכים עסקיים קיימים, התאמות לתנאי התחרות בשוק ועוד. במאמר הנוכחי אתייחס לשני חוקים מתחום הפיזיקה של אייזיק ניוטון, ונבצע דרכם אנלוגיות בתחום הניהול העסקי ונזהה "זיקה בין פיזיקה וניהול עסקי", אך לפני כן נגדיר מספר מושגים מתחום הפיזיקה.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201798 צפיות
תוצר ניהולי הוא התוצאה המתקבלת מפעילות ניהולית. תוצר ניהולי המשיג את מטרתו הוא תוצר אפקטיבי ולהיפך, תוצר ניהולי אשר יוצר תוצאה בעייתית, ההופכת בעצמה לבעיה ואף יוצרת בעיות נוספות, הוא "וירוס ניהולי" ברמות חומרה שונות, ובתור שכזה יש לטפל בו למניעת נזק חמור למערכת. "ווירוס ניהולי" לא נוצר בכוונה תחילה.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201755 צפיות
הנעת עובדי הארגון העסקי במטרה להשגת בצועים עסקיים משופרים, צריכה להיות אחת המטרות המרכזיות בכל אסטרטגיה ניהולית עסקית, ההשקעה בפתוח עובדי החברה היא אחת ההשקעות החשובות והמשתלמות ביותר לכל ארגון עסקי. לא מספיק שעובדי החברה יהיו משכילים, מיומנים ומנוסים, חשוב שכל הכישורים והתכונות שצוינו, יבואו לידי ביטוי באופן חופשי ושוטף בהתנהלות העובד הבודד והארגון.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201535 צפיות
במאמר זה רוכזו תובנות המתייחסות לסיטואציות שונות בתחומי הניהול. הנושאים מוצגים באופן מטפורי לעיתים באופן אירוני או אבסורדי באנלוגיה לתהליכי הניהול העסקי הנדרשים. בחרתי בדרך זו להציג ולהסביר תהליכים ואירועים בניהול עסקי שקשה היה להסבירם או להבינם, בעקר לחסרי ניסיון ניהולי עסקי.

מאמרים נוספים בנושא שיווק ואסטרטגיה

מאת: מאה הימיםשיווק ואסטרטגיה28/01/152606 צפיות
המטרה של כל עסק היא לקבל כמה שיותר לידים מלקוחות המתעניינים בשירותים שהוא מציע. קיימות דרכים שונות ליצירה וקבלת לידים בעולם המודרני: א. פרסום של החברה עצמה במדיות השונות וקבלת פניות Inbound . ב. קניית לידים מאתרי אינטרנט ואנשי מכירות. ג. הפעלת מוקד טלמרקטינג ליצירת לידים, בדרך כלל בשילוב עם תקשורת שיווקית Outbound. עסקים רבים בישראל משקיעים כספים בקניית לידים, שרובם עוברים למספר עסקים במקביל. הכנו עבורכם את הכללים ליצירת לידים לעסק שלכם.

מאת: עידן עסיסשיווק ואסטרטגיה19/10/142946 צפיות
בכל שנה מיליוני שקלים מבוזבזים על מבצעים ותמריצי מכירות חסרי ערך, כאשר אתם מבצעים תמריצים ופעולות קידום לנציגי מכירות התוצאות שלהם יכולות להרקיע שחקים לרמות סנסציוניות! עד שיפתיעו גם אתכם.

מאת: אפרת אלעמרי שיווק ואסטרטגיה11/01/148590 צפיות
הסטטיסטיקה מראה שרק עשירית האחוז (0.1 אחוז) מהחברות שנפתחות בשנה יגיעו למחזור שנתי של 50 מיליון שקלים ויותר. במילים אחרות רוב העסקים הקטנים יישארו קטנים לתמיד. אמנם רוב בעלי העסקים יסתפקו במה שיש להם ולא ירקמו חלומות גבוהים אבל לאחוז הקטן שלא רוצים להשלים עם רוע הגזרה ורוצים להפוך את החברה הקטנה שלהם לאימפריה המשיכו לקרוא עד סוף המאמר.

מאת: סיגלית פילץ ששוןשיווק ואסטרטגיה25/09/132747 צפיות
המאמר עוסק בסקירת כלים של קיצורי דרך משכנעים אותם יכולים המשווקים לתת לצרכנים., כלים אשר באמצעותם יוכלו לשכנע את הצרכן לבצע רכישה . מקורם של כלים אלו מתוך מודל שכנוע של תורת הפסיכולוגיה החברתית.

מאת: אפרת אלעמרי שיווק ואסטרטגיה17/09/132617 צפיות
לחשוב על רעיון זה מטלה קשה מלכתחילה אבל לשכנע אנשים לעשות משהו עם הרעיון זה קשה עד כמעט בלתי אפשרי. בהרבה מאוד תחומים המשימה שמטרתה להביא רעיון לאדם בעל השפעה שיש באפשרותו לממש את הרעיון נקראת "הצעה"

מאת: אפרת אלעמרי שיווק ואסטרטגיה17/09/132218 צפיות
למוצרים או שירותי נישה יש את הפוטנציאל לייצר כסף גדול מהר מאוד אם הם תופסים את לב הקהל המתאים ואת הכיס שלו. בניגוד גמור לקונגלומרטים שמכוונים למסה העיקרית בשוק, עסקים שעובדים על נישה ספציפית מכוונים ל

מאת: מיכלשיווק ואסטרטגיה18/06/132209 צפיות
בעולם של ריבוי באמצעי המדיה איך נדע במה לבחור, באיזו מדיה כדאי לי לפרסם, איפה להשקיע את תקציב הפרסום שלי, אולי לחלק אותו? בקיצור עולם הפרסום רחב ובעל אפשרויות רבות, אז בואו נעשה קצת סדר.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica