חפש מאמרים:
שלום אורח
22.11.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

גישת " אמץ יועץ" לעסק זעיר/קטן/בינוני

                      גישת " אמץ יועץ" לעסק זעיר/קטן/בינוני  

נכתב ונאמר לא מעט על בדידותו של המנהל, בסופו של דבר האחריות כולה מוטלת על כתפיו היא לא פשוטה,בעסקים זעירים וקטנים ולעיתים בינוניים , הבדידות היא אמיתית, בארגונים כאלה המנכ"ל שהוא גם הבעלים, חובש מספר כובעים והוא למעשה מתייעץ ומתחבט עם עצמו,ההתחבטות וההתלבטות במקרים כאלה נובעים מאי הסכמות בינו לבין עצמו, סימני השאלה לא מרפים וצצים בתדירות גבוהה.

אם סמני השאלה הקשורים בעסק אינם מרפים ממך סימן שיש לך שאלות , האם גם יש לך תשובות ?, אם התשובה היא לא ! אתה צריך מישהו שיחשוב אתך ביחד.

יש לזכור שגם במצב שאין שאלות אין זה אומר שהכול בעסק בסדר,יתכן שאתה פשוט לא יודע מה לשאול כי חסרים לך כלים וידע.

יש לבדוק האם סימני השאלה מקורם בחשש כלשהו?,חוסר בטחון אישי או עסקי?,חוסר ודאות?,אי שביעות רצון מעצמך ?,מהניהול?, מהתוצאות?מהעתיד?  מהכול ביחד?,גם אם ישנם סיבות לשאלות סביר שלרובן ניתן גם למצוא פתרונות שישביעו רצון.

המציאות  הכללית והעסקית משתנה  רק על ידי מציאות אחרת ,והיא לא משתנה מעצמה.

לאדם או לעסק קשה לשנות את דרכם לבד,העדר מודעות,מוטיבציה,אובייקטיביות, ניסיון וידע מונעים זאת.

זה הזמן להסתכלות מחודשת על המצב , מזווית ראיה שונה, ומפרספקטיבת התייחסות חדשה, אובייקטיבית ונטולת רגשות.

עם כל הידע והניסיון של כל אחד בתחומו,אנחנו לא מספיק אובייקטיבים לגבי ההתייחסות לבעיות הקשורות בעצמינו. גם הרופא הטוב בעולם לא מטפל בעצמו בעת מחלה כנ"ל עו"ד וכו.

תן לעוד מישהו להסתכל, להבין, ולנתח יחד אתך מה קורה באמת, ויחד אתך להכין תכנית פעולה נדרשת לשינוי המציאות הקיימת, למציאות משופרת  ואפשרית ,הקרובה ככל האפשר לזו שאתה מצפה או חולם.

מומלצת גישת "אמץ יועץ"

בגישת "אמץ יועץ" אתה בוחר יועץ עסקי בעל ניסיון ניהולי אשר ילווה אותך צמוד ובאופן קבוע, היועץ ישמש  עבורך כתובת להיוועצות עסקית שוטפת בכל בעיה הקשורה בניהול העסק, וליישום שיפורים עסקיים וארגוניים  ויקנה לך בטחון בתהליך קבלת ההחלטות הניהוליות למען עתיד העסק.

כשם שאנו מתייעצים עם מומחה  בכל בעיה במערכת מכאנית לדוגמא: מכונאי רכב

כשם שאנו מתייעצים עם מומחה באופן שוטף במערכת אנוש לדוגמא:רופא משפחה או מטפל, כך יש להתייעץ עם יועץ עסקי  בכל בעיה הקשורה לעסק,יש לזכור שמערכת עסקית היא מערכת דינמית אשר משתנה ללא הרף מושפעת ומונעת על ידי כוחות חיצוניים, יש צורך לבחון את הסביבה העסקית שבה פועל העסק, לבחון את הבצועים השוטפים ולבצע התאמות נדרשות בזמן אמת.

יש לזכור שעסק בכל תחום ובכל נפח פעילות הוא מערכת משולבת, ובתור שכזה כל הפעילות חייבת להיות מאוזנת בבצועים , מערכת מאוזנת היא יעילה ומביאה לידי מימוש הפוטנציאל הגלום בה, בכדי לשמור על איזון נדרש לבחון את פעילות העסק כמערכת מצד אחד, כמו גם לבדוק לעומק את הפעילות בכל אחת מהיחידות שמרכיבות את המערכת העסקית, בדיקות כאלה יכול לבצע רק גורם חיצוני למערכת בעל מבט ניטראלי, המשלב ידע רב תחומי וניסיון ניהול עסקי ומערכתי.

כל הזכויות שמורות לעוזי פלג ( UP יזמות ניהול בע"מ)

 אין לעשות כל שימוש בכל מדיה שהיא בחומר הכתוב ללא אישור בכתב מהמחבר

                                                          www.uzip.co.il

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עוזי פלג יועץ לניהול עסקי וכלכלת משפחה

מנכ"ל לשעבק בחברות עסקיות

חונך עסקי מוסמך  המעוף משרד הכלכלה

יועץ מוסמך בינלאומי CMC

חבר בלשכת היועצים העסקיים בישראל.

UP ייעוץ ונהול-פתרונות לנהול עסק

0526969240 נייד

דוא"ל : peleguzi@012.net.il

אתר חברה: WWW.UZIP.CO.IL

אתר  "זהירוני" המדריך להקניית ערכים לילדים מהגיל הרך דרך גיבור תרבות  www.pelegbooks.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עוזי פלג

מאת: עוזי פלגהלוואות30/05/202624 צפיות
חלק גדול של בעלי העסקים הקטנים והבינוניים, רואים בבנק את אחד הגורמים העיקריים האחראיים לקשיים הפיננסיים של העסק. בעלי העסקים האלה סבורים שהבנק צריך לעזור לעסק וללכת לקראתו. האם טענתם מוצדקת? ננסה לבדוק זאת בשורות הבאות

מאת: עוזי פלגמכירות30/05/202755 צפיות
התשובה לשאלה מי הלקוח שלי?, מתחילה בשאלה מקדימה לאיזה צורך אני מספק פתרון ?. הבנת הצורך, מאפשרת זיהוי ראשוני של סוגי הלקוחות הנדרשים לצורך ואת גודל השוק הפוטנציאלי. אבל לפני פילוח השוק וזיהוי מי זה הלקוח הפוטנציאלי ובהמשך מי הלקוח הממוקד קרי "הפרסונה" אליה העסק יכוון. כדאי להבין מי הוא לקוח ומי הגורמים המעורבים "בשרשרת הקנייה" ומידת השפעתם על תהליך הקנייה.

מאת: עוזי פלגמכירות26/05/202555 צפיות
ניהול תהליך מכירה יעיל הוא מהלך נחוץ וחיוני בכל פעילות עסקית, בנושא פורסמו מאמרים רבים והנושא הוצג והודגש באופנים שונים, במאמר הזה הועלו נקודות שונות כולל טיפים, המתייחסים לניהול תהליך מכירה B2B (עסק מוכר לעסק) של מוצרים טכניים המיועדים לשימוש עסקי.

מאת: עוזי פלגניהול17/05/201625 צפיות
ארגון עסקי בכל גודל, נדרש לבצע שינויים והתאמות במהלך חיו העסקיים. תדירות השינויים וגודלם נגזרים ממטרת השינויים, שאת רובן ניתן לסווג כצורך: בפתוח עסקי, שיפור וייעול תהליכים עסקיים קיימים, התאמות לתנאי התחרות בשוק ועוד. במאמר הנוכחי אתייחס לשני חוקים מתחום הפיזיקה של אייזיק ניוטון, ונבצע דרכם אנלוגיות בתחום הניהול העסקי ונזהה "זיקה בין פיזיקה וניהול עסקי", אך לפני כן נגדיר מספר מושגים מתחום הפיזיקה.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201798 צפיות
תוצר ניהולי הוא התוצאה המתקבלת מפעילות ניהולית. תוצר ניהולי המשיג את מטרתו הוא תוצר אפקטיבי ולהיפך, תוצר ניהולי אשר יוצר תוצאה בעייתית, ההופכת בעצמה לבעיה ואף יוצרת בעיות נוספות, הוא "וירוס ניהולי" ברמות חומרה שונות, ובתור שכזה יש לטפל בו למניעת נזק חמור למערכת. "ווירוס ניהולי" לא נוצר בכוונה תחילה.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201755 צפיות
הנעת עובדי הארגון העסקי במטרה להשגת בצועים עסקיים משופרים, צריכה להיות אחת המטרות המרכזיות בכל אסטרטגיה ניהולית עסקית, ההשקעה בפתוח עובדי החברה היא אחת ההשקעות החשובות והמשתלמות ביותר לכל ארגון עסקי. לא מספיק שעובדי החברה יהיו משכילים, מיומנים ומנוסים, חשוב שכל הכישורים והתכונות שצוינו, יבואו לידי ביטוי באופן חופשי ושוטף בהתנהלות העובד הבודד והארגון.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201535 צפיות
במאמר זה רוכזו תובנות המתייחסות לסיטואציות שונות בתחומי הניהול. הנושאים מוצגים באופן מטפורי לעיתים באופן אירוני או אבסורדי באנלוגיה לתהליכי הניהול העסקי הנדרשים. בחרתי בדרך זו להציג ולהסביר תהליכים ואירועים בניהול עסקי שקשה היה להסבירם או להבינם, בעקר לחסרי ניסיון ניהולי עסקי.

מאמרים נוספים בנושא עסקים קטנים ובינוניים

מאת: לילה בן הרוש עסקים קטנים ובינוניים12/07/211487 צפיות
דווקא ברגעי ההצלחה חייבים להמשיך ! פרסום , שיווק ויחסי ציבור הם אינם פעולות חד פעמיות שעושים רק שהעסק זקוק להחייאה ויש ביומן יותר ימים ריקים מאשר מלאים , הפעולות האלו הם חלק שוטף מניהול העסק ודווקא בתקופות שופעות וטובות יותר של העסק שיש תזרים כספים יותר נזיל , שם זה בדיוק הזמן שבו אפשר וצריך להמשיך לחזק את המותג או, את העסק בנוסף להתחדשות בלתי פוסקת.

מאת: בנימין קלינגרעסקים קטנים ובינוניים17/06/211324 צפיות
חשיבות ההתמחות המשפטית ויועץ מונציפאלי בכיר בתחום התכנון והבנייה תחום התכנון והבנייה הנו תחום תכנוני ומשפטי מורכב אשר עוסק במגוון נושאים, כגון קבלת היתרי בנייה, קבלת הקלות בנייה, קבלת אישור שימוש חריג, רישיון עסק,אישורי תכניות, שינוי ייעוד, טיפול בהתנגדויות, הפחתת / ביטול חיובים בהיטלי השבחה, הפקעות מקרקעין, תביעות פיצויים לפי סעיף 197 לחוק התכנון והבנייה, ייצוג בהליכים שננקטים בגין ביצוע עבירות בנייה, התמודדות עם צווי נריסה לפי החוק ועוד.

מאת: בנימין קלינגרעסקים קטנים ובינוניים01/06/211158 צפיות
תיקון 34 – רפורמת רישוי עסקים כבר כאן תיקון 34 לחוק רישוי עסקים – מה חדש? ב – 18/7/18 סיימה ועדת הפנים של הכנסת סדרת דיונים בהצעת החוק לרישוי דיפרנציאלי ואושר תיקון 34 לחוק רישוי עסקים בקריאה שניה ושלישית במליאה. תיקון 34 לחוק רישוי עסקים משמעותי ומחולל שינוי נרחב ומטרתו להקל על עסקים על ידי הפחתת הרגולציה והבירוקרטיה המוטלת על כתפיהם. הוא מכונה "רפורמה" וכדי לבדל אותה מרפורמות קודמות היא קרויה "רישוי עסקים דיפרנציאלי" .

מאת: בנימין קלינגרעסקים קטנים ובינוניים04/01/211356 צפיות
משרדנו סייע במחקר בסיוע להפחתת הנטל הבירוקרטי על בעלי העסקים. בקרוב עלויות הרישוי יקוצצו משמעותית. התיקון לתקנות רישוי עסקים יאפשר להתחיל לעבוד עם המסלולים המקוצרים. עסקים ברמת סיכון נמוכה יוכלו לקבל רישיון עסק על בסיס תצהיר, ללא תהליך האישורים המלא הקיים עד כה.

מאת: עוזי פלגעסקים קטנים ובינוניים03/05/201272 צפיות
בכל תהליך של פתוח עסקי או תכנון אסטרטגי ,מתבצע תהליך של ניתוח יכולות עסקיות, במטרה לזהות את נקודות החוזק והחולשה של העסק. באותה נשימה מתבצעת הערכה של ההזדמנויות העסקיות, והאיומים הנשקפים מסביבת התחרות הקרובה (מתחרים, לקוחות, ספקים תחליפים, חודרים חדשים) והסביבה הרחבה ( פוליטית, כלכלית, חברתית, רגולציה, טכנולוגית, שמירת הסביבה).

מאת: עוזי פלגעסקים קטנים ובינוניים05/04/201185 צפיות
כל בעל עסק ללא קשר לגודל העסק, חייב לבחון ולהעריך מנקודת ראות של "ועדת חקירה עצמית" איך הוא ועסקו חוו את האירוע הזה, ולהיזכר באירועים שליליים נוספים שחוו בעבר, בתהליך ניהול העסק שלהם, לקבל תובנות חדשות בניהול עסקי וליישמם בעסק שלהם.

מאת: עוזי פלגעסקים קטנים ובינוניים05/04/201051 צפיות
כל בעל עסק ללא קשר לגודל העסק, חייב לבחון ולהעריך מנקודת ראות של "ועדת חקירה עצמית" איך הוא ועסקו חוו את האירוע הזה, ולהיזכר באירועים שליליים נוספים שחוו בעבר, בתהליך ניהול העסק שלהם, לקבל תובנות חדשות בניהול עסקי וליישמם בעסק שלהם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica