תרבות הקנייה התפתחה רבות בשנים האחרונות וכיום מציעה לנו סוגים שונים, נוחים ומהירים יותר של מסחר, לרבות שיטות המסחר האלקטרוני. המסחר האלקטרוני, שמבוסס כולו על מחשבים ועל רשת האינטרנט, משתכלל מידי שנה, כאשר כבר היום קיימות שיטות מכירה המציעות לנו כלקוחות את חווית הקניה האידיאלית במחירים אטרקטיביים במיוחד. מכירות קבוצתיות ו/או מכרזים הם שתי דוגמאות בולטות למהפכת המסחר והשופינג המתרחשת בעולם.
מכירות קבוצתיות
מכירות קבוצתיות הן שיטת מכירה לפיה קבוצת אנשים רוכשת מספר מוצרים כקבוצה, כאשר מחיר המוצר המוענק הוא בהנחה משמעותית מהמחיר של אותו המוצר בשוק. עקרון זהה לזה של מכירות קבוצתיות מיושם מידי יום בכל תחום עיסוק. רכישת מוצר בכמויות גדולות כמעט תמיד זוכה לתנאי רכישה אטרקטיביים יותר מאשר רכישה בודדת של אותו מוצר. מכירות פומביות הן בעלות כמות מוצרים מסוימת וזמן רכישה מוגבל, אם לא ימכרו כל יחידות המוצר המוצעות עד תום הזמן שהוגדר תבוטל המכירה. לדוגמא: מכירות קבוצתית מציעה 10 יחידות מוצרים במחיר 1000 ₪ במקום 1300 ₪ כאשר הזמן שהוגדר מראש למכירות הוא שעה, באם לא ימכרו כל 10 המחשבים עד תום השעה שהוקצבה יבוטלו המכירות .
מכרזים
שיטת מכירה לפי מכרזים עובדת לפי עיקרון אחר מזה של מכירות קבוצתיות. מכרזים מציעים מוצר במחיר זול בצורה משמעותית ביחס למחיר הרגיל שלו (לפי השוק) במהלך מכרזים מגישים הרוכשים הפוטנציאלים הצעה כאשר כל אחת מההצעות מחויבת בדמי השתתפות. מכרזים , בדומה למכירות קבוצתיות, הם בעלי זמן קצוב והצעת המחיר הגבוה ביותר למוצר זוכה במוצר. מכרזים לעיתים כוללים תנאים או חוקים לשיטת המכירה ( כמו: שתי הצעות מחיר זהות נפסלות ועוד). מכרזים מאפשרים לרכוש מוצרים בעלי ערך גבוה במחיר נמוך מאוד.