שבת 24 אוקטובר 2009
אימון עסקי
אימון עסקי - על עקרונות רוחניים לשיפור השיווק
אף פעם אל תדבר על רוחניות כשאתה בזירה העסקית, כך לימדו אותי מוריי, אך הפעם אני לא מסכים. והסיבה שבגללה אני לא מסכים הפעם, היא מכיוון שאני אף פעם לא חושש מלהגיד את הדבר שבו אני מאמין. זה גם עניין אישי וגם עניין מקצועי עבורי, אם אני בעסק של אימון עסקי ואני מאמין שיש עקרונות מסוימים שיכולים לתרום רבות לאנשי עסקים, יזמים, אנשי מכירות ומנהלים, שהם כולם לקוחות שלי או לפחות לקוחות פוטנציאליים עבורי, אז אני מרגיש מחויב להעביר את המסר הזה. תקרא לזה בשמות אחרים, הם אמרו. ואני אומר לא! אני מאמין שידע חושף את עצמו לכל מי שצמא לו ומחפש אותו בשקדנות. מי שמוכן לידע, ימצא אותו וימצא לנכון אל מה בתוכו הוא מתחבר יותר ואל מה פחות, גם אם קוראים לזה "רוחניות".
אחת מפניני החוכמה היקרות ביותר שאני יכול להעביר במסגרת של אימון עסקי, היא כיצד ניתן להשתמש בארבעה עקרונות רוחניים להגברת האפקטיביות של השיווק בעסקים. אלה מכם הקוראים באופן קבוע את המאמרים שלי בנושא של אימון עסקי, יודעים כמה חשיבות אני מייחס לתחום הזה שנקרא שיווק. שיווק זה לב העניין, עליו תיפול או תקום הצלחתו של כל עסק, ולכן לדעתי הוא תחום מרכזי ב"שיחה" של אימון עסקי.
ללמוד וללמד הם שני אלמנטים מאוד בולטים בחיים שלי ובייעוד שלי ואני מנצל כל הזדמנות לממש אותם, הן במסגרת אימון אישי והן במסגרת אימון עסקי. אז בכל אופן...תקראו לזה איך שאתם רוצים, אבל ישנם ארבעה עקרונות רוחניים שאם תטמיעו אותם במאמצי השיווק של העסק שלכם, תזכו לתוצאות יוצאות דופן. העקרונות האלה מדברים בעיקר (אבל לא רק...) לאנשי מכירות ולאנשי עסקים שהם עצמם העסק, כגון: מאמנים, מטפלים, יועצים, מורים רוחניים, מורים פרטיים וכדומה. אלה הם העקרונות: עיקרון המשיכה, עיקרון "המראות הלומדות", עיקרון החיבור והעיקרון של "לעשות טוב למען הטוב". ועכשיו בהרחבה:
אימון עסקי במשיכה: עיקרון המשיכה אומר שמי שאני מאוד משפיע על הלקוח שאמשוך. אם אני אדם עם אינטגריטי ואני עומד בהבטחותיי ובמילותיי, אני אמשוך לקוחות שעומדים במילותיהם. מצד שני, אם אני מטיל ספק בכישורים שלי, ו/או ביכולות שלי למכור או לסגור עסקאות חדשות, אני אמשוך לקוחות שיש להם בעיה להתחייב ולסגור איתי עסקה. יתרה מכך, אם אני לא משלם לספקים שלי בזמן ו"עושה להם חיים קשים בגבייה", אני אמשוך אליי לקוחות שיתנו לי צ'קים בלי כיסוי.
אימון עסקי באמצעות מראה: עיקרון "המראות הלומדות" מוכיח שיש לנו הזדמנויות ללמוד איך אנחנו חושבים, מרגישים ופועלים, מתוך כל אינטראקציה עם אחרים. אינטראקציה היא ה"אמא" של השיווק והמכירה. אם אנחנו מרגישים חוסר נוחות כאשר אנחנו משווקים ומוכרים, גם הלקוח הפוטנציאלי מרגיש בזה. ניתן להשתמש בעולם הפנימי שלנו כברומטר של העולם החיצוני.
פה גם נכנסות השיחות הפנימיות שלנו בסגנון: "כמה אני או השירות שלי באמת שווים". במקרה זה עלינו לפתח ולבסס אמונה מוחלטת ואותנטית לפיה מי שאנחנו והשירות שאנחנו נותנים הוא בעל ערך שימושי אשר גבוה בהרבה מסכום הכסף שאותו משלמים לנו בתמורה. מעבר לכך, המראה היא כלי אפקטיבי במיוחד באימון אישי כמו גם אימון עסקי.
אימון עסקי באמצעות חיבור: עיקרון החיבור מכיל בתוכו את חוק הזהב של עולם השירות והתקשורת האנושית- "התייחס לאחרים כמו שהיית רוצה שיתייחסו אליך". כשאנחנו נותנים כבוד לאחרים, הם נותנים לנו כבוד בחזרה ואנחנו גם יכולים באופן לגיטימי לצפות לקבל כבוד בחזרה. עלינו לסמוך על הלקוחות שהם יודעים מה טוב ולהם ומתי הזמן הנכון ויתרה מכך, עלינו להדגיש זאת בפניהם. זה אומר שאנחנו מכבדים אותם ובמקום להפעיל לחץ מיותר ומעיק, אנחנו באים ממקום של אכפתיות טבעית לגביהם ולגבי הנסיבות שלהם- הם מאוד יעריכו את זה.
כאן נכנס אלמנט חשוב מאוד שנקרא "הכלה" (Encompassment), שלרוב אנשי השיווק הישראליים די חלשים בו וזה פוגע בהם רבות. הכלה היא מרכיב קריטי הן באימון אישי והן במסגרת אימון עסקי ובעסקים בכלל. אמנות ההכלה היא נושא בפני עצמו, עליו אכתוב מאמר נוסף בהמשך.
אימון עסקי באמצעות עשיית טוב: העיקרון של "לעשות טוב למען הטוב" מנחה אותנו להתמקד בראש ובראשונה בנתינת ערך ועשיית טוב לאחרים באמצעות העסק שלנו. הכסף שאנחנו מקבלים בתמורה בהחלט חשוב והכרחי והוא חלק ממה שמאפשר את הערך שאנחנו נותנים ואת ההמשכיות שבכך, אבל הוא צריך להיות ברקע, לפחות בכל מה שקשור בתקשורת עם הלקוח. עלינו להסתכל על זה כזכות לתת ערך וכהזדמנות לתת שירות ולעשות זאת באהבה ובמסירות. אין מטרה יותר נעלה מלתת שירות. אדם הנותן שירות מתוך הלב, בעצם משרת את החיים והוא ברכה לעולם.
משתוקקים לדעת עוד על נפלאותיו של אימון עסקי? רוצים לדעת איך לקחת את העסק שלכם לאן שאתם באמת רוצים? היו מוכנים ו"מחוברים", כי יש לי עוד המון רעיונות למאמרים בנושא של אימון עסקי.
באהבה ובהערכה :)
יואב זילכה
www.mentorme.co.il