רבים מהמאמרים העוסקים בשיווק באינטרנט בעזרת תוכניות שותפים מדברים על היתרונות למפרסם או למשווק, רובם הגדול מכיל עצות מועילות למפרסם. מאמר זה נועד למפעיל אתר התוכן. הוא יעזור לך לעמוד בקצרה על הפרמטרים החשובים בבחירת תוכנית השותפים המתאימה לך ביותר, ויספק מספר דגשים חשובים.
מבחינת זכאות לקבלת עמלה, חלק מהאתרים ישלמו בעבור הקלקה בלבד, חלקם ישלמו עבור הפנייה וחלקם הגדול ישלמו עמלות מכירה בלבד. כלומר תקבל תשלום רק על מכירות שיתבצעו בפועל באתר אליו תפנה. זהו המודל קשה יותר לך כמשווק, אך עם זאת גם הנפוץ ביותר.
בדוק את גובה העמלה המשולמת לך, באופן עקרוני - בחר לעבוד עם החברות המשלמות את העמלות הגבוהות יותר, כך תוכל למקסם את הרווחים העתידיים ובו זמנית לדאוג לכך שאתה תתוגמל כיאות על מאמציך. חשוב להדגיש כי גם אחוזים נדיבים ביותר לא יעזרו אם לא יתבצעו מכירות בפועל, ולכן יש צורך לראות מהם המוצרים אותם אתם מקדמים ומהם הסיכויים שלהם להימכר.
בהנחה שמדובר בעמלת מכירה, רצוי להתעקש על עמלת מכירה של 20% לפחות. לעיתים ניתן להתפשר אף על 10% בלבד, וכל זאת במידה והאתר והמוצרים המוצעים למכירה בו אטרקטיביים במיוחד וכן גם הסיכוי לבצע מכירה. אך למעשה הכול תלוי במוצר אותו אתם מקדמים ויש מצבים בהם תזכו לעמלות מכירה גבוהות יותר. חשוב לציין שפעילות בתור שותף על בסיס עמלות ממכירות הנמוכות מ 10% בדך כלל איננה משתלמת בטווח הארוך.
אל תהססו להתמקח על גובה העמלה שכן ככל שיעלו הביצועים שלך כמשווק וכמות המכירות שהאתר שלך שותף אליהם, כך תגדל נכונותו של בעל התוכנית להגדיל את עמלת המכירה. אין ספק שיש להתחיל ולצבור קרדיט ואמינות בטרם ההתמקחות, אך כלל נפוץ וידוע בעולם האפיליטס הוא שהמשווקים המוצלחים יותר נוטים לנדוד בין חברות בכדי למקסם רווחים.
מבחינת תדירות תשלומים, ישנם גופים שמשלמים פעם בחודש, יש כאלו המשלמים פעמיים בחודש, מידי חודש או פעם ברבעון, אין כלל קבוע. לרוב תוכניות השותפים יהיה רף "מינימום" לביצוע תשלום ראשון או תשלומים בכלל, כל סכום שתרוויח בתוכנית השותפים יאלץ להיות גבוה יותר מרף זה. ככלל, כדאי לעבוד עם תוכנית המשלמת לפחות פעם בחודש, שכן גם מבנה ההוצאות שלך הוא חודשי מטבעו.
תוכנית שותפים היא תוכנית אשר טומנת בחובה הצלחה כלכלית אם עובדים נכון. בחירה מושכלת בשלבים הראשונים יכולה לחסוך הרבה עוגמת נפש בעתיד, ולשפר באופן ודאי את סיכוייך לרווחים.