אין ברירה, השוק מחייב אותנו להיות יותר אגרסיביים בתחום קידום המכירות, וזה נכון באותה מידה גם בשיווק באינטרנט.
הנה כמה פעולות לביצוע, שאני מניח שרובינו מכירים, אבל בפועל לא תמיד מיישמים כשמדובר בעסק שלנו. פעולות אילו נכונות עמכט תמיד כחלק מהשיווק באינטרנט, אבל עשויות להתאים במיוחד עכשיו כשאנחנו מתמודדים עם שיווק בתנאי מיתון.
1. להציע הנחות מיוחדות ולקדם אותן באגרסיביות
טכניקה זו יכולה להיות יעילה במיוחד הן עבור קונים חדשים באתר שלך והן עבור לקוחות קיימים. האם אתה יכול לתת להם תוספת של 5 או 10 אחוז הנחה? זה יכול להיות העידוד שהם זקוקים לו כדי לבצע רכישה. האם אתה יכול להציע הנחות כדי להבטיח שתהייה תחרותי בהשוואת מחירים מול המתחרים?
אם אתה מציע הנחה מיוחדת אז תדאג גם להפיץ את הידיעה, בכל ערוץ אפשרי- דרך דיוור אלקטרוני; שים את המידע בכל הדפים באתר, תפיץ את זה לאתרים. אפשר ללקוחות שלך לדעת שיש הנחה ברגע שהם נכנסים לאתר. אתה יכול לכלול גם טקסט על מבצעים מיוחדים של האתר שלך בעזרת תיאור תגים Meta Tags - הטקסט שרוב מנועי החיפוש משתמשים כדי לתאר את האתר שלך בתוצאות החיפוש. עשה זאת על מנת לעודד מחפשים להיכנס לאתר שלך ולבצע רכישה.
2. להציע מספר אפשרויות תשלום כדי למשוך יותר קונים
תבדוק את אפשרויות התשלום שלך. האם אתה יכול להרחיב אותם?
יש הרבה ספקים חיצוניים המאפשרים את זמינות התשלום, הנפוץ ביותר "פיי- פאל". אך השתמש בכל הספקים האפשריים לתהליך הרכישה.
דוגמא: לאחר שהלקוח הוסיף פריט לעגלת הקניות, הוא צריך להשלים את כל הפרטים האישיים ואת הכתובת למשלוח ולאחר מכן אמצעי תשלום. האתר הציע אפשרות אחת עבור תשלום - פיי פאל.
מכאן נוצרות השאלות, מה זה פיי פאל? אף פעם לא השתמשתי בזה, אני לא רשום לזה? אין דרך אחרת לשלם?
למרות שפיי פאל היא דרך טובה ומאובטחת לתשלומים ברשת, יש לקוחות שאינם יודעים אפילו מה זה. אם אתה מציע את פיי פאל כאמצעי תשלום יחיד תנצל את השירותים שלהם לאתר שלך. תניח לוגוים של ויזות, לינקים של הסברים על פיי פאל, איך זה עובד, מה הצעד הבא....
דרכי תשלום נוספות הן דרך גוגל צ'קאוט שמתרחבת בפופולאריות, וחינמית לבעלי אתרים לעת עתה.
יש אנשים שלא משתמשים בכרטיסי אשראי באינטרנט, לכן חשוב גם להציע להם דרכי תשלום אחרות. לא חובה להשתמש בכרטיסי אשראי בפיי פאל אך אנשים לא מודעים לכך.
זכור, השיווק באינטרנט למכירות מקוונות מאוד תחרותי, ואתה צריך להציע כמה שיותר אפשרויות תשלום, במיוחד אלו שאינן מוצעות על ידי המתחרים שלך. בצע בדיקה, ודאג שדרכי התשלום שלך קלים יחסית בתהליך. דע מה המתחרים שלך עושים.
3. תגובה מהירה
ברגע שקונה פוטנציאלי שואל אותך שאלה לגבי המוצר או פרטי משלוח, תענו מהר! זהו חלק מאד קריטי להצלחה שלך. לכן צריך לבדוק את החשבון שלך מספר פעמים ביום על מנת לא לאבד לקוחות פוטנציאלים. לענות על שאלה יכול להיות ההבדל הקטן מלמכור או להישאר תקוע עם המוצר שלך.
4. דייקנות.
תרשמו פרטים מדויקים לגבי המוצר. אין צורך לרשום פירוט ארוך ומשעמם על מנת להישמע יותר רשמי. תכתבו מה שאנשים רוצים לשמוע: מידות, צבעים, מצב בו המוצר נמצא... תהיו מדויקים באופן מושלם לגבי התיאור שלכם כשזה נוגע לתיאור המוצר.
5. יצירת קשר עם הקונה.
ברגע שבוצע מכירה, תצרו איתם קשר כמה שיותר מהר, תענו לשאלות שלהם הכי מהר שאפשר, תודו להם על הרכישה, ותספקו להם את כל המידע הדרוש להשלמת תהליכי התשלום.