המושג העכשווי של ענן מיחשוב, בא לבטא תפיסת עולם, בה המשתמשים בתוכנה להנהלת חשבונות, כמו בכל תוכנה אחרת, יכולים להתחבר לכל שירותי המחשוב באמצעות האינטרנט, בדומה להתחברות לרשת טלפון או חשמל.
עד היום, עסקים רבים התמודדו ברמה יומיומית עם דאגות, טרדות ולא פחות גרוע עם הוצאות, בגין ניהול ותפעול תשתיות המחשוב שלהם.
זה התחיל ברכישת ציוד חומרה ורישיונות, המשיך בעדכון גרסאות של מערכת ההפעלה, בביצוע גיבויים, בהזמנת DBA, במלחמה בוירוסים, באבטחת המידע, בתיקון תקלות ונגמר?! זה כמעט אף פעם לא נגמר.
המציאות הזו, עוברת שינוי מהותי בימים אלה, כאשר ספקי התוכנות מציעים מודל אירוח (Hosting), לשירותי המיחשוב, כתחליף להתקנות המקומיות של התוכנה בבית הלקוח.
נשמע כמעט דמיוני, אבל כיום אין צורך לרכוש, לנהל ולתחזק את תשתיות ומערכות המחשוב על מנת לעבוד עם תוכנת הנהלת חשבונות, תוכנה לניהול עסק או כל תוכנה אחרת. במקום זה ניתן לשכור את השירותים האלה מספק חיצוני ולהתארח בחוות שרתים באחריות כוללת של הספק.
במודל האירוח מפעילים את התוכנות השונות בתקשורת, מה שמאפשר גישה מאובטחת, בכל יום ובכל שעה, מכל מקום בארץ ובעולם, כל מה שצריך זה חיבור לאינטרנט.
"תוכנה ותשתיות תחת קורת גג אחת" - זו לא סתם עוד סיסמה. להלן כמה מהיתרונות הבולטים של מודל העבודה באירוח (Hosting) אצל ספק התוכנה שלך:
- יש מרכז שרות אחד, הן לתוכנה והן לתשתיות ולכן אף פעם לא עולה השאלה של "מי האחראי". יש כתובת אחת לטיפול בכל תחום ובכל נושא.
- הוצאות המחשוב החודשיות בעסק שלך, ידועות מראש וכמעט ללא "הפתעות". אתה נמנע מהוצאות גדולות ובלתי צפויות על רכישת ציוד חומרה, תחזוקה וניהול של תוכנות תשתית, טיפול בתקלות וכד'.
ענן המחשוב מאפשר למשתמש ויסות של כוח המחשוב הנדרש לו, כך שבעתות עומס, ניתן לשכור עוצמת מחשוב גבוהה יותר ובעיתות רגיעה להקטין את ההוצאה.