במהלך השנה האחרונה, צצו להם, כפטריות אחרי הגשם, יותר ויותר אתרי מאמרים ברשת האינטרנט הישראלית. בעוד שכמעט וכל אחד מהאתרים הללו, מתיימר להיות פורץ דרך, איכותי במיוחד ובעל איכויות גבוהות מבחינת רמת האופטימיזציה הפנימית שלו (טוב במיוחד עבור קידום האתר במנועי החיפוש), רק מעטים מאתרי המאמרים אכן עומדים בקביעות אילו ורף הציפיות מהם. באמצעות המאמר הבא, ננסה לספק לכם כמה נקודות חשובות שמומלץ לשים אליהן לב, על מנת להיות מסוגלים להחליט ולקבוע, אילו מאתרי המאמרים טובים יותר ואילו טיפה פחות.
על פי מה נמדד אתר מאמרים טוב?
ראשית, ארצה לציין כי התשובה לשאלה הזו אינה חד משמעית. בסופו של דבר, ההחלטה הסופית לגבי יעילותו של אותו אתר מאמרים, והפוטנציאל הגלום בו, תהיה נתונה לשיקול דעתכם הבלעדית. יחד עם זאת, להלן כמה מהמדדים על-פיהם תוכלו להסיק האם זהו אתר מאמרים איכותי או לא:
- תכונות האתר – אתר מאמרים איכותי יספק לקהל חבריו מגוון רחב של תכונות המאפשרות לפרסם ולהפיץ מאמרים בקלות יחסית, אך גם לשתף ולתקשר עם חברי האתר. פונקציות המאפשרות מתן תגובות למאמרים, יצירת קשר עם כותבים ומפרסמים אחרים ומתן ציון למאמרים, יכולות להפוך אתר מאמרים משעמם למערכת אינטראקטיבית בעלת אופי קהילתי. אם פרסמתם מאמר באחד מהאתרים המאפשרים פונקציות אילו, תוכלו לקהל היזון חוזר מגולשי האתר ואף לתקשר עימם באמצעות פרסום תשובות לשאלות שהתקבלו וכדומה. בצורה זו, קל יותר להפוך למקור סמכות בתחום ולהמיר גולשים מתעניינים ללקוחות משלמים.
- איכות המאמרים שבאתר – רבים נוהגים לחשוב שדווקא אתרי מאמרים אשר מקשים על פרסום המאמרים באתר, אילו האתרים מהם יש להימנע. ההיפך הוא הנכון. אתרי מאמרים המסננים בקפידה את המאמרים המוגשים לפרסום באתר, באמצעות ביקורת על איכות המאמר, לרבות שגיאות כתיב, דקדוק ועבירה על הנחיות הפרסום של האתר, אלה אתרים השומרים על תו תקן איכות. ככל שהאתרים מקפידים יותר על שמירת איכות המאמרים המפורסמים באתר, כך האתר ייחשב כאיכותי יותר בעיני הגולשים וגם בעיני מנועי החיפוש (וזו גם הנקודה הבאה).
- רמת ההתאמה למנועי החיפוש – רוב אתרי המאמרים שאנו נתקלים בהם, מצהירים בראש מורם כי הם עומדים בתקני האיכות של מנועי החיפוש וכי הם עברו אופטימיזציה SEO ברמה הגבוהה ביותר. בפועל, מעטים מהם מותאמים בצורה מוצלחת למנועי החיפוש. על מנת לקבוע מה רמת האופטימיזציה של האתר, תזדקקו לאיש SEO מיומן, שיוכל להצביע על נקודות החוזקה והחולשה של האתר (אל תסתפקו בהצהרות של בעלי האתרים). מעבר לכך, הצצה לקוד ה-HTML של האתר, תוכל לסייע לחלקכם להבין לעומק האם האתר אכן עומד בטענותיו. כך למשל, עמודי מאמרים שאינם מכילים תג H1 סביב כותרת המאמר, או שאינם מכילים כותרת (Title) רלוונטית או קוד מלוכלך, אלה אתרים מהם מומלץ להימנע.
- עיצוב האתר וממשק המשתמש – ממשק משתמש הוא חלק מהותי בקביעת איכות האתר. מעבר לעיצוב יפה, נקי ומלוטש (חשוב לא פחות), האתר צריך להיות שימושי ונוח לתפעול. הקישורים צריכים להיות גלויים לעיין, מבנה האתר צריך להיות ברור ובכל עמוד, מומלץ שיופיעו קישורים לעמודים או מאמרים נוספים רלוונטיים, על מנת להבטיח זרימה טבעית של תהליך קריאת התכנים שבאתר (וזה טוב גם מבחינת SEO).
- תוספות וכלים ייחודיים – מעבר לכל מה שנאמר בנקודות שלמעלה, ישנם אתרי מאמרים המספקים גם כלים ותוספות ייחודיות להם. כך למשל, אתר הכותבים Authors.co.il מספק מספר כלי עבודה שימושיים בחינם: כלי היפוך טקסט לעברית, כלי מתרגם ג'יבריש, וכלי לקידוד טקסט. בנוסף, האתר מציע שירותי כתיבת תוכן.
לסיכום
אל תפרסמו את מאמריכם באתר מאמרים חלשים ולא מושקעים. בחרו בפלטפורמה המקצועית והאיכותית ביותר לתכנים שלכם, על מנת להבטיח שערך המאמר לא יצנח. פרסום מאמרים מקצועיים באתרים איכותיים, יעזור לכם להשיג את יתרונות השיטה במהירות יותר ובצורה יציבה יותר. בהצלחה.