Black SEO הוא מונח אשר בא לאפיין מקדמי אתרים אשר פועלים בדרכים יצירתיות, מקוריות ומהירות לקידום אתרים באינטרנט. בדרך כלל, דרכים אלה לא עומדות בהנחיות אשר יוצאות מפי גוגל ולכן לא מומלץ להשתמש בהן.
אתרים אשר מקודמים על ידי מקדמים אשר משתמשים בשיטות Black SEO עולים ויורדים ( במקרים מסויימים גם מנודים ) בצורה מהירה בתוצאות החיפוש. בדרך כלל, מקדמים אשר משתמשים בשיטות Black SEO פועלים בזירות תחרותיות מאוד כמו הימורים, תיירות, תרופות ( ויאגרה, סיאליס ועוד ). אתרים אשר מקודמים בשיטות Black SEO הם ברוב המקרים אתרי זמניים אשר ידוע מראש כי לאחר פרק זמן כלשהו הם ינודו ויעלמו מתוצאות החיפוש.
Black SEO - ממה צריך להיזהר ?
פעולות מיסוך באינטרנט - מיסוך היא שיטה טכנית אשר במהלכה מציגים למנוע החיפוש עמוד X אך הגולש רואה עמוד Y. הנחיות גוגל למפתחי, מקדמי ומשווקים האתרים היא להציג את העמוד ולכן לא מומלץ לנקוט בשיטה זו לשם קידום האתר במנועי החיפוש. הסיפור הפופולרי, המוכר והידוע ביותר בנושא זה הוא הענשת אתר BMW גרמניה אשר הוענש בעקבות הצגת עמוד טקסט לגוגל והצגת אתר פלאש אינטראקטיבי לגולש.
DoorWays דפי כניסה ממוקדים - שיטה זו פועלת באמצעות תוכנות אוטומטיות אשר יוצרות עמודי נחיתה אשר מתמקדים בביטוי מפתח אחד בכל פעם ומפנים על ידי קוד JS, htaccess או הפניות שרת 301/302 לעמוד מכירה ייעודי אשר הוגדר קודם לכן על ידי המקדם. שיטה זו בדרך כלל לא עובדת במנוע החיפוש גוגל אך במנועי חיפוש מתקדמים פחות כמו יאהו, MSN ו - ASK ניתן ליישם את שיטה זו ולצבור מיקומים גבוהים בצורה מהירה מאוד.
שכפול תוכן- בדומה לדפי כניסה, ניתן להשתמש בתוכנות אוטומטיות אשר מייצרות תוכן משוכפל בצורה קלה, מהירה ופשוטה בלחיצת כפתור אחת. תוכן זה לא ניתן לקריאה על ידי גולשים אנושיים והוא מיועד למנועי החיפוש בלבד. גולשים אנושיים אשר יתקלו בעמודים מסוג זה יצפו בפרסומות או הפניות Affiliate אשר מטרתם לייצר רווח כספי ליוזם התהליך.
אתרי מראה - אתרי מראה הם גלגול של שכפול תכנים באינטרנט. במקרה זה, משוכפל כל האתר AS IS למספר רב של דומיינים בצורה דינאמית לחלוטין. המקרה הידוע ביותר בישראל בנושא זה הוא הסרת אתר AllJobs אשר שכפל את תכניו תחת אתר Yad2 בעקבות שיתוף פעולה שנחתם בין הצדדים. כתוצאה משכפול זה, אתר AllJobs הוסר מתוצאות החיפוש ורק לאחר תיקון הבעיה, אתר AllJobs חזר למיקומיו הטבעיים במנועי החיפוש.
ישנן לא מעט טכניקות ידועות אשר משמשות מקדמי אתרים מסוג זה באינטרנט, הנה תמצית של הטכניקות הידועות ביותר :
|
Cloaking פעולות מיסוך באינטרנט - מיסוך היא שיטה טכנית אשר במהלכה מציגים למנוע החיפוש עמוד X אך הגולש רואה עמוד Y. הנחיות גוגל למפתחי, מקדמי ומשווקים האתרים היא להציג את העמוד ולכן לא מומלץ לנקוט בשיטה זו לשם קידום האתר במנועי החיפוש. הסיפור הפופולרי, המוכר והידוע ביותר בנושא זה הוא הענשת אתר BMW גרמניה אשר הוענש בעקבות הצגת עמוד טקסט לגוגל והצגת אתר פלאש אינטראקטיבי לגולש. |
|
DoorWays דפי כניסה ממוקדים - שיטה זו פועלת באמצעות תוכנות אוטומטיות אשר יוצרות עמודי נחיתה אשר מתמקדים בביטוי מפתח אחד בכל פעם ומפנים על ידי קוד JS, htaccess או הפניות שרת 301/302 לעמוד מכירה ייעודי אשר הוגדר קודם לכן על ידי המקדם. שיטה זו בדרך כלל לא עובדת במנוע החיפוש גוגל אך במנועי חיפוש מתקדמים פחות כמו יאהו, MSN ו - ASK ניתן ליישם את שיטה זו ולצבור מיקומים גבוהים בצורה מהירה מאוד. |
|
שכפול תוכן- בדומה לדפי כניסה, ניתן להשתמש בתוכנות אוטומטיות אשר מייצרות תוכן משוכפל בצורה קלה, מהירה ופשוטה בלחיצת כפתור אחת. תוכן זה לא ניתן לקריאה על ידי גולשים אנושיים והוא מיועד למנועי החיפוש בלבד. גולשים אנושיים אשר יתקלו בעמודים מסוג זה יצפו בפרסומות או הפניות Affiliate אשר מטרתם לייצר רווח כספי ליוזם התהליך. |
|
אתרי מראה - אתרי מראה הם גלגול של שכפול תכנים באינטרנט. במקרה זה, משוכפל כל האתר AS IS למספר רב של דומיינים בצורה דינאמית לחלוטין. המקרה הידוע ביותר בישראל בנושא זה הוא הסרת אתר AllJobs אשר שכפל את תכניו תחת אתר Yad2 בעקבות שיתוף פעולה שנחתם בין הצדדים. כתוצאה משכפול זה, אתר AllJobs הוסר מתוצאות החיפוש ורק לאחר תיקון הבעיה, אתר AllJobs חזר למיקומיו הטבעיים במנועי החיפוש. |
לסיכום, אנחנו בהחלט לא ממליצים להשתמש בשיטות אלה לקידום אתרי תדמית, מכירות או שיווק באינטרנט. חברת Guru4rent היא בית תוכנה אשר מציע לך פתרון מקצועי, כולל ומקיף אשר מותאם לצרכים שלך. אנחנו מתמחים בעיצוב, פיתוח וקידום אתרי אינטרנט מסחריים, מקצועיים ותדמיתיים באינטרנט. צור עימנו קשר לקבלת פרטים נוספים על פתרונות הפרסום, השיווק והקידום שלנו ברשת האינטרנט.