הרבה אנשים קוראים לעצמם מעצבי פנים.
האמת היא שגם אם למדת ארבע שנים וקיבלת תואר רשמי של עיצוב פנים, זה לא בהכרח אומר שתדע לבצע את העבודה.
הרבה מן המעצבים הצעירים מלאים בחדוות יצירה וברצון לבצע עבודה עד כי לעיתים הם לא ממש קשובים לצרכי הלקוח או ההפך, כה קשובים למאוויי הלקוחות עד כי התוצאה של עבודת עיצוב הפנים לא תהיה מספקת.
העבודה של מעצב פנים אינה רק של חללים ברחבי הבית, אלא עבודה עם אנשים ועבור אנשים.
לכן, מאוד חשובה יכולת ההקשבה ללקוח יחד עם יצירת קו עבודה מנחה עבור הלקוחות שלא כל כך יודעים או מבינים את מלאכת העיצוב ובשל דרישות לא הגיוניות עלולים להיוותר עם תוצאה שלא תשביע את רצונם.
ההקשבה צריכה להיות הדדית תוך כדי שיתוף פעולה.
המעצב אינו יכול לכפות את רצונותיו על בעל הדירה וכן בעל הדירה אינו יכול (כעיקרון, יכול גם יכול, אבל עדיף להבהיר כי ישנה תוכנית עבודה מוסכמת שתמצה את המרב ולפיה מתקדמים) לבצע שינויים כראות עיניו, לשם כך הוא שכר בעל מקצוע.
הרבה מן היכולת הזו היא יכולת נרכשת שבאה לאחר כמה שנות ניסיון וצבירת רפרטואר אשר ייצור מערכת של אמון בין מעצבי פנים לבעל הדירה.
יחסי אנוש טובים חשובים בצורה מכרעת מפני שבעזרתם תדעו אם המעצב יהיה זמין עבורכם .
מעבר לכך, אדם עם יחסי אנוש טובים ידע לבנות תשתית טובה של אנשי מקצוע איתם הוא יכול תמיד לעבוד בצורה שוטפת וסביר להניח שיתקל פחות בבעיות מבחינת כוח אדם לביצוע המטלות הכרוכות בעיצוב הבית.
במידה ואינכם מכירים את עבודת המעצב אתם תמיד יכולים וצריכים לברר ולבדוק חוות דעת שונות אשר יותירו אתכם ללא ספקות לגבי הבחירה שלכם.